Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har siden jeg var liten ekstremt tørre lepper hel året. Og det kan jeg ikke skjønne at jeg har, da jeg skulle tro de ble bedre om sommeren. Har masse flakk som er lite sexy og plukker de av og leppene blir så såre. Jeg tar multivitamin og har tatt det i noen måneder, men ingen forandring. Så hva kan det være at jeg sliter med tørre lepper da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du sliter med det, men jeg har det på samme måten. Tørre lepper året rundt. Har prøvd både legemidler, helt vanlig lypsyl og kjerringråd, men neida. Har kommet frem til at det bare er slik hos meg. Leppene er jo tross alt hud, den tynneste vi har på kroppen (om jeg husker rett), og den har ikke porer og fettproduksjon som resten av huden har (en særdeles lite vitenskapelig forklaring, jeg vet).

Har du tørr hud ellers? Jeg har atopisk hud, og regner med at det spiller inn hos meg. Har du forresten prøvd noen produkter fra apotek som heter Prolip? De har en stift, og en salve som er beregnet for dem med herpessår. Denne kan fint brukes av andre også, og gir endel fukt, eller et beskyttende lag, er vel mer riktig å si.

Anonym poster: 2fef2a0110986aebc3da9541f3083a10

Skrevet

Jeg sliter med ekstremt såre og sprukne lepper hele året og for meg er Lip Repair fra Eucerin en livredder! jeg føler meg nå endelig kyssbar og jeg vokner ikke i smerte pga at sårene på munn går opp, Lip Repair fra Eucerin har virkelig reparert leppene mine og nå bruker jeg den bare forebyggende et par ganger i uka. Man får kjøpt den på apoteket :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du sliter med det, men jeg har det på samme måten. Tørre lepper året rundt. Har prøvd både legemidler, helt vanlig lypsyl og kjerringråd, men neida. Har kommet frem til at det bare er slik hos meg. Leppene er jo tross alt hud, den tynneste vi har på kroppen (om jeg husker rett), og den har ikke porer og fettproduksjon som resten av huden har (en særdeles lite vitenskapelig forklaring, jeg vet).

Har du tørr hud ellers? Jeg har atopisk hud, og regner med at det spiller inn hos meg. Har du forresten prøvd noen produkter fra apotek som heter Prolip? De har en stift, og en salve som er beregnet for dem med herpessår. Denne kan fint brukes av andre også, og gir endel fukt, eller et beskyttende lag, er vel mer riktig å si.

Anonym poster: 2fef2a0110986aebc3da9541f3083a10

Jeg har tørr hud på kroppen etter dusj, så når jeg ikke har dusjet har jeg super myk og fin hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...