AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #41 Del Skrevet 4. april 2013 Ja, for all del, de som raner, knivstikker og voldtar er vi helt enige om at bør ut. Jeg mener imidlertid at det bør være en forskjell i reaksjonen på voldtekt og reaksjonen på å kjøre en uplombert scooter, noe en betydelig andel av norske tenåringsgutter gjør. Kan bruke meg selv som eksempel, siden jeg er innvandrer selv. Min far har to fraværsdager på de 20 år han har vært i Norge og jobbet fulltid. Han har mastergrad. Selv er jeg medisinstudent, og på fritiden bruker jeg mye tid på verv i frivillige organisasjoner. Det samme gjør forsåvidt pappa også. Ingen av oss har rulleblad. Synes du det lyder rimelig at vi begge skal ryke rett ut, jeg til et land jeg aldri har vært i, dersom min lillesøster tas for nasking på Oslo City? Jeg er helt enig i at dersom du kommer hit for å utnytte det norske systemet, noe en hel del gjør, er du en utakknemlig drittsekk som kan ha deg til helvete ut av landet ditt/mitt/vårt. Nulltoleranse, derimot, betyr bare at du like gjerne kan begå alvorlig kriminalitet som småtteri. Det er klart, det vil kanskje sørge for at min lillesøster ikke nasker på Oslo City (uten at det er noe hun kunne funnet på uansett, altså), men de som først begår skikkelig alvorlig kriminalitet bryr seg sjelden om konsekvensene. Antisosiale nesten hele gjengen. Og voldtekt er blant det færrest tas for. Jeg forstår tankegangen din, altså, og det var ufint av meg å beskrive den som jeg gjorde, jeg bare mener det er lite gjennomtenkt. Det gjør at de som begår småtteri som andre her i landet (som å kjøre for fort) risikerer vel så mye som voldtektsmennene gjør. Anonym poster: f190665113fb2a46a0c3da80d1fbb7ab Kjempe bra innlegg! Jeg er veldig enig i det du sier. Jeg ser at det er enten for mye byråkrati eller mangelen på baller som gjør at de feil personene blir straffet. Jeg føler dog at når vi snakker om innvandrere er det som oftest muslimske innvadrere som kommer på dagsorden. Hva med øst-europeere, da? Mange jobber, men likevel er det mye kriminalitet blant den gruppen samtidig som mangelen på integrering er stor. Anonym poster: df508913c4473bb6d22879a0f8912456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå