~sikka~ Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/ar...ticle204613.ece :o De tåler nå ingenting heller de amerikanerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 :o En amerikansk foreleser jeg hadde, fortalte at moren hennes ble provosert over babybildene av barnebarnet---av typen naken bortsett fra bleie, liggende på saueskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Jepp, jeg har visst en tendens til å gå rundt med stive brystvorter, og fikk påpakning for det da jeg gikk på skole i USA... Pupper er det skumleste i verden for mange amerikanere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 :o En amerikansk foreleser jeg hadde, fortalte at moren hennes ble provosert over babybildene av barnebarnet---av typen naken bortsett fra bleie, liggende på saueskinn. Så sant så sant! Venninna mi i USA kler på ungen badedrakt med skjørt, med bleie under før hun får lov til å leke i plaskebasseng i egen hage. Ungen er under to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 Slikt er til å få fnatt av! Amerikanerne tar virkelig ting for langt. Muligens de synes en naken kropp er syndig, men et barn? Dette er for meg en blanding av hysteri og religiøse vrangforestillinger. Jeg er GLAD for at jeg kansellerte mitt opphold i LA, faktisk. Europeere er mer realistiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #6 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg trives i USa, og med har mange gode venner der, MEN det finnes noen som er "over the top" fanatiske på dem meste (som nevnte venninne... Hun ble forresten dønn hysterisk da jeg nevnte "mensen" til henne, skulle i bryllup og var glad jeg fikk den i god tid før det.. Da ble hun helt krakilsk og sa "if I want to talk about that subject I see my doctor, now, do you want me to order you an appointment with my gynechologist? HM??? If not I kindly ask you not to talk about that subject infront of my daughter again") Vet ikke hvorfor det blir så mye tydeligere med Amerikanere enn med andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 24. mars 2004 #7 Del Skrevet 24. mars 2004 Amerikanere driver en dobbeltmoral man kan få i vrangen. Å se en pupp er helt forkastelig, men å ha dødsstraff.....se det er ok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. mars 2004 #8 Del Skrevet 24. mars 2004 En amerikansk svigermor jeg kjenner ba sin svenske svigerdatter om å vennligst slutte å benytte singlet etter at hun giftet seg, da det var på tide å benytte litt mer anstendige plagg om sommeren og ikke vise så mye hud. Minner mye om innstillengen til hud i andre deler av verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 24. mars 2004 #9 Del Skrevet 24. mars 2004 Merkelig at et land som skal være så fri og er så nøye på at de skal ha rett til ditt og datt blir så forskrekket av en pupp eller bare skuldre. Slutter aldri å forundre meg over akkurat det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 24. mars 2004 #10 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg tror jeg kjenner/vet av bare en ung kvinne som er helt merkelig ifølge hva jeg er vant til. Hun var matron of honour i min tilkommende svigerinnes bryllup. Kvelden før bryllupet var det utdrikkingslag for både brud og brudgom, altså jente- og guttefest separat pga. mange venner som bodde annetsteds så de også fikk være med. Utpå natten på et hotellrom var det en som fyrte opp en marihuana-joint, hvorpå denne kvinnen insisterte på å ta med seg bruden hjem.. Det var nemlig hennes jobb å passe på brudens ære inntil hun var vel gift, sa hun.. Bruden ble lydig med hjem, pga. hun ville ikke ha en stor krangel eller scene kvelden før bryllupet med en barndomsvenninne. Men hallo? Bruden var 28 år og hadde vært samboer med sin kjære i 5 år, og hadde nok røykt et par jointer i sitt liv selv.. Den slags ære som det hinsidige kvinnefolket snakket om var long gone, og det må hun ha vært fullt klar over. Jeg mistet all respekt for kvinnen og klarte ikke å ta henne seriøst nok til å prate med henne mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 24. mars 2004 #11 Del Skrevet 24. mars 2004 Herregud, setter nesten Farrisen i vrangstrupen av det jeg leser. Er jo bare enda et bevis på at USA er dobbeltmoralens høyborg. ::ristepåhodet:: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. mars 2004 #12 Del Skrevet 24. mars 2004 Enig i det. De står frem som jomfruen selv, men lever de i den ånd?? I don`t think so :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 24. mars 2004 #13 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg vet at kropp og kroppsfunksjoner er synd og skam enkelte steder i USA (jeg leser jo aviser slik som dere gjør), men må bare fortelle at jeg ikke føler dette som et problem her i California. Her er det faktisk ganske "europeisk" . Takk og pris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.com Skrevet 24. mars 2004 #14 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg vet at kropp og kroppsfunksjoner er synd og skam enkelte steder i USA (jeg leser jo aviser slik som dere gjør), men må bare fortelle at jeg ikke føler dette som et problem her i California. Her er det faktisk ganske "europeisk" . Takk og pris! Slik er det heldigvis også her i sør. Her får babyer være babyer med kun badebleie på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #15 Del Skrevet 24. mars 2004 Litago og Fru.com: Hvor europeisk er det i California og i "sør"? Hadde dere turt å amme på stranda eller på en fortauskafe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 24. mars 2004 #16 Del Skrevet 24. mars 2004 Seinfeld snakket om hvor heslig han syntes det var å få trykket en ammende dame og puppen hennes i tryne på restaurant, så så sjelden er det vel ikke. Det betyr ikke at folk er stein hakke tullete om det har litt andre vaner enn her i Norge også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 24. mars 2004 #17 Del Skrevet 24. mars 2004 Litago og Fru.com: Hvor europeisk er det i California og i "sør"? Hadde dere turt å amme på stranda eller på en fortauskafe? Jeg har ikke barn selv, men min venninne ammer når barnet er sultent. Uansett hvor hun er. Men når jeg tenker etter så dekker hun (og andre jeg har sett) seg ofte til med et lite håndkle, skjorten sin eller lignende, slik at puppen ikke ligger rett i synet på folk. Jeg mener å ha sett at mange også gjør det i Norge, men kan selvsagt ta feil. Men rett skal være rett. Jeg ser få toppløse på stranden her. Og de som liker å sole seg nakne finner ofte en avsondret del av stranden. Det som kanskje er den største forskjellen er at det finnes ingen reklamer verken på plakater eller i vanlige blader med nakne kropper som ser ut som om de får orgasme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #18 Del Skrevet 25. mars 2004 Svigerinna til en venninne av meg brukte hårfjerningskrem på armene til datteren som er fem år. Kroppshår er om mulig enda mer tabu enn pupper. Opplevde det selv da jeg gikk på aerobicsklasse i New York og ikke var het glattbarbert under armene. God plass rundt meg på gulvet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. mars 2004 #19 Del Skrevet 25. mars 2004 En venninde av meg bla kalt apekatt på highschool da hun var på utvekslingsår pga ikke barberte leggene. Selv har jeg fortalt kvinner at jeg ikke alltid barberer leggene pga lyse og lite hår, og fått reaksjonen. "ÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSSSJJJJJJJJJJJJ! Hva SIER kjæresten din til det??? Godtar han det bare sånn helt uten videre?? UÆK!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 25. mars 2004 #20 Del Skrevet 25. mars 2004 Da jeg bodde i USA kom det en amerikansk jente på besøk som ikke barberte leggene. Hun hadde fullt av lange mørke hår tett i tett nedover. De som reagerte med mest avsky tror jeg var jeg og min norske venninne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå