AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Jeg traff en kar på en privatfest forrige helg som jeg har truffet på privatfest et par ganger tidligere (men med over et års mellomrom mellom hver gang). Vi har en del felles venner. I de sene nattetimer ble flørten intens og vi endte hos ham, og jeg var der til ut på dagen etter. En deilig dag. Jeg er ikke god på "spilleregler", og liker ikke å vente med å ta kontakt, og tar gjerne initiativ selv. Så jeg sendte sms og spurte om han ville møtes til kaffe en dag. Fikk positivt svar og vi møttes midt i uken til lunsj. Jeg var nervøs og stresset. Valgte å sende en sms samme kveld for å si at jeg hadde vært stresset, men at jeg vil treffe ham igjen, og foreslo dag og tid nå i helgen. Fikk svar dagen etter hvor han skrev God plan, men er opptatt da. Helt ok. Jeg har selv planer som er lagt langt frem i tid, så det er naturlig at man ikke kan. Men det jeg lurer på nå, er om jeg kan oppfattes som veldig desperat ved å være den som har tatt initiativ to ganger på rad? Jeg føler jo veldig på at jeg ikke skal foreslå noe mer, men hvor lang tid kan jeg forvente at det nå går før jeg hører noe? Siden hans siste respons ikke inneholdt noe signal om å finne et annet tidspunkt, så kan det jo tenkes at jeg ikke kommer til å høre noe mer. Noen synspunkt her inne? Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 En god regel er å si "vil du møtes en dag til uken?" får du positivt svar da, så følger du opp med spørsmål om hvilken dag som passer. Nå er det litt sent for deg da, men jeg ville ventet på at han tok kontakt jeg. Siden han ikke foreslo en annen dag i stedet for mener jeg. Anonym poster: c0a707917f63edff0bf53023bdd9acf4
Tibbie Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Nei, jeg syns ikke du virker desperat ut med disse to meldingene. Men jeg syns du ikke bør sende en til før han gjør det. Han vet du er interessert i møtes, så om han også er det, tar han kontakt 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Grunnen til at jeg var mer konkret på tid var jo egne avtaler og planer i helgen Pluss at jeg vet at hele neste uke utgår grunnet jobbreiser for egen del og at han skulle reise en del også. Så det var vel et forsøk på å få til et treff til før det gjerne går lengre tid før det er mulig å ses igjen. (Han vet jo ikke hvor mange planer jeg allerede har utover våren... ) Og så er jeg ikke god på sånn "Vente på at andre tar kontakt". Trenger ikke hyppig kontakt om jeg vet AT vi skal treffes igjen. Det handler vel om bekreftelse antar jeg? Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Takk Tibbie! Godt å høre at det ikke virker desperat Så får heller utålmodigheten min utfordres litt Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111
Sommee Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Du gjorde jo helt rett når du foreslo tid og sted på nytt, jeg gjør også det. Problemet er når den andre sier han/hun ikke kan, men ikke foreslår nytt tidspunkt. Da ligger ballen hos han/hun.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Jeg ville ha tatt det med ro, synes det virket litt desperat! Hilsen kvinne 23 Anonym poster: 2a000ecdb51ea43aa2cc7a9ede206759 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Jeg ville ha tatt det med ro, synes det virket litt desperat! Hilsen kvinne 23 Anonym poster: 2a000ecdb51ea43aa2cc7a9ede206759 Enig. Det er ikke så bra å være pågående samtidig som man innrømmer at man har vært stresset. Anonym poster: 3bae43a7d80023b652bc0ec6b50533b0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Jeg antar det er som følger, enten: 1) Han er interessert i å treffes igjen, og det gjør ingenting med den kontakten som er tatt til nå; eller 2) Han er ikke sikker på om han vil treffes igjen, og nå ble det kanskje litt mye, så han vil vente litt og se - eventuelt bare droppe det; eller 3) Han er ikke interessert i å treffes igjen, og det er like greit å finne ut av det allerede nå uansett. Konklusjonen er vel bare å vente og se. Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111 1
Gjest Nils-Per Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Jeg antar det er som følger, enten: 1) Han er interessert i å treffes igjen, og det gjør ingenting med den kontakten som er tatt til nå; eller 2) Han er ikke sikker på om han vil treffes igjen, og nå ble det kanskje litt mye, så han vil vente litt og se - eventuelt bare droppe det; eller 3) Han er ikke interessert i å treffes igjen, og det er like greit å finne ut av det allerede nå uansett. 4) Han er interessert i å treffes igjen, men har brukket alle fingrene på den hånda han skriver tekstmeldinger med. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 4) Han er interessert i å treffes igjen, men har brukket alle fingrene på den hånda han skriver tekstmeldinger med. Snakker du av erfaring? Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111
Gjest white tiger Skrevet 10. mars 2013 #12 Skrevet 10. mars 2013 Min erfaring er at mange menn ikke liker at damene er såpass frempå. Jeg har selv brent meg på det noen ganger siden jeg er en anelse utålmodig og liker å planlegge litt frem i tid. Samtlige menn jeg har vært litt i overkant frempå med har skygget banen. Det ligger vel i det at menn sånn biologisk og tradisjonelt sett skal være den jaktende parten, og da er det ikke alle som trives med at rollene blir byttet om. Eller at mange menn bruker lengre tid på å bli betatt/forelsket, og det derfor kan virke skremmende når dama er tydelig engasjert (for engasjert dame = betatt/forelsket dame). Det beste du kan gjøre nå er å ikke gjøre noe.
sta Skrevet 10. mars 2013 #13 Skrevet 10. mars 2013 Min erfaring er at mange menn ikke liker at damene er såpass frempå. Jeg har selv brent meg på det noen ganger siden jeg er en anelse utålmodig og liker å planlegge litt frem i tid. Samtlige menn jeg har vært litt i overkant frempå med har skygget banen. Det ligger vel i det at menn sånn biologisk og tradisjonelt sett skal være den jaktende parten, og da er det ikke alle som trives med at rollene blir byttet om. Eller at mange menn bruker lengre tid på å bli betatt/forelsket, og det derfor kan virke skremmende når dama er tydelig engasjert (for engasjert dame = betatt/forelsket dame). Det beste du kan gjøre nå er å ikke gjøre noe. Det stemmer ikke for alle ihvertfall Selv setter jeg mer pris på at hun faktisk viser interesse på sin måte enn å sitte å vente pga av noen "regler" om at sånn og sånn skal det være. Blir man skremt av litt kontakt så er ihvertfall ikke interessen lik på begge sider, og da er det vel heller det som er problemet. Ikke at noen ekstra meldinger/kontakt skremte dem. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #14 Skrevet 10. mars 2013 Jeg antar noen menn ønsker å jakte, mens andre syns det er greit å bli jaktet på. Jeg synes det er interessant å se hvordan ulike personer tolker samme situasjon. Men synes også det er dumt om jeg oppfattes veldig ulikt fra det som jeg kjenner er sannheten... Når man er singel og litt utsultet på fysisk nærvær, så tar gjerne sitringene etter det fysiske møtet overhånd, som lett kan oppfattes som at man er klar for noe mer enn man egentlig er. Personlig blir jeg ikke så lett forelsket (det går gjerne mange mange år mellom hver gang, nå er det vel fire år siden sist), men jeg kan være fascinert og engasjert og interessert i å bli bedre kjent på en måte som gjør at jeg blir misforstått. Det er jo litt synd da... Men men. Anonym poster: 960e24d7ddd422950f5374905d47c111
Gjest Nils-Per Skrevet 10. mars 2013 #15 Skrevet 10. mars 2013 Min erfaring er at mange menn ikke liker at damene er såpass frempå. Jeg har selv brent meg på det noen ganger siden jeg er en anelse utålmodig og liker å planlegge litt frem i tid. Samtlige menn jeg har vært litt i overkant frempå med har skygget banen. Det ligger vel i det at menn sånn biologisk og tradisjonelt sett skal være den jaktende parten, og da er det ikke alle som trives med at rollene blir byttet om. Eller at mange menn bruker lengre tid på å bli betatt/forelsket, og det derfor kan virke skremmende når dama er tydelig engasjert (for engasjert dame = betatt/forelsket dame). Det beste du kan gjøre nå er å ikke gjøre noe. Litt enig. En viss grad av initiativ er hyggelig, men det må ikke bli sånn at en føler hun vil ta det veldig hardt dersom en først sjekker det ut og så blir det ikke noe allikevel. 1
Ferny Skrevet 10. mars 2013 #16 Skrevet 10. mars 2013 Min erfaring er at mange menn ikke liker at damene er såpass frempå. Jeg har selv brent meg på det noen ganger siden jeg er en anelse utålmodig og liker å planlegge litt frem i tid. Samtlige menn jeg har vært litt i overkant frempå med har skygget banen. Det ligger vel i det at menn sånn biologisk og tradisjonelt sett skal være den jaktende parten, og da er det ikke alle som trives med at rollene blir byttet om. Eller at mange menn bruker lengre tid på å bli betatt/forelsket, og det derfor kan virke skremmende når dama er tydelig engasjert (for engasjert dame = betatt/forelsket dame). Det beste du kan gjøre nå er å ikke gjøre noe. Jeg er delvis enig. Men ikke helt. Hvis gutten er passelig interessert i deg tilbake, så kan du mase så mye du vil. Det er i hvert fall min erfaring. Hvis det er noen jeg vil ha, så VIL jeg virkelig ha han. Og da kan jeg servere meg selv på et sølvfat, for å si det sånn. Og jeg vet selv at jeg blir desperat. Har fått høre sånn - "hadde det vært en ANNEN jente, så hadde jeg skygget banen for lenge siden." Åååå, de flaue tingene jeg kan finne på... skal ikke gå inn på det. Men dersom en gutt er gira på deg, så kan du gjøre hva du vil. Det der at gutten skal jakte? Bare tull! Jeg liker best å jakte selv. 2
Gjest white tiger Skrevet 11. mars 2013 #17 Skrevet 11. mars 2013 Det stemmer ikke for alle ihvertfall Selv setter jeg mer pris på at hun faktisk viser interesse på sin måte enn å sitte å vente pga av noen "regler" om at sånn og sånn skal det være. Blir man skremt av litt kontakt så er ihvertfall ikke interessen lik på begge sider, og da er det vel heller det som er problemet. Ikke at noen ekstra meldinger/kontakt skremte dem. Det er jo bra at du ikke er sånn da, og det er helt sikkert mange som ikke kjenner seg igjen. Jeg sa bare hva som var min erfaring, og det er langt fra noen fasit Interesse har helt sikkert mye å si, men så tar det jo gjerne tid å bli interessert i noen også da. Noen blir interessert etter bare å ha møtt en person en gang, mens andre trenger litt mer tid. Hvis den personen som trenger litt mer tid for å eventuelt kunne bli interessert oppfatter den andre parten som veldig frempå så kan det fort bli litt overveldende når man selv ikke er helt "der". Men det gjelder jo selvfølgelig bare helt i startfasen. Kjenner man en person så vet man jo om man er interessert eller ikke.
Gjest white tiger Skrevet 11. mars 2013 #18 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er delvis enig. Men ikke helt. Hvis gutten er passelig interessert i deg tilbake, så kan du mase så mye du vil. Det er i hvert fall min erfaring. Hvis det er noen jeg vil ha, så VIL jeg virkelig ha han. Og da kan jeg servere meg selv på et sølvfat, for å si det sånn. Og jeg vet selv at jeg blir desperat. Har fått høre sånn - "hadde det vært en ANNEN jente, så hadde jeg skygget banen for lenge siden." Åååå, de flaue tingene jeg kan finne på... skal ikke gå inn på det. Men dersom en gutt er gira på deg, så kan du gjøre hva du vil. Det der at gutten skal jakte? Bare tull! Jeg liker best å jakte selv. Jo, det er klart at når mannen faktisk er interessert så skal det vel litt til før han skygger banen. Jeg tenkte litt mer på helt i starten før man har rukket å bli ordentlig interessert.
Gjest .-L-. Skrevet 11. mars 2013 #19 Skrevet 11. mars 2013 Synes ikke du har vært desperat, men kan være en ide å latt han ta kontakt nå. 1
Ferny Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Jo, det er klart at når mannen faktisk er interessert så skal det vel litt til før han skygger banen. Jeg tenkte litt mer på helt i starten før man har rukket å bli ordentlig interessert. Ja, du har rett i det. Men de har jo kjent til hverandre i flere år, og til og med hatt sex. Da har man en følelse av om man er gira eller ikke vel. Og om han blir skremt av noe så uskyldig som en sms om å treffes, da er han bare lunken/kald i forhold til henne - og best å skygge banen selv i så fall tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå