Gjest Lille-pus Skrevet 19. april 2013 #41 Del Skrevet 19. april 2013 Når verden viser seg i all sin ektehet tenker jeg vi kan kalle det Hva trodde de at de hadde kjøpt ? Hva forventet de å få, og ikke minst hva var det som ble solgt ? Øyensynlig fines et ganske så gedigent GAP mellom tro/forventing/forståelse og reell vare. De vil lære, de vil vokse, - og akkurat nå råder frustrasjonen og skuffelsen på de rosa jenterom. Vel påpekt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 20. april 2013 #42 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Som (kjent)politiker må du tenke over hva du sier/gjør, også som privatperson. Hevdes det. Og ja, det er nok både betimelig og lurt å tenke slik. Det blir bråk når eksempelvis samferdselsminister Arnstad tvitrer "fuck Oslo", selv om hun hevder det skjedde i kraft av privatpersonen Arnstad. Likeledes er det risikosport for eksempelvis en statsråd å si at han/hun ikke gidder å handle på Europris fordi utvalget er glissent eller irrelevant. Ingen statsråder vil si noe slikt tipper vi. Forståelig nok. Til og med når det gjelder pels, mulig barnearbied hos IKEA eller H&M så er politikerne relativt forsiktige for å oppfordre til boikott eller lignende aksjoner, unntakene er gjerne de mest radikale i SV eller de få i Rødt. Men ikke når det gjelder flybransjen må vite. Det er, etter min oppfatning, ganske drøyt når selveste statsministeren, Høyres statsministerkandidat og nå også utenriksministeren er tydelig i riksmedier på at de vil boikotte Ryanair fra nå. Årsak: Påstander om angivelige håpløse/ulovlige/umoralske arbeidsforhold. Det er fiffig hvordan politikere evner både å la seg styre av følelser og ikke minst; surfe på bølger med påstander om hvor slemme "de andre" er. De som kommer fra utlandet og truer "vår" (hellige) måte å gjøre ting på. Altså, alle vet jo at den norske modellen er best, uansett. Nå er det Ryanair som er i vinden, eller skal vi heller si, i luften? De gjør det meste annerledes. Ikke bare i Norge men de gjør faktisk det meste annerledes i forhold til samtlige aktører i bransjen de opererer i. Jeg husker også noen "dokumentarer" om påståtte elendige arbeidsforhold i konkurrenten Norwegian. Det ble skutt fra hofta med påstander om slavekontrakter, lefling med sikkerheten, utidig og ulovlig bruk av lærlinger etc.... skal vi se....., hvor er Norwegian i dag? Jo så sannelig - børsvinner, vekst og milliardoverskudd.... Men de er jo tross alt norske og sjarmerende Askeladder i bransjen.... Til tross for det er mitt stalltips at folk velger Norwegian primært fordi de er billig(ere). Ryanair er selvsagt hakket skumlere, de er tross alt fra det store utlandet. Som kjent for folk flest i verdens rikeste, vakreste og mest likestilte land, er utlandet ganske skummelt. De kommer hit for å "ta oss". Hvem husker ikke svenskenes forsøk med GB glass (is på norsk)? Diplom-Is fikk massiv støtte, også til PR kampanjen som kunne fortelle uskyldsrene nordmenn at svenskefaen ikke brukte ekte fløte i isen sin engang, neida det var sånn ekkel melke-is. Bra vi ble kvitt dem. Så kom Lidl, herregud hva var det liksom? Masse rare hermetikkbokser med etketter på fremmedspråk, underlige kjekspakker sikkert stappet med transfett, palmeolje og et kobbel med E-stoffer som gir både downs og syfilis. Ikke skulle de selge tobakk eller aviser heller, hallo lizzzm!? Da blir det i så fall minst to turer da? En på Lidl og en på Statoil for å hooke opp med dagens VG og Petterøes 3 med enkel Rizzla... Håpløst Om noen tror at enkelte varslere/tipsere fra delvis statseide SAS har hvisket noen politikere/folk i embedsverket et eller annet i øret når det gjelder fæle ting hos enten Norwegian eller Ryanair så tror jeg dere som tror det har rett..... selvsagt er det slik. Skal vi se...... arbeidsforholdene for spanske, portugisiske, polske, nigerianske bygningsarbeidere i forbindelse med bygginga av Coops nye sentraldistribusjonsanlegg på romerike er vel relativt godt dokumentert og blir nå fulgt opp av Arbeidstilsynet. Kommer Stoltenberg til å boikotte Coops butikker?? Svaret er vel gitt....... Endret 20. april 2013 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 20. april 2013 #43 Del Skrevet 20. april 2013 Du trenger funny brownies, gruffer. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 21. april 2013 #44 Del Skrevet 21. april 2013 Du trenger funny brownies, gruffer. <3 Gimme some Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. mai 2013 #45 Del Skrevet 2. mai 2013 Hey hey. Noz: Nuss til deg, det var hyggelig. Ordet "dagbok" klinger ikke helt i mitt maskuline tøffe-tøff-hår-på-kassa hode. La oss kalle det en slags betraktningsblogg eller noe Leste Adresseavisen i dag med overskriften; "Foreldre mer likestilte med au pair" og det slo meg: Hva blir den neste, overskriften altså, når 8. mars er over/forbi?: "Utnytter utenlandske jenter for å skape likestilling?" Altså, NTNU forskere mener - i fullt alvor - at, sitat; "ekstra arbeidskraft i hjemmet kan forebygge familiekonflikter og krangling om likestilling" Dette er på grensen til latterlig mener jeg. Er likestlling nå skrellet ned til krangelen om matlaging, klesvask, støvsuging og leksehjelp til kidsa? Trøste meg, det er til å gremmes av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 2. mai 2013 #46 Del Skrevet 2. mai 2013 Det er noe jeg ikke skjønner Eller, egentlig så skjønner jeg det selvsagt. Fordi jeg ikke aksepterer likestilling, verken som tema eller definisjon. Det blir ganske snålt når selveste Robert Mood, han stramme generalmajoren i perfekt uniform med perfekt stemme, uttaler at det er grunn til å vurdere militær intervensjon i Syria. Fordi verdenssamfunnet ikke bør sitte å se på nedslaktingen av kvinner, barn og eldre. Har ikke den godeste Mood fått med seg at av de minst 70.000 drepte i Syria så er minst 65.000 av disse (unge) menn?? Mitt poeng: barbariet i Syria må stoppes, nesten for enhver pris, uavhengig av kjønn og alder på ofrene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 5. mai 2013 #47 Del Skrevet 5. mai 2013 Håndball (for kvinner altså), på tide å manifistere dette: Er det toppidrett? Finnes det egentlig toppidrett for kvinner? Joda, tennis, svømming og sikkert noe annet. Men håndball???? Det er lek og moro, engasjement og kjernesunt tidsfordriv for jenter i mange aldre i mange land i mange år. Men så? Altså, selveste Champions Leauge finalen (wow) spilles mellom Larvik og Györ. Jeg holdt nesten på å si: hvem andre?? For noen år siden var det Bækkelaget vs. Hypobank og kun det. Og det er problemet, i den grad vi kan kalle det et problem, for kvinneidrett på et visst nivå; det er ikke noe nivå. Hvorfor tør ingen si det høyt? Hvorfor skal det pakkes inn i en Hadia Tajik korrekt betraktning om at toppidrett er så likestilt og fint og flott og alt det der?????? Det samme gjelder selvsagt EM, VM eller OL for den del. Spenningen er hva...........???? Nettopp, det er ingen spenning, selv om TV2 har ofret omtrent ALT på lage den, som ikke finnes. Omtrent som langrenn for kvinner........... Bjørgen vs. Kowalczyk med Johaug som langdistanseoutsider. Kjempespennende....... not. Og det er definitivt et poeng i seg selv; vi benevner gjerne idrettsgrenene med "kvinne" i tillegg til grenens betegnelse (kvinnefotball, kvinnehåndball, kvinnehopp etc.) og årsaken er vel åpenbar? Det betraktes ikke like ordentlig som mannlig utøvelse. Dårlig gjort? Undertrykkende? Gammeldags? I don't think so. Fordi: Det handler om prestasjoner, konkurranseforhold, krav og generell oppmerksomhet/interesse. Shoot me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. mai 2013 #48 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Dagens spot-on visdomsord: Endret 6. mai 2013 av Gorgonzola 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 6. mai 2013 #49 Del Skrevet 6. mai 2013 Denne får du gratis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. mai 2013 #50 Del Skrevet 6. mai 2013 Denne får du gratis. Ikke bare er du snasen, du er jaggu smart også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 6. mai 2013 #51 Del Skrevet 6. mai 2013 Skal jeg bli fornærmet over at du ikke villt protesterte, ettersom jeg nå befinner meg på feil side av 30-tallet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. mai 2013 #52 Del Skrevet 6. mai 2013 Riktig side.....er du på, på 30 tallet (hilsen Yoda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. mai 2013 #53 Del Skrevet 6. mai 2013 KVINNER! JEG ELSKER DERE! Bare sånn for å ha sagt det "loud'n clear". Det blir mye generaliserende pepper og mistanker/påstander om bitter mann og alskens ugreie benevnelser. Sannheten er jo at engasjementet (i den grad det kan kalles det) på KG henfaller lett til korrigeringer og forsøk på motvekt fra min side. Og det trenger dere, i aller høyeste grad. Allikevel - i en 100 prosent evaulering forguder jeg 91,5 prosent av kvinnen. (Djeezez, håper ikke jeg høres ut som Aune Sand nå altså) Selvsagt er dere tidvis rare, irrasjonelle, uforståelige, snåle, håpløse, vanskelige, barsnlige, usikre, uselvstendige og tåpelige. Men det er bare fordi jeg ikke forstår dere bestandig. Selv om jeg vet ganske mye om dere. Jeg simpelthen elsker alle de herlige egenskapene jeg beundrer, forguder og digger ved dere. I tillegg til eksteriøret selvsagt. Begge aspekter kunne jeg skrevet en bok om, dere er herlige, sånn i bunn og grunn. Sånn - godt å få sagt det høyt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. mai 2013 #54 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Menn er ganske snasne dei og.... Endret 6. mai 2013 av Stjerner og planeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. mai 2013 #55 Del Skrevet 6. mai 2013 Du er ikke så aller verst du heller da Hvis jeg da ikke faller inn under de 8,5 prosentene du ikke tåler, da er du aller verst! Og selv om enkelte brukere her inne klarer å sette mannfolk i et særdeles dårlig lys, så er det noen som gir meg håpet tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. mai 2013 #56 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Du er ikke så aller verst du heller da Hvis jeg da ikke faller inn under de 8,5 prosentene du ikke tåler, da er du aller verst! Takk søte deg. Selvsagt faller du også, i likhet med alle andre, inn under de 8,5 prosentene jeg ikke forguder. Det gjelder nemlig kvinnen som sådan, hvis du leser hva jeg skrev en gang til Endret 6. mai 2013 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. mai 2013 #57 Del Skrevet 6. mai 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 22. mai 2013 #58 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Long time no gruff! Altså, det er mye å undre seg over når kommer til kvinner og kvinners mindset, dobbelkommunikasjon og tidvis totale fravær av logisk sans. Rent impulsivt kom jeg over denne tråden, som et strålende eksempel på åssen dere "er". "Alle" vet jo at kvinner lett kan gjøre en slags karriere bare ved å være "noens". Altså "dama til". Uten å ha prestert noe særlig mer enn sitt utseende. Klart det kan hjelpe å være/ha vært en noe over middels idrettsutøver, sangfugl eller skuespiller men det er slett ikke noe krav. Menn derimot, må prestere noe, kulturelt, idrettslig, økonomisk eller politisk. Kvinner kan strengt tatt bringe inn sitt utseende som bidrag til potten og kun det. Det fiffige, som aldri slutter å overraske meg, er hvordan kvinner (bekrefter uttrykket "kvinner er kvinner verst") omtaler/evaluerer/beskriver/diskuterer fenomenet. Relativt polarisert og ukritisk. En del av (hønse)flokken "forsvarer" den omtalte med høyst subjektive betraktninger om at hun virker både flink, hyggelig og helt sikkert er myyyye bedre enn andre sammenlignbare kvinner (i hennes situasjon/posisjon). Den andre delen av flokken derimot, rakker ned på henne med tidvis horrible påstander om at hun går på rundgang, legger seg etter kjendiser og det som mye verre er. Og toppen av kaka: Menn får uansett skylda, til slutt, fordi vi har et alldeles forkvaklet kvinnesyn Er det mulig??? Endret 22. mai 2013 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 31. mai 2013 #59 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Lenge siden sist men nå er det definitivt på tide med sure oppstøt fra undertegnede. For at dere skal slippe å lete etter uttrykket skal jeg (re)lansere det her og nå: bitterpikk! Denne uka, tror det var tirsdag eller onsdag, fikk jeg med meg nyhetsdekningen fra Syria, Irak og Afghanistan. På selveste statskanalen(e) og TV2. Senest i kveld på sistnevnte. Melodien er den samme, enten det er Pål T. Jørgensen eller Ole Torp som rapporterer/reflekterer. Lidelsene er selvsagt enorme og det understrekes, med tjukk svart tusj, hvordan det spesielt går ut over kvinner og barn. Det vi vet, basert på fakta fra blant andre organisasjoner som Human Rights Watch, er at over 90 prosent av de drepte i Syria er menn og så godt som samtlige av de anslagsvis drøyt 1000 drepte i Irak siden april har utovertiss. Så til hovedpoenget i oppstøtet: Jeg bivånet - uheldigvis kan man kanskje si - programmet "Exit Afghanistan" på NRK 2 tirsdag kveld. En kanal kvinner stort sett skyr som pesten. Et program med et tema kvinner vil ha seg frabedt. Ikke minst når man vet at Greys anathomy (sikkert) går på TV2 og det garantert er noe morsomt underholdende på enten TV Norge, FEM eller TV2 bliss, hva vet jeg. Anyway - i dette nevnte programmet blir vi vitne til følgende: Det filmes fra en moské, fredagsbønn eller noe. Inne i moskeen befinner det seg ganske mange menn, sikkert 300-400 stykker. Sivilkledte menn, svært mange unge menn (eller gutter i vår målestokk) og endel eldre karer. Sammen med disse er det også uniformerte menn, både politi, militære og sikkert noe midt i mellom. Kanskje 20/30 stykker. De er der åpenbart for å ivareta sikkerheten. Så er seansen inne moskeen over. De besøkende beveger seg ut på gaten. Kamera-crewet følger dem med dertil tilhørende kommentarer og enkelte intervjuer. Så smeller det - BANG! (store bokstaver i mangel av et passende uttrykksikon, det finnes selvsagt ingen slike, vi er tross alt på et kvinneforum må vite). En voldsom eksplosjon, på gata/fortauet mens kamera filmer det hele. Når røyken driver avgårde åpenbarer det seg en smertefull, vanvittig, tragisk, tårevåt, forferdelig scene. Lemmer og lik føkkings overalt. En arm her, en fot der, forvridde kropper, blod, apati, stillhet, sjokk, gråt, klynk og jeg vet ikke hva. Kameralinsen sveiper over lemlestede unge og gamle menn, døde og hardt skadde. Det går noen minutter (ett eller to) før ting begynner å skje med tanke på redningsarbeid, ambulanser, koordinering, organisering og det som skal til for å redde noen. Det snakkes om rundt 20 drepte og mer enn 40 skadde. Det er det mest forferdelige jeg noen gang har sett på TV. Det var virkelig, det var helt for jævlig og det gjør enda vondt. I generaliseringens og fortvilelsens ånd: Dette ville aldri blitt kringkastet/presentert på samme måte om ofrene hadde et annet kjønn, aldri. Misforstå meg rett, det selvsagt like forferdelig uansett hvem som rammes, enten det er kvinner eller menn - i mitt hode. Jeg blir bare så inderlig oppgitt over medias håpløse vinkling på hovedkanalene/i prime-time sendingene, samtidig som politikere og selveste Robert Mood of Norway står og piper om at kvinner og barn er de som trenger beskyttelse, når fakta og tall viser at det i beste fall er en halvkvedet vise. Men for all del, det er bare å fortsette å kvekke om likestilling, slik det er nå er i hvert fall kvinner både fornøyde og komfortable med det Endret 31. mai 2013 av Gorgonzola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 13. juni 2013 #60 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg blir mildt sagt oppgitt over retorikken i "Verdens mest likestilte land". Et gufs fra fortiden er vel mer treffende, den gangen man advarte kvinner (og barn) mot tobakk, asbest og stråling mens menn - tøffe og beskyttende som de er - glatt ble utelatt for den samme bekymring. På grensen til meningsløst av landets største - og definitivt en av dårligste - aviser, sitat Leger og professorer: - Ikke spis oppdrettslaks Slår alarm til kvinner, ungdom og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå