Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #21 Skrevet 7. mars 2013 Du jobber for et barn... ikke for to. At de er to foreldre - heldig for de da.... Du kan jo også få hjelp av andre, besteforeldre, søsken osv. Endelig noen som forstår! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #22 Skrevet 7. mars 2013 Jeg forstår frustrasjonen, men for hver ting du nekter å gjøre blir det mer på de andre. Og det kan godt tenkes at du ikke er den eneste som er alene med ansvaret. Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f 2
Nusseli Skrevet 7. mars 2013 #23 Skrevet 7. mars 2013 (...) Det er ikke snakk om at jeg ikke orker! Jeg er pålagt å delta på lik linje som alle de andre parene. Det vil si at jeg jobber for 2 og de andre fordeler sine plikter seg i mellom. Skal det at jeg er alene være straff overfor gutten min? Og meg selv? Er det rett at han må velge mellom sine favorittaktiviteter pga dette? Jeg betaler like mye som de andre for guttens medlemsskap men jobber mer enn dem. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db Nei, det är inte rätt. En del vet inte hur det är att vara alenemor och de kommer aldrig till att förstå det heller men det är inte folk som inte förstår dig som du borde höra på, det är folk som förstår dig. Det tar väldigt mycket energi för att försöka få folk till att förstå en del fundamentala saker i att vara ensam vårdnadshavare för barn, ibland är det värt energin, ibland inte. Mitt enda råd är att försöka förklara för de andra mammorna och visa att du är ödmjuk. Sådana folk tycker bäst om att man ser sliten och trött ut för att de ska förstå att man faktiskt kanske också är det. Den här dömmande idiotin har jag fått möta nu för första gången som alene mor och jag visste inte att det var så illa men jag ställer mig över det och vänder tankarna åt ett annat håll. Avundsjuka och lite insikt är ingenting som jag behöver ha i mitt liv nu. Jag har bättre saker att koncentrera mig på.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #24 Skrevet 7. mars 2013 Du jobber for et barn... ikke for to. At de er to foreldre - heldig for de da.... Du kan jo også få hjelp av andre, besteforeldre, søsken osv. Slik jeg ser det er alt lagt opp etter par. Når ting skjer både fredag og lørdag er jeg satt opp begge dagene og parene er delt de dagene. Jeg vil gjerne at gutten min skal få fortsette med sine aktiviteter men jeg begynner å bli utslitt nå. Jeg vet ikke...kanskje jeg er helt ute på viddene men det kjennes så urettferdig.. Jeg forstår frustrasjonen, men for hver ting du nekter å gjøre blir det mer på de andre. Og det kan godt tenkes at du ikke er den eneste som er alene med ansvaret. Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f Jo, jeg er den eneste som er alene. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
Nusseli Skrevet 7. mars 2013 #25 Skrevet 7. mars 2013 Du jobber for et barn... ikke for to. At de er to foreldre - heldig for de da.... Du kan jo også få hjelp av andre, besteforeldre, søsken osv. Hilsen liv som har en x langt unna... Ja för det är ju helt säkert att hon har föräldrar som kan ställa upp och syskon. En del har faktiskt inte folk som kan ställa upp på sådana ting. Herregud, bara för att ditt liv ser ut på ett visst vis så antar du att det ser sådant ut för alla oss andra? Hade jag varit i TS situation så hade jag inte haft en enda att fråga om hjälp, jag måste klara mig själv och det finns fler som måste. Så ni som har "hela världen" som kan ställa upp, ni är inte "alene mödrer" på samma vis som de som faktiskt är det.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #26 Skrevet 7. mars 2013 Hva med oss som hvor barnas fedre reiser mye i jobben sin, og vi faktisk har flere barn på ulike aktiviteter? Eller de foreldrene hvor den ene av foreldrene er kronisk syk, og ikke klarer å bidra på denne type ting? Er det urettferdig for de barna som ikke får lov til å være med på aktiviteter i det hele tatt, fordi familien ikke har råd? Det er ingen som tvinger sønnen din til å være med på så mange aktiviteter at du selv ikke føler du klarer å følge opp de forpliktelsene som følger med. Mulig krasst, men sånn er livet. Dere har selv mulighet til å justere antall dugnader etc ved å velge hvilke aktiviteter man melder sønnen sin på. Og velger man eks. fotballen, så vet dere at da må man utføre så og så mange dugnader, uavhengig av HVEM som utfører det - enten man har 1 forelder, eller 4. Anonym poster: ecab90a32956c73508493c7a0002aae8 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #28 Skrevet 7. mars 2013 Hvor gammel er gutten? Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f
miss dolly Skrevet 7. mars 2013 #29 Skrevet 7. mars 2013 Syns tankegangen din her er litt merkelig, TS. Når man er med på aktiviteter så medfølger det dugnad. Hvert barn får da like mye ansvar/oppgaver. Mener du seriøst at sønnen din bare skal få halvparten av dugnadsarbeidet fordi han har kun en forelder i nærheten? Det er da vel grenser for hva klubben skal holde rede på... Dugnaden følger jo ikke foreldrene, men barnet!! Mener du feks at klubben skal sende ut et brev der man kan krysse av om man har en eller to foreldre..? Vil du da at steforeldre teller? Hva m de som har 50/50-ordning? Håper du ser at dette selvsagt må følge barnet, ikke foreldrene/bosituasjon... Hvis du syns det blir for mye syns jeg sønnen din kan kutte ut en aktivitet. 3 ting er jo veldig mye! 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #30 Skrevet 7. mars 2013 Ja, han får velge bort en av aktivitetene sine. Det som er dumt er at jeg har en sterk mistanke at all "frivillig" dugnader hadde minket kraftig i antall og hyppighet om alle hadde vært enslig. Disse 3 aktivitetene gutten min er en del av har stort sett de samme styremedlemmer eller iallefall fra de samme familiene. Vi bor på et lite sted. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #31 Skrevet 7. mars 2013 Korpset har øving kun 1 gang i uka.. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
ViljaH Skrevet 7. mars 2013 #32 Skrevet 7. mars 2013 Du har 3 valg: 1: Gjør dugnadsarbeidet som medfølger ditt barns aktivitet 2: Ta opp i riktig forum at du synes det er for mye dugnadsarbeid, og vil ha en begrensning på max 1 gang pr helg el.l. 3: Sønnen din kan delta i så mange aktiviteter som du har overskudd til å følge opp. Hvis ikke du følger opp din sønns dugnadskvote, så faller det mer på andre, da må andre gjøre din bit. Er det mer rettferdig da? En om en annen familie har 3 barn, og nekter dem å delta i mer aktiviteter enn hva de har fordi foreldrene ikke orker mer dugnad. Så havner det mer dugnad på dem fordi de må dra ditt lass også. Er det riktig? 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #33 Skrevet 7. mars 2013 Spør om du kan bytte med noen av foreldrene da, at du tar kakebakingen deres og så tar de kjøringen/dugnaden/loddsalget ditt. Så får du guttungen med deg på å lage ei kake, eller om han er gammel nok kan han lage kaka sjøl. Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #34 Skrevet 7. mars 2013 Kjære ts! Ser mange mener du skal stille opp p lik linje selv om de er to som deler på ansvaret. Mitt råd er dritt i de:)selvfølgelig skal du ikke jobbe for to. Er enig med den personen ovenfor at du kunne ta det opp på årsmøtet. Si at du ikke har kapasitet til mer som alenemor. Må bare føye til at det er mange egoistiske drittkjærringer som svarer deg.... Anonym poster: bafcecd3106ff847ea25ab27f5b88178 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #35 Skrevet 7. mars 2013 Må bare føye til at det er mange egoistiske drittkjærringer som svarer deg.... Anonym poster: bafcecd3106ff847ea25ab27f5b88178 Egoistiske drittkjærringer fordi de ikke ønsker å dra lasset for TS' unge i tillegg til sin egen? Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #36 Skrevet 7. mars 2013 Egoistiske drittkjærringer fordi de ikke ønsker å dra lasset for TS' unge i tillegg til sin egen? Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f Nå i helgen er det alpintklubben som skal ha dugnad. Jeg synes det er vanvittig at jeg er satt opp begge dagene. Hadde det vært eks alpintklubben på fredag og korpset på lørdag hadde saken vært en annen. Slik er det stort sett hele tiden, det blir lagt opp til en to-dagers dugnad og det blir altfor slitsom å måtte stille begge dagene. Gutten er 9 år. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #37 Skrevet 7. mars 2013 Nå i helgen er det alpintklubben som skal ha dugnad. Jeg synes det er vanvittig at jeg er satt opp begge dagene. Hadde det vært eks alpintklubben på fredag og korpset på lørdag hadde saken vært en annen. Slik er det stort sett hele tiden, det blir lagt opp til en to-dagers dugnad og det blir altfor slitsom å måtte stille begge dagene. Gutten er 9 år. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db Skjønner ikke hvorfor du mener at sønnen din skal ha færre dugnadstimer enn de andre barna...? Anonym poster: cdb0da339356f7a2680a5371c1ecdb8b 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #38 Skrevet 7. mars 2013 Alle her forstår at det er slitsomt med så mye dugnad, kakebaking og loddsalg. Men det er faktisk en situasjon du har satt deg i selv, guttungen har fått lov til å melde seg på disse aktivitetene og da følger det arbeidsoppgaver med. Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f 6
Strixvaria Skrevet 7. mars 2013 #39 Skrevet 7. mars 2013 Men så si ifra til disse dugnadskomitéene da? Det er lov å si at man føler seg urettferdig behandlet; dersom du ikke sier noe, så tror jo disse menneskene at du synes ordningen er ålreit, og følgelig blir det ingen endring. Samtidig ser jeg ikke helt hvorfor ungen din skal være med i både korps, alpinklubb (det må jo være rådyrt??) og organisert idrett - hvordan får han tid til lekser og andre ting innimellom alt dette her? Jeg tror ikke han hadde hatt vondt av å droppe én av disse tingene, og det ville helt klart lettet på arbeidsbyrden din også.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #40 Skrevet 7. mars 2013 Du er 1 person med 1 barn. Mine foreldre hadde 3 biologiske barn + 2 fettere vi "overtok" da min tant døde. 2,5 barn per snute. Da kan vi snakke om mye dugnadsarbeid! Anonym poster: 30c911dc8f05a503166c8b7afce5f1fe 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå