Gå til innhold

Fraskrive seg foreldreretten.

Fremhevede innlegg

Gjest Marmot
Skrevet

Dette er feil.

Selv ikke ved delt foreldreansvar må begge signere søknad til barnehage o.l .Den andre foreldrene kan eventuelt motsett seg et slikt valg, og foreldrene må komme til enighet.

Dette stemmer ikke. Det er den med hovedomsorg som bestemmer dette, den andre kan ikke motsette seg dette i det hele tatt, uavhengig av foreldreansvar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette stemmer ikke. Det er den med hovedomsorg som bestemmer dette, den andre kan ikke motsette seg dette i det hele tatt, uavhengig av foreldreansvar.

Håper du leste innlegget over også.

Jo, med delt foreldreansvar har man mulighet til å motsette seg, i motsetning til om man ikke har f.ans.

Dersom hovedomsorgsperson vil ha Steinerskolen feks, kan den andre protestere og saken kan prøves for familieretten.

Skrevet

Jeg ser jeg formulerte meg litt feil i første innlegget der...

Det gjelder ikke "vanlige valg".

Men begge underskrift er ihvertfall ikke nødvendig

AnonymBruker
Skrevet

Min eks forsøkte å nekte meg å bytte barnehage på sønnen vår, det fikk han beskjed om at han rett og slett bare kunne glemme, for det er det den med hovedomsorg som bestemmer alene.

Anonym poster: 3e2cb071feb1727ab6642463e2603004

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer, man har også rett på samvær selv om man ikke har foreldrerett. Foreldrerett har med retten til å se og ha en mening i forhold til offentlige papirer, bank, skole osv. å gjøre.

Nei, det er foreldreANSVAR!

Anonym poster: 119e3707a84accc0a52c0e5f1fcd7c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...