gardin Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Heisann! Jeg er så heldig at jeg snart skal bli tante for første gang! Det er min bror og kjæresten som skal ha barn. Jeg har ingen erfaring med babyer, har knapt tatt i en før. Så jeg kunne trengt litt tips til hva jeg kan kjøpe i fødselsgave til babyen. Jeg har ikke lyst å bare kjøpe klær han kommer til å vokse ut av, men noe som kan vare (og som er nyttig) og minne om tanten Har også lyst til å gi mammaen en oppmerksomhet. Noen som har noen gode idèer?
Anciol Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Heisann! Jeg er så heldig at jeg snart skal bli tante for første gang! Det er min bror og kjæresten som skal ha barn. Jeg har ingen erfaring med babyer, har knapt tatt i en før. Så jeg kunne trengt litt tips til hva jeg kan kjøpe i fødselsgave til babyen. Jeg har ikke lyst å bare kjøpe klær han kommer til å vokse ut av, men noe som kan vare (og som er nyttig) og minne om tanten Har også lyst til å gi mammaen en oppmerksomhet. Noen som har noen gode idèer? Hva med et fint lite emaljesmykkesett med armbånd og smykke? Det fikk datteren min av sin faster/tante da hun ble født:) Endret 7. mars 2013 av Anciol
gardin Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2013 Hva med et fint lite emaljesmykkesett med armbånd og smykke? Det fikk datteren min av sin faster/tante da hun ble født:) Fin idè til en jente, men jeg får en nevø
Anciol Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Aha, hva med en fin sølvskje og sølvgaffel eller en sølvsparebøsse med navnet hans inngravert på det fkk min lille sønn da han ble født av sin faster, og sin farbror
Gjest Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Man pleier å gi smykker og sølvbestikk til dåpen, ikke som vuggegaver. En søt bamse blir bra. Den kan han ha lenge. Klær er faktisk en av de tingene barnet trenger. Barnet har ikke så mange andre behov, og huset fylles fort av ulike minner. Ellers kan du kjøpe en bok som foreldrene kan fylle ut, type første smil, første tann, etc.
Fantomina Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Jeg synes denne boken er veldig søt. Det er en mindre sukkersøt variant av bøkene om barnas første år.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Vil ikke anbefale bamse eller klær, heller en bok av noe slag. Anonym poster: cf9e4217dae5f9ed9f4c2022196d53ac
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Jeg synes denne boken er veldig søt. Det er en mindre sukkersøt variant av bøkene om barnas første år. Den så veldig fin ut, finnes den i bokhandelen også? Anonym poster: cf9e4217dae5f9ed9f4c2022196d53ac
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Når vi får et nytt tante/onkel-barn pleier jeg å gi hjemmestrikket hentesett med teppe. Og gjerne litt ekstra klær bare fordi jeg elsker å kjøpe babyklær Da vi fikk barn fikk vi lammeskinn fra Nøstebarn fra mannens to søsken. Fra min søster (tenåring og lite penger) fikk vi et nydelig sett med body og bukse fra H&M og en bamse til. Hva med å gi et sett med body og bukse fra Nøstebarn? Det hadde i alle fall vi blitt kjempeglade for! Eller en ullfleecedress? Anonym poster: 4049899fd82e553c3cd7c9fe12afb7d1
Fantomina Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Den så veldig fin ut, finnes den i bokhandelen også? Anonym poster: cf9e4217dae5f9ed9f4c2022196d53ac Ja, tror jeg har kjøpt den hos Ark eller Bokkilden. Ting-butikkene selger den også.
gardin Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2013 Jeg synes denneboken er veldig søt. Det er en mindre sukkersøt variant av bøkene om barnas første år. Denne likte jeg veldig godt! Takk for tips
gardin Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2013 Når vi får et nytt tante/onkel-barn pleier jeg å gi hjemmestrikket hentesett med teppe. Og gjerne litt ekstra klær bare fordi jeg elsker å kjøpe babyklær Da vi fikk barn fikk vi lammeskinn fra Nøstebarn fra mannens to søsken. Fra min søster (tenåring og lite penger) fikk vi et nