AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har lagt merke til at folk flest tydeligvis tolker voldsomt mye mer inn i folks gjøren og laden på facebook enn det jeg gjør. Har sett det i noen tråder her også. Hvis man liker et bilde av en venn av motsatt kjønn, så er det visst på lik linje med utroskap. Ute i det virkelige liv har jeg også overhørt følgende kommentarer: "Hun bare poster og poster, selv om ingen liker det hun skriver. Hun er desperat etter likes". Dette handlet ikke om en som driver med oversharing og skriver ned alt hun spiser til middag, men en helt vanlig jente som poster helt vanlige ting en gang iblant. Den typen innlegg som ikke får like mye respons som "natta alle sammen" eller trutmunnbilder foran speilet. Men skal man slutte å poste hvis man har et par innlegg uten kommentarer eller likes? Er det bare meg og et par til som helt oppriktig ikke poster for å telle likes? Et eksempel til "hun råflørter med fyren" - om en som tagget en venn i en tekst der hun skrev om noe helt uskyldig de hadde gjort sammen dagen før. Er tagging det samme som flørting? Hvis jeg tagger så er det så den jeg nevner skal bli oppmerksom på teksten. At det i tillegg da dukker opp på vedkommendes vegg la jeg først nylig merke til, men det er da fortsatt ikke råflørting å nevne at man var på samme konsert som noen? Jeg ser stadig folk legge ut veldig drøye ting uten å få sånne kommentarer, men det virker faktisk som det er "lov" hvis det er populære folk, men nåde den som skriver noe uten å få nok likes, da må man visst snike seg inn og slette, helst hele facebook-kontoen. Anonym poster: d35f8be0e4e0d09987aecd6804a66eea
Gjest NozMonster Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 ... og ikke minst hvor big deal det har blitt det med å slette hverandre fra facebook! Om en person er sint på en annen, så kommer gjerne denne personen med truselen " shitt ass, jeg er så sint. Jeg sletter han/henne fra facebook!" "Jeg sletter deg fra face" tilsvarer "jeg hater deg så utrolig ufattelig mye og jeg kunne ikke brydd meg mindre om deg!Jeg er så lite interessert i deg at jeg ikke en gang gidder å være oppdatert på livet ditt!" Og slette er person erstatter også kommunikasjon... man kan lik så godt bare slette personen i stedenfor og en gang nevne for vedkommende at du har noe uoppgjort med h*n
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå