Gå til innhold

fuksias vei til et sunnere liv


fuksia

Anbefalte innlegg

jeg har begynt å forandre på kostholdet mitt, igjen. jeg trenger å gå ned en del kilo, og har ikke akkurat spist veldig sunt på veldig lenge. jeg har prøvd å gjøre denne forandringen mange ganger før, men har ikke klart å holde det lengre enn en uke..

jeg blir så utålmodig når jeg har vært flinkt en liten stund, jeg vil helst at resultatene skal komme med en gang. det er som regel da jeg sprekker. når jeg føler at det ikke hjelper uansett, selv om jeg vet at jeg egentlig ikke har gitt det lang nok tid til at det kunne ha gitt noen vesentlig endring.

jeg er litt usikker på hvordan jeg legge dette opp på en måte som gjør at jeg ikke sprekker. jeg tror grunnen til at jeg ikke har lykkest før er at jeg har gått alt for hardt ut, fra så å si ingen trening og masse søppelmat til trening fire-fem ganger i uken og bare sunn mat.

jeg tror jeg skal ta det litt roligere denne gangen, målet er å få trent to ganger i uken, og spise mer sunn mat. i stede for å fokusere på å ikke spise usunn mat vil jeg fokusere på å spise mer sunn mat. jeg håper at om jeg klarer det så vil jeg tenke mindre på alt det jeg egentlig har lyst på. de siste par dagene har jeg ikke kjøpt noe snop når jeg har vert på butikken, jeg tror kansje at det også kan være en vesentlig del av å lykkes med denne endringen. når det ikke er noe snop i huset kan jeg ikke fråtse i det når lysten kommer over meg.

en annen ting er at jeg ikke kan gi opp om jeg skulle sprekke. får når jeg har gjort det har det plutselig gått en måned med søppelmat og uten trening.

jeg håper at om jeg først klarer å holde på forandringene i et par uker kommer det til å bli det nye normale, og ikke noe jeg må tenke på å holde vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

har vert ganske flink den siste uken synest jeg :) har vert på trening 3 ganger , og spist ganske sunt , og passelig mengde kcal. i går var jeg faktisk både på spinning og på yoga. er ganske irritert på meg selv som ikke har holdt treningen vedlike egentlig, for eg merket det veldig godt på yogaen i går. var mye stivere og noen av stillingene som jeg klarte helt fint før var ganske vanskelige og tunge. men jeg kan vel ikke gjøre så mye annet enn å fortsette å trene, det blir jo bedre.

føler allerede at jeg har fått mye mer energi, og det kan jeg virkelig trenge.jeg er litt bekymret for påsken egentlig, jeg skal på ferie og vil ikke ha mulighet til å trene noe særlig. nå er ikke jeg typen til å ligge på stranda hele dagen, så det blir nok en del trasking. håper bare jeg er like motivert etter ferien, men jeg tror egentlig at det vil gå bra.

hadde egentlig tenkt å ta en tur på trening i dag og, men er ganske støl etter i går, og burde vel egentlig gjøre ferdig en oppgave, så tror eg utsetter den treningsøkten til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...