Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest morgengretten
Skrevet

Men du er jo nødt til å konfrontere henne, ikke bare skrive et brev?? Ring på hver dag til du en dag treffer på henne. Du vet jo fek at hun er der hver morgen ved seks tiden, du kunne jo bruke en morgen på å snakke med henne, så kanskje hun tar hintet?

Og hvis hun ikke gidder å gjøre noe med det, så kan du jo ringe på hver dag i seks tiden for å slå av en prat, kanskje hun da bytter vekkerklokke?

Vi hadde samme probemet med vår nabo over oss, men da var det vibreringen på telefonen fordi han hadde den på gulvet. Jeg var oppe hos han etter en ukes tid, og etter det har vi ikke hørt noe :)

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du forklare litt..? Altså med en gang klokka ringer og du våkne av den så tar du en kald klut i panna og da våkner du fortere? Eller?

Anonym poster: faff4ffaa72d836a2fc1608982411ae7

Ja, det funket for meg. Værre om man skrur av alarmen i søvne da. ;)

Skrevet

Soverommet mitt er så lite og har fastmonterte skap, så det går ikke. Da kommer jeg ikke inn på rommet.

Dessuten tror jeg ikke det hadde hjulpet. Jeg hører klokka ringe helt inn på badet mitt, selv om badedøra er lukket. Og badet ligger midt inne i leiligheten - ikke vegg i vegg med hennes.

Anonym poster: c77bb796392de3e733fdd33bfa3df75a

Om du hører det inn på badet så hjelper det vel ikke om hun bytter soverom heller? :klo:

Jeg tror ikke det er så mye å gjøre i denne saken annet enn å snakke med henne. Det at det skal være stille er vel ikke ensbetydende med at hun ikke kan ha en vekkerklokke på..? Det kan jo ikke være slik at folk i blokk bare kan begynne på jobb etter 7 fordi vekkerklokken kan vekke naboer?

Jeg ville snakket med henne jeg, fortalt henne at du sover svært lett og høre om dere kan komme til en enighet. Kanskje hun kan bruke en annen type vekkerklokke? Noe som durer under puta hennes eller?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å skifte ørepropper, vanlige faller ut av ørene mine også, men disse: http://c-ree.blogspo...01_archive.html er fantastiske!

Men det står jo ikke hvilke det er eller hvor du får kjøpt de.

Skrevet

Men det står jo ikke hvilke det er eller hvor du får kjøpt de.

Det vet jeg ikke, jeg fikk mine av mormor :-) Poenget er hvordan de ser ut i forhold til vanlige propper. Men tipper du får tak i de på apotek eller butikker som selger arbeidsbekledning, jakt og fiske osv. Fant de hos apotek1.no, men kun 100 par... Så de har sikkert i butikkene sine! :-)

Skrevet

Hva med å ha ørepropper liggende på nattbordet som du setter i så snart alarmen hennes går? Hvis du får gjort det raskt kan det godt hende du sovner igjen. Det er hvertfall det jeg gjorde i den perioden da romkameraten min (kollektiv) sto opp tidlig for å lage frokost og bråket noe innmari på kjøkkenet. Sovnet raskt igjen. Og jeg hører helt klart vekkerklokka gjennom øreproppene!

Samtidig kan du prøve å ta det opp igjen med naboen, om klokka ringer i 10-15 min kontinuerlig er det ganske frekt, rett og slett. Jeg slår av alarmen på morgenen ganske raskt for å forstyrre naboene minst mulig, og setter på radioen på laveste volum. Bor man tett på andre må man ta hensyn.

Noen sover såpass tungt at de ikke hører den før det har gått 10-15 min. Antageligvis erd et årsaken til at den er så høy å.....Seriøst.....Tenk å klage på naboen fordi stakarn må på jobb......Er det mulig....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å jeg plages av røykstank på soverommet mitt! Våkner faktisk av lukta å tror nesten det sitter noen på senga mi å røyker, så ille er det. Kan ikke åpne vinduer eller noen ting lenger. Så å bo i blokk er frustrerende, aldri mer hvis jeg kommer meg herfra en dag!

Anonym poster: 6fcc50838fdb37673b20d862205d08fc

Skrevet

Jeg kunne vært den nabdama, gitt. Jeg er og har alltid vært helt knust om morgenen. For å våkne til dagvakt har jeg en klokkeradio som uler som besatt fra kvart over seks ( det går to alarmer på den med fem minutters mellomrom) samt at telefonen min begynner å dure og bråke halv syv. Som regel er jeg våken nok til å begynne å skru av levenet litt over halv syv.

Ja har prøvd lysklokke; behagelig om jeg skal våkne senere enn syv, men før syv våkner jeg rett og slett ikke av det.

