Gå til innhold

"IQ-test" jeg fant på Sol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden 91 % visstnok ikke klarer oppgaven, så ble jeg litt nysgjerrig på om den ikke er så enkel som den ser ut. Er det ikke 36 som er svaret? Det er i hvert fall noe som gir 36, og da kan man ikke si at en annen metode som gir et annet svar er noe bedre.

Jeg har ikke trykka på den, for det er jo en annonse eller noe drit. Og det at 91 % tar feil er sikkert også bare bullshit.

http://gyazo.com/2700592048697a3de6932fc38accff08

Anonym poster: 275cae2caf160e83dc4d7ea75bbafbad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det at 91% ikke klarer den er kun for at vi skal føle oss smarte og så tro at vinnersjansen blir større fordi de fleste ikke "vet" riktig svar.

(3+3)*(3+3) = 36

• Liker 2
Skrevet

Ja, det at 91% ikke klarer den er kun for at vi skal føle oss smarte og så tro at vinnersjansen blir større fordi de fleste ikke "vet" riktig svar.

(3+3)*(3+3) = 36

Greier ikke 91% den oppgaven der? Det må da være løgn.

Skrevet

Greier ikke 91% den oppgaven der? Det må da være løgn.

Har du trykka på linken? Det er ikke en matteoppgave, du må finne regnestykket selv.

Skrevet

Har du trykka på linken? Det er ikke en matteoppgave, du må finne regnestykket selv.

Ah, nei, hadde ikke det. Sjekket det nå da. Fortsatt utrolig enkelt, så tror egentlig ikke at så få skjønner det som det de hevder.

Skrevet

Jeg kom frem til 36. Det er det som er logisk. :fnise: Tror ikke det er sant at 91 % ikke greier den, det er nok bare for å lure folk til å tro at de er super smart, og derfor delta fordi de tror de har en sjanse til å vinne.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis 91% ikke klarer den oppgaven, så ville det vært bedre at de bare valgte i blinde.

Det ville gjennomsnittelig gitt 1/3 (33,33%) riktige svar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...