Gå til innhold

PCOS og Metformin - erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Jeg ble diagnotisert med PCOS for noen år siden, og har siden gått masse opp i vekt. Ble fortalt av Gyn. at første skritt var å prøve å gå ned i vekt. (Noe som gikk bra første 2 måneder, meen så kom jula : P) Etter dette har ting sklidd ut og ting har blitt verre, merker masse symptomer som blir verre for hver dag som går. Huff. Har prøvd lavkarbo og kostholdsendring, men ingenting varer liksom. Blir slått av den der "Det er ikke så nøye følelsen". Er nå i min beste alder, men føler meg helt grusom pga. symptomer av PCOS. Hår i ansiktet osv. Så tenkte jeg skulle bestille time hos legen for å få startet opp med metformin. Er ganske sikker på at jeg har insulinresistens for jeg kjenner det godt på kroppen om jeg har lavt blodsukker. Har utviklet sterk sosial fobi og har derfor ikke turt å gå til legen, men føler nå at jeg virkelig er nødt!

Såå, jeg lurer på hvordan finner man ut at man har utviklet insulinresistens? Må man måle fastende blodsukker og slikt? Hvordan har metformin hjulpet deg? Bivirkninger? Går man mye ned i vekt, eller kommer det heelt an på kosthold og trening?

Anonym poster: 0947f399e171d481e7c54ea3691cd9a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCO og er kraftig insulinresist og jeg fikk ikke metformin. Ble utrolig skuffet. Ble henvist fra fastlege til endokrinolog som tok masse prøver.

Har også lest en del steder at metformin ikke hjelper noe særlig.

Anonym poster: 157e6295119969d415aff7a320893e9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk metformin for å øke sjansene for å bli gravid, etter 6 mnd måtte jeg bare slutte pga grusomme bivirkninger. Jeg var konstant kvalm, vondt i magen og diaré. Jeg gikk ikke ned i vekt og det hjalp heller ikke på PCOS symptomene. Skulle nesten tro man gikk ned i vekt med kvalme og diaré, men neida.

Anonym poster: 210a8778982f33a0407cd124f336a2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...