For meg er valget å være pain in the ass for naboene ( bor heldigvis ikke i blokk, men vet det høres godt på sommeren når vinduet er åpent) eller forsove meg til jobb.....

Noen sover såpass tungt at de ikke hører den før det har gått 10-15 min. Antageligvis erd et årsaken til at den er så høy å.....Seriøst.....Tenk å klage på naboen fordi stakarn må på jobb......Er det mulig....

Jeg sover så tungt på morgensiden at det er et sant h... å våkne. Klut hjelper ikke, da må i så fall en samboer skaffes som kan legge den på, jeg sover jo. Har fire alarmer på, to lave på mobilen (bytter lyd jevnlig) men sover rett gjennom og det er veldig frustrerende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sover så tungt på morgensiden at det er et sant h... å våkne. Klut hjelper ikke, da må i så fall en samboer skaffes som kan legge den på, jeg sover jo. Har fire alarmer på, to lave på mobilen (bytter lyd jevnlig) men sover rett gjennom og det er veldig frustrerende.

Er der selv....Akkurat nå har jeg to alarmer hvor den ene spiller den værste bråkemusikken du kan tenke deg.......men neida......tre morninger med den lyden å jeg har sluttet å høre den......

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar og innspill.

Som jeg skrev har jeg prøvd med ørepropper, men de detter ut (tas ut i søvne) i løpet av natten. Dessuten er jeg redd for å ikke våkne av min egen vekkerklokke dersom jeg ligger med det. Jeg har altså sånn sett ingen ting i mot å bruke det, men det fungerer ikke som det skal.

Ha øreproppene liggende på nattbordet, slik at du kan sette de inn når du våkner av naboen, og legg samtidig mobilen (men vibreringen på på alarmen) i sengen ved siden av deg. Hvis du våkner lett så våkner du nok av det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som trenger tåkelurer og fergehorn for å våkne, hvor mange timer sover dere om natten? Sikker på at dere får nok søvn..?

Anonym poster: 0ee62413b5fe6296282f10ac5efaafc5

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde et lignende problem her. Jeg bor i leiegård, og det er lytt som fy, grunnet manglende isolasjon. Naboen som hadde soverom vegg i vegg startet på jobb supertidlig, så alarmen gikk av sånn ved firetiden om natten. Det kunne ta alt fra et kvarter til en drøy halvtime før han reagerte, og alarmen var dessverre ikke av typen som slo seg av etter noen minutter heller. Etterhvert ble jeg så frustrert at jeg kastet bøker i veggen mens jeg bannet saftig og høylytt, og da våknet han rimelig fort. Jeg fikk naturligvis ikke sove igjen med det første, enten det "bare" var etter å ha hørt vekkeklokken dure i evigheter, eller å ha hisset meg opp nok til å kaste bøker. Uansett skal det pokker meg ikke være mitt ansvar å få naboen ut av senga.

Løsningen ble at huseier ga ham to alternativer: Flytt ut, eller sov i stua så du ikke forstyrrer andre. Jeg fikk endelig sove igjen da han begynte å sove i stua, men det var visst ikke optimalt for ham, så han flyttet etterhvert ut. Helt greit for meg at folk må opp midt på natta for å dra på jobb. Jeg takler fint å høre noen pip fra en vekkerklokke. Det som derimot ikke er greit er å plage folk med det, slik at de holdes våkne av alarmen og får problemer med å sovne igjen. Man må tåle litt når man bor i bygg med andre mennesker, men fremfor alt bør man ta hensyn til naboer og regler.

• Liker 2
Skrevet

Det er det samme om jeg sover 4 eller 8 timer, like langt inni drømmeland uansett. Faktisk er det lettere å våkne etter to timer enn syv men da sliter jeg hele dagen (naturlig nok) så 6-7 timer er normalen.

AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi man må på jobb, trenger man ikke vekke hele bygda. Det er faen meg egoistisk.

Hun mister jo noen timer med søvn hver natt pga dette tullet.

Hadde vært fristet til å sette på ringeklokka kjempe høyt kl 3 om natta for en stund.

Anonym poster: 591527fd9665fb93fd2c48667f89a1f5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bare fordi man må på jobb, trenger man ikke vekke hele bygda. Det er faen meg egoistisk.

Hun mister jo noen timer med søvn hver natt pga dette tullet.

Hadde vært fristet til å sette på ringeklokka kjempe høyt kl 3 om natta for en stund.

Anonym poster: 591527fd9665fb93fd2c48667f89a1f5

Hadde det vært min nabo som hadde klaget hos meg, så hadde jeg spurt henne om hun kunne vekke meg i samme slengen å siden hun allerede er våken. Forøvrig så våkner ikke en som sover tungt av sin nabos vekkeklokke heller ;)

Man prøver ikke å irritere naboen med vilje liksom...på samme måte som noen sliter med å få sovne sliter andre med å våkne....

Endret av Suss81
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen supre tips å komme med, annet enn det selvsagte; å prøve å finne ut hvorfor hun ikke heller kan bruke det andre soverommet. Håper det ordner seg for deg!

Jeg deler derimot alarmfrustrasjonen med deg, da jeg bor vegg i vegg med ei som har en høy alarmlyd (en lyd som høres ut som en ordentlig alarm). Denne lyden går i 30 sekunder hvert femte minutt fra 8 til 8:45. Dette er en så gneldrende lyd at jeg våkner med det samme, og den høres helt ut på badet. Å ha på alarm på dette tidspunktet er egentlig ikke meg i mot, hadde det ikke vært for at hu i naborommet holder meg våken frem til to om natta med sammenhengende tastaturhamring (det er faktisk ikke så lytt mellom rommene, det er bare hu som lager unaturlig høye lyder. Ørepropper takler jeg dumt nok ikke å sove med). Jeg har ikke forelesninger før klokka ti, så jeg liker å kunne sove til ni, altså etter den siste alarmen hennes har gått. Selv bruker jeg å våkne nesten før min egen alarm går, så jeg har ikke akkurat noe behov for å slumre fra klokka åtte (på den tida har jeg jo bare fått seks timer med søvn).

Nå skal det sies at hu i en månede ikke brukte alarmen i det hele tatt, ettersom kjæresten min (som er broren hennes) ba henne om å dempe lyden fordi vi hørte den så godt. Det var så deilig! I uka som nå har gått har alarmen derimot dukket opp igjen, med verre lyd enn før. Fortsetter dette må jeg nok sende avsted kjæresten min for å si fra for andre gang, så jeg skriver altså ikke dette for å få tips om hva jeg skal gjøre :)

Og forresten, denne jenta verken jobber eller går på skole. Alarmene sover hu glatt over, og står ikke opp før jeg har dratt på forelesning.

Anonym poster: f49c1f5538d91c58354e44a0c1c47f03

Skrevet

Åh, jeg må bare si at jeg synes utrolig synd på deg! Jeg er en sånn som omtrent våkner om noen ser på meg, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle takla noe sånt. Våkner nok av vår gamle og døve nabo som setter på radioen så høyt at vi kan høre om det er en mann eller kvinne som snakker, gjerne klokka sju om morran i helgene.

Jeg pleier å ha den roligste lyden som finnes på mobilen på nesten laveste volum, og er våken og har skrudd den av på "piipi..". Våkner av lys under rullegardina (må ha maske etter et visst tidspunkt), heisen som går, søppelbilen mange etasjer under meg, folk som prater på gangen, knirkende dører...alt!! Skulle gjerne vært sånn som kunne sove gjennom ting.

Og hvis du er sånn som meg og naboen som flere andre her i ttråden må dere jo finne en løsning, nå ødelegger det jo livskvaliteten din.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min nabo som hadde klaget hos meg, så hadde jeg spurt henne om hun kunne vekke meg i samme slengen å siden hun allerede er våken. Forøvrig så våkner ikke en som sover tungt av sin nabos vekkeklokke heller ;)

Man prøver ikke å irritere naboen med vilje liksom...på samme måte som noen sliter med å få sovne sliter andre med å våkne....

Nå har jo TS forklart at naboen kjapt reagerer når hun banker i veggen, så vi kan utelukke at hun er av typen som ikke "våkner av noenting".

Naboen har jo også begynt med dette bråket nylig, ergo hun kan gå tilbake til å gjøre slik hun gjorde før. Eller i det minste hoppe ut av sengen med en gang istede for å slumre.

Det skal på ingen måte gå ut over naboene sin arbeidsdag at dere må ha et korps til å spille gjennom hele 17 mai programmet for å våkne, når det fortsatt er stilletid i blokken.

Deres problem, dere som får ta støyten, ikke naboen som i verste fall presterer dårligere på jobb pga for lite søvn.

Anonym poster: ada249408324811be0b84ca8cae1b647

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for mange tilbakemeldinger.

Jeg valgte kanskje den feigeste utveien, å la alt bero uten å gjøre noe. Et par netter sov jeg med ørepropper og hørte av den grunn ikke noe, andre netter har jeg sovet. I går møtte jeg henne tilfeldigvis, og hun lurte på om jeg hadde hørt noe de siste dagene. Noe jeg da kunne avkrefte. Hun hadde fått ny klokke til jul, og ikke tenkt over at den var så høy. Men hun hadde nå sluttet å bruke den.

Heldigvis! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...