AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Med aktiv mener jeg at han er medlem i ulike foreninger. Korpset, idrettslaget og alpintklubben. Gutten trives, har mange venner og er flink på skolen. Så kommer jeg til mitt problem. Alle lag og foreninger er avhengig av dugnad, loddsalg/lotterier og flaskeinnsamlinger. Det er helt greit. Men de andre foreldrene forventer at jeg skal stille opp på alt det som de selv deler mellom seg og sin ektefelle/samboer. Om en mann påtar seg å være sjåfør for innsamling kan feks kona ta seg av kakebaking ved neste kakelotteri. Jeg er jo alene voksen her hjemme og nå har vi loddsalg igjen i morgen og på lørdag. Jeg vet at noen av damene har tenkt seg ut i helgen og overlater salget til mennene sine. Og det er som vanlig ventet at jeg skal stille opp. Denne gangen sa jeg nei, jeg har fått nok av dobbeltoppgavene mine. Jeg sa også at heretter stiller jeg kun opp på annen hver event slik som de selv gjør. Nå er damene sure og de sa at det er klart man må stille opp om barna skal være gode medlemmer. Jeg betaler kontigenter i "øst og vest" og er faen så drittlei hele skiten nå. Jeg er lei meg og har dårlig samvittighet nå. Hva mener dere om dette? Er jeg i min rett til å gjøre det? Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Hvorfor kan ikke guttens far stille opp? Han bor for langt unna til å kunne ta del i dagliglivet til gutten sin. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
xinnia Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Hadde samme problem som deg.. bortsett fra at jeg hadde 3 barn, Still opp på det du har mulighet til, og si klart NEI med god samvittighet til det du ikke kan, overse sure kommentarer. Er man bare 1 voksen så er man bare 1 voksen, sånn er det bare liksom :-)
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Hvorfor kan ikke guttens far stille opp? Og har han bodd nærmere er det ikke sikkert han har villet. Noe han ikke trenger da alt dette i utgangspunktet er bostedsforelders ansvar. Dette samme hva dere mener.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 kan ikke gutten selv gå fra dør til dør og selge lodd? kake kan han være med og lage også. Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Har du vurdert å ta opp dugnadsdeltakelse på årsmøtene? Det er jo din mulighet til p si fra at du virkelig vil delta, men bare er en person for hele familien. Om det ikke skjer noen endringer, så har du i hvert fall sagt fra og fortalt din side. Anonym poster: 02a8881fa3bb0df549dc3c5128392291 2
Gjest Violetta Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Og har han bodd nærmere er det ikke sikkert han har villet. Noe han ikke trenger da alt dette i utgangspunktet er bostedsforelders ansvar. Dette samme hva dere mener. Han er da guttens far om de bor sammen eller ikke. Og hvorfor skulle han ikke ønske å følge opp sønnen? Det er ikke alle som først leser hvilke regler som gjelder for så å gjøre seg opp en mening.
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Beklager, men selv om du er alenemor må jo din sønns foresatte gjøre det som kreves, uavhengig av om han har en eller to foreldre. Det er jo de likegyldig hvem som gjør det, bare det blir gjort. Orker du ikke, så får enten sønnen din ta det, ellers så får han slutte på idretten. Endret 7. mars 2013 av Magdalene 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Og har han bodd nærmere er det ikke sikkert han har villet. Noe han ikke trenger da alt dette i utgangspunktet er bostedsforelders ansvar. Dette samme hva dere mener. Om han hadde bodd nærmere hadde han også tatt del i guttens aktiviteter. Nå er det slik at faren ikke har mulighet så det alternativet er utelukket. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har stillet opp på alt til nå og det har jeg gjort de 2 1/2 årene vi har bodd her. Det jeg ser er at parene deler alt mellom seg og i praksis jobber jeg da for 2. Vi går ikke fra dør til dør for å selge lodd. Vi rigger oss opp på områdets butikker og selger derfra. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #12 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har stillet opp på alt til nå og det har jeg gjort de 2 1/2 årene vi har bodd her. Det jeg ser er at parene deler alt mellom seg og i praksis jobber jeg da for 2. Vi går ikke fra dør til dør for å selge lodd. Vi rigger oss opp på områdets butikker og selger derfra. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db At de velger å dele det mellom seg er jo dems sak. Din sønn har også to foreldre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Hvor gammel er sønnen din? Anonym poster: e18c887b7516a55d3442ff3ba14b714f
Nusseli Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 Äsch, bara var ärlig och säg att du ställer upp till så mycket du har energi till men att han går i många aktiviteter och att det blir väldigt mycket. Säg att du beklagar att du inte har samma kapacitet som de som är två och säg att du hoppas att de förstår. Tror de förstår då, oftast så är det bara lite försiktig kommunikation som ska till för att man ska bli förstådd 2
Nusseli Skrevet 7. mars 2013 #15 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har stillet opp på alt til nå og det har jeg gjort de 2 1/2 årene vi har bodd her. Det jeg ser er at parene deler alt mellom seg og i praksis jobber jeg da for 2. Vi går ikke fra dør til dør for å selge lodd. Vi rigger oss opp på områdets butikker og selger derfra. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db Du är duktig du! Och du lever inte för att göra alla andra till lags, du lever för att vara lycklig och för att göra din son glad +++, men inte för att du ska lyssna på vad alla andra påstår att du "borde" och "kan" göra. Gör vad du vill, och hur mycket du vill och var nöjd med det. Skit i alla andra, det är ditt liv och så länge du ställer upp så ofta du kan så gör du bra nog. Hejja dig! 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #16 Skrevet 7. mars 2013 Har du vurdert å ta opp dugnadsdeltakelse på årsmøtene? Det er jo din mulighet til p si fra at du virkelig vil delta, men bare er en person for hele familien. Om det ikke skjer noen endringer, så har du i hvert fall sagt fra og fortalt din side. Anonym poster: 02a8881fa3bb0df549dc3c5128392291 Nei, har ikke tatt det opp. Enda. Ifjor falt årsmøtet på samme dag og tid som konferansetimen så jeg kunne ikke delta der. Beklager, men selv om du er alenemor må jo din sønns foresatte gjøre det som kreves, uavhengig av om han har en eller to foreldre. Det er jo de likegyldig hvem som gjør det, bare det blir gjort. Orker du ikke, så får enten sønnen din ta det, ellers så får han slutte på idretten. Det er ikke snakk om at jeg ikke orker! Jeg er pålagt å delta på lik linje som alle de andre parene. Det vil si at jeg jobber for 2 og de andre fordeler sine plikter seg i mellom. Skal det at jeg er alene være straff overfor gutten min? Og meg selv? Er det rett at han må velge mellom sine favorittaktiviteter pga dette? Jeg betaler like mye som de andre for guttens medlemsskap men jobber mer enn dem. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db 1
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #17 Skrevet 7. mars 2013 Nei, har ikke tatt det opp. Enda. Ifjor falt årsmøtet på samme dag og tid som konferansetimen så jeg kunne ikke delta der. Det er ikke snakk om at jeg ikke orker! Jeg er pålagt å delta på lik linje som alle de andre parene. Det vil si at jeg jobber for 2 og de andre fordeler sine plikter seg i mellom. Skal det at jeg er alene være straff overfor gutten min? Og meg selv? Er det rett at han må velge mellom sine favorittaktiviteter pga dette? Jeg betaler like mye som de andre for guttens medlemsskap men jobber mer enn dem. Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db Det er ikke snakk om at du gjør en jobb for to. Hvert barn får utdelt en oppgave som den/dens foresatte skal gjøre. At de andre velger å dele på den oppgaven får jo være så... 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #18 Skrevet 7. mars 2013 Det er ikke snakk om at du gjør en jobb for to. Hvert barn får utdelt en oppgave som den/dens foresatte skal gjøre. At de andre velger å dele på den oppgaven får jo være så... Kan du lese hva jeg skriver? Jeg jobber for 2! Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db 3
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2013 #19 Skrevet 7. mars 2013 Kan du lese hva jeg skriver? Jeg jobber for 2! Anonym poster: b244222d5435ed0dbce80fdb2c74c1db Nei, du gjør ikke det. Du kan jo se det slik at de andre deler på oppgaven som er for en. 5
liv Skrevet 7. mars 2013 #20 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Du jobber for et barn... ikke for to. At de er to foreldre - heldig for de da.... Du kan jo også få hjelp av andre, besteforeldre, søsken osv. Hilsen liv som har en x langt unna... Endret 7. mars 2013 av liv 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå