Gå til innhold

Tolkes jeg som desperat?

Fremhevede innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert/provosert over disse spillereglene. Hvis en mann (eller kvinne for den saks skyld) blir redde fordi de får to meldinger på rad, så er han (hun) virkelig ikke noe å spare på... Er man interessert, så liker man at den andre parten viser at han/hun er interessert også.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert/provosert over disse spillereglene. Hvis en mann (eller kvinne for den saks skyld) blir redde fordi de får to meldinger på rad, så er han (hun) virkelig ikke noe å spare på... Er man interessert, så liker man at den andre parten viser at han/hun er interessert også.

Nå er det ikke sikkert at spillereglene har hatt noe å si i denne sammenhengen. Men erfaring viser ofte at hvis jeg ikke er "på" og viser tydelig interesse, så blir mannen mer interessert. Ikke lett dette her....

Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111

Skrevet

Jeg forstår ikke de som mener at man bare skal kjøre på og ta initiativ på nytt selv om den andre har avslått. Selv ville jeg følt meg ganske dum om jeg var såpass pågående overfor en som ikke ville treffes igjen. Men dere er vel så tykkhudet at slikt ikke ville påvirket selvtilliten deres... Må være greit å ha det sånn. :)

Anonym poster: 3bae43a7d80023b652bc0ec6b50533b0

Den som intet våger, intet vinner. Man blir ikke mer tykkhudet eller selvsikker av å unngå ubehagelige situasjoner, og hvis det verste man risikerer er å føle seg dum, er det kanskje verdt det? Gevinsten er at man enten får den reaksjonen man ønsker seg, eller så er man en erfaring rikere.

Takk, og jeg er enig. Og jeg kjenner at jeg kan møte ham med hevet hode også (det er ikke akkurat noen verdens metropol vi bor i, og vi har felles kjente, så jeg kommer garantert til å treffe på ham i en eller annen setting igjen). Jeg har ikke gjort noe galt, jeg har bare ikke fulgt noen spilleregler som er uskrevne og som ingen sier at de egentlig liker. Og man burde vel ikke skamme seg over at man tør å si/vise noen at man syns de er flotte/fine/interessante/spennende?

Det kan du så absolutt! Du har ikke gjort noe galt. Du har vært høflig og vist oppriktig interesse, det er ingenting å skamme seg over. "Motparten" din, derimot, har med all rett lov til å være flau over egen oppførsel til nå: at han ikke engang har svart på meldingene dine, vitner mer om dårlig folkeskikk enn noe annet (med mindre det skulle vise seg at han har hatt et illebefinnende, eller liknende, som har gjort at han ikke har kunnet svare.)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke sikkert at spillereglene har hatt noe å si i denne sammenhengen. Men erfaring viser ofte at hvis jeg ikke er "på" og viser tydelig interesse, så blir mannen mer interessert. Ikke lett dette her....

Ok, hvis det er din erfaring er det jo litt rart at du tok kontakt på nytt.

Men det virker jo ikke som det går inn på deg. Jeg derimot føler meg dårlig lenge etterpå dersom jeg opplever sånn. Derfor prøver jeg å ikke være så på.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, hvis det er din erfaring er det jo litt rart at du tok kontakt på nytt.

Men det virker jo ikke som det går inn på deg. Jeg derimot føler meg dårlig lenge etterpå dersom jeg opplever sånn. Derfor prøver jeg å ikke være så på.

Selvfølgelig påvirkes jeg av det. Men jeg hadde hatt det dårligere om jeg ikke hadde tatt kontakt i det hele tatt, og bare hadde ventet og ventet uten at noe skjedde. Sånn er vi gjerne ulike?

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen. TS her. Etter flere uker med stillhet der jeg har slått meg til ro med at dette ikke gikk er jeg nå litt forvirret.

Jeg traff vår felles kompis i ettermiddag. Via samtalen kom det frem at han skulle på fest hos Mannen. Jeg valgte (grunnet et potensiale for misforståelse) å sende Mannen en sms for å si lykke til med festen. 1min senere kom svaret "Takk! Bli med :)"

Ble usikker, og svarte at jeg gjerne tok turen om det var greit, og at det ikke var et forsøk på å invitere meg selv. Neste svar kom enda kjappere. "Kom igjen:)"

Jeg har vært på festen som var kjekk, hyggelig og morsom. En spesiell situasjon der det var masse menn, og de få damene som var der var kjærester av menn tilstede. Traff flere kjente og koste meg.

Som vertskap har man aldri tid og mulighet til å prate personlig, noe jeg var forberedt på.

Fikk pratet litt, festprat. Signaler fra andre fortalte meg at noen hadde hørt om meg, men det var helt umulig å si om det var positivt eller negativt. Signalene fra Mannen var umulig å tolke. Føltes som om det var noe, men samtidig ikke. Jeg vet ikke.

Jeg syns fortsatt han er superkjekk, men er vel bare forvirret igjen.

Spør vel kanskje ikke om noe, måtte bare lufte litt tanker. Fy søren så vanskelig det skal være!

Gjest extra
Skrevet

Jeg traff en kar på en privatfest forrige helg som jeg har truffet på privatfest et par ganger tidligere (men med over et års mellomrom mellom hver gang). Vi har en del felles venner. I de sene nattetimer ble flørten intens og vi endte hos ham, og jeg var der til ut på dagen etter. En deilig dag.

Jeg er ikke god på "spilleregler", og liker ikke å vente med å ta kontakt, og tar gjerne initiativ selv. Så jeg sendte sms og spurte om han ville møtes til kaffe en dag. Fikk positivt svar og vi møttes midt i uken til lunsj.

Jeg var nervøs og stresset. Valgte å sende en sms samme kveld for å si at jeg hadde vært stresset, men at jeg vil treffe ham igjen, og foreslo dag og tid nå i helgen. Fikk svar dagen etter hvor han skrev God plan, men er opptatt da.

Helt ok. Jeg har selv planer som er lagt langt frem i tid, så det er naturlig at man ikke kan.

Men det jeg lurer på nå, er om jeg kan oppfattes som veldig desperat ved å være den som har tatt initiativ to ganger på rad? Jeg føler jo veldig på at jeg ikke skal foreslå noe mer, men hvor lang tid kan jeg forvente at det nå går før jeg hører noe? Siden hans siste respons ikke inneholdt noe signal om å finne et annet tidspunkt, så kan det jo tenkes at jeg ikke kommer til å høre noe mer.

Noen synspunkt her inne?

Du tenker for mye. Bare kos deg med det som skjer og ikke la denne hendelsen virke som "The big great thing in decades" for din del. Enten så går det bra eller så går man hver sin vei. Og ved neste veiskille kan du oppleve noe annet. Og ikke minst:

- om du føler at du sendte smsen for tidlig: so what? Hva er det verste som kan skje? At han "lukter" at du er interessert? Enten sjarmeres han av det eller så gjør han det ikke. I begge tilfeller overlever du greit :)

- om han er interessert eller ikke? Ikke invester så mye følelser i en slik fase, men la det gå seg til. La hele opplegget være noe morsomt som dere koser dere med. Ingen forpliktelser, ingen følelse av avvisning osv. Det bør være andre ting i livet som bør ha større prioriotet og som du legger følelsene til (for eks. måloppnåelse, selvutvikling etc.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spent på fortsettelsen! Kjenner meg godt igjen i dine forvirrede tanker ;)

Anonym poster: 3c8d995d3ca69c578e516ae555ea2813

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke finlest denne tråden, men forstår det sånn at du har ligget med han og at han senere ikke har vist den store interessen. Da ville jeg backet helt ut om jeg var deg. Om du derimot ikke hadde ligget med han ville jeg synes det var helt greit om du var flørtende mot han fremdeles. Slik det er, viser han deg en likegyldig holdning, men morer seg med at du dingler foran han klar som et egg. Vis mer stolthet og drit i han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke finlest denne tråden, men forstår det sånn at du har ligget med han og at han senere ikke har vist den store interessen. Da ville jeg backet helt ut om jeg var deg. Om du derimot ikke hadde ligget med han ville jeg synes det var helt greit om du var flørtende mot han fremdeles. Slik det er, viser han deg en likegyldig holdning, men morer seg med at du dingler foran han klar som et egg. Vis mer stolthet og drit i han.

Det er godt mulig at du har rett, at han morer seg over det hele. Men det er ikke helt det inntrykket jeg får. Jeg mener ikke at han nødvendigvis har villet noe mer enn et ons den gangen, men kjenner ham ikke som typen som ville moret seg på noens bekostning av det etterpå. Dette baserer jeg mer på de tingene våre felles venner har sagt om ham enn mine egne erfaringer. Måten ens venner omtaler deg og omgås deg forteller mye om en person. (Og her tenker jeg på ting som er sagt over et år FØR det skjedde noe mellom meg og Mannen - der det ikke var noe spill fra noen)

For meg er det langt mellom å bare ønske et ons og deretter "misbruke" den andres interesse til egen underholdning.

Når det gjelder i går kveld, så voktet jeg meg for å ikke være for nærværende og flørtende, jeg var vel kanskje for lite flørtende. Det var en fest hjemme hos ham, med mye folk, der jeg absolutt ikke ville ta noe plass. Jeg valgte derfor å snakke mest med andre jeg kjenner fra før (gjennom andre sammenhenger), og selvfølgelig også for meg nye mennesker og litt med Mannen. Men jeg vet at jeg ikke var noe påtrengende i går.

Et lite PS: Denne tråden har jo vært "død" noen uker, nettopp fordi jeg backet helt ut, jeg har min stolthet altså ;) Jeg hentet tråden frem igjen da jeg kom hjem i natt (se innlegg #46) fordi jeg nå plutselig er litt forvirret igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker for mye. Bare kos deg med det som skjer og ikke la denne hendelsen virke som "The big great thing in decades" for din del. Enten så går det bra eller så går man hver sin vei. Og ved neste veiskille kan du oppleve noe annet. Og ikke minst:

- om du føler at du sendte smsen for tidlig: so what? Hva er det verste som kan skje? At han "lukter" at du er interessert? Enten sjarmeres han av det eller så gjør han det ikke. I begge tilfeller overlever du greit :)

- om han er interessert eller ikke? Ikke invester så mye følelser i en slik fase, men la det gå seg til. La hele opplegget være noe morsomt som dere koser dere med. Ingen forpliktelser, ingen følelse av avvisning osv. Det bør være andre ting i livet som bør ha større prioriotet og som du legger følelsene til (for eks. måloppnåelse, selvutvikling etc.)

Jeg måtte bare kommentere denne litt: Jeg kan love deg at jeg bruker veldig lite tid på dette sammenlignet med tiden jeg bruker på jobb / profesjonell utvikling / venner / fritidsinteresser / reiser / konserter etc etc

Men du har rett i en ting - jeg tenker for mye (ikke som i mye tid, men tenker fort og lager problemer i eget hode og tolker i alle retninger og lager kanskje rare forklaringsmodeller, selv om jeg innerst inne vet at virkeligheten er ganske enkel). Og det vet jeg av erfaring at jeg gjør og alltid har gjort, og som har gjort ting vanskeligere for meg mange ganger tidligere, noe som var grunnen til at jeg tenkte jeg skulle "spille ball" med dere her ute som ikke kjenner meg fra før, og bare høre hva andre fremmede "objektive" personer tenker når de hører "problemstillingen min".

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvorfor i all verden kan du ikke spørre rett ut hvor landet ligger? Det er da ingenting farlig ved det, og man er heller ikke "desperat" eller uten stolthet når man spør om noe sånt. Bare spør "jeg liker deg godt, og lurte på om du er interessert i å bli bedre kjent?" eller noe i den retning. Svarer han nei, eller virker veldig unnvikende da, så vet du, og så kan du drite i han.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden kan du ikke spørre rett ut hvor landet ligger? Det er da ingenting farlig ved det, og man er heller ikke "desperat" eller uten stolthet når man spør om noe sånt. Bare spør "jeg liker deg godt, og lurte på om du er interessert i å bli bedre kjent?" eller noe i den retning. Svarer han nei, eller virker veldig unnvikende da, så vet du, og så kan du drite i han.

Jeg har egentlig bestemt meg for å ta kontakt om en stund (jeg skal reise vekk en del i jobb de neste par ukene + har en del ekstra oppdrag, så har ikke tid selv til å møte ham enda). Planen min er å ringe for å høre om han har lyst til å treffes over en flaske vin, og så i den situasjonen si noe om hvor jeg står, og høre hvor landet ligger. Jeg orker ikke å ta et sånt sms-tolke-tull, så derfor venter jeg til jeg har litt tid selv (jeg hadde egentlig ikke tid til å gå på festen i går heller, men omprioriterte litt...)

Og hvis han ikke har lyst til å treffes, så er jo det et svar i seg selv, og så kan man ta en prat på telefon i stedet. Joda, jeg er litt forvirret i dag, men ikke like stresset som jeg var for en måned siden - naturlig nok når det har vært noen uker uten kontakt ;)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg har egentlig bestemt meg for å ta kontakt om en stund (jeg skal reise vekk en del i jobb de neste par ukene + har en del ekstra oppdrag, så har ikke tid selv til å møte ham enda). Planen min er å ringe for å høre om han har lyst til å treffes over en flaske vin, og så i den situasjonen si noe om hvor jeg står, og høre hvor landet ligger. Jeg orker ikke å ta et sånt sms-tolke-tull, så derfor venter jeg til jeg har litt tid selv (jeg hadde egentlig ikke tid til å gå på festen i går heller, men omprioriterte litt...)

Og hvis han ikke har lyst til å treffes, så er jo det et svar i seg selv, og så kan man ta en prat på telefon i stedet. Joda, jeg er litt forvirret i dag, men ikke like stresset som jeg var for en måned siden - naturlig nok når det har vært noen uker uten kontakt ;)

Det høres ut som en bra plan å snakke med ham ansikt til ansikt, ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en bra plan å snakke med ham ansikt til ansikt, ja :)

Ja, ikke sant? Og så tenker jeg at om det ikke går, så er en prat på telefonen bedre enn sms, det er lettere å få sagt det man egentlig mener der, og stille andre spørsmål. Det føles ofte lettere å bare sende en sms, men det gir rom for så mye venting / stillhet / tolkning av svar / misforståelser, så i sum så er det bedre å ta det i en samtale en-til-en. Og nå er jo det noe jeg ikke har hatt anledning til de siste ukene da, så da må jeg vel finne en anledning selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! :)

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være negativ, men hvis han hadde vært interessert i deg tror du ikke han ville tatt kontakt med deg da? Det er jo bare du som tar noe initiativ her.. Riktignok inviterte han deg på fest, men du var jo den som tok kontakt. For meg virker det som om han holder deg på gress bigtime. Du burde ikke kjempe for å få noen som ikke gidder å kjempe for å få deg!

Helt ærlig: å omrokkere planer for å kunne dra på fest med ham er litt desperat, og å fortsette å ta initiativ på melding når han aldri gjør det samme er ganske desperat.. Tenk at det er du som er et kupp her, ikke ham. Han får bevise at han er god nok for deg, og det har han ikke gjort så langt..

Anonym poster: 2ba180fe2e5ea519dff46959aa92f8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være negativ, men hvis han hadde vært interessert i deg tror du ikke han ville tatt kontakt med deg da? Det er jo bare du som tar noe initiativ her.. Riktignok inviterte han deg på fest, men du var jo den som tok kontakt. For meg virker det som om han holder deg på gress bigtime. Du burde ikke kjempe for å få noen som ikke gidder å kjempe for å få deg!

Helt ærlig: å omrokkere planer for å kunne dra på fest med ham er litt desperat, og å fortsette å ta initiativ på melding når han aldri gjør det samme er ganske desperat.. Tenk at det er du som er et kupp her, ikke ham. Han får bevise at han er god nok for deg, og det har han ikke gjort så langt..

Anonym poster: 2ba180fe2e5ea519dff46959aa92f8a1

Jeg setter pris på denne typen tilbakemeldinger jeg. En del ganger handler veldig spontant, og det er ikke alltid like fornuftig. Dessverre. Samtidig er det sånn jeg er, på godt og vondt. Hmmm

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvis ingen hadde turt å ta kontakt med folk de liker av frykt for å virke desperat, hadde det vært svært vanskelig å få seg kjæreste vil jeg tro :P Kanskje er ikke denne fyren interessert i TS, men det er jo også mulig at han er en av dem som lever etter "KG-idealet" med å ikke ta kontakt med folk fordi da virker man desperat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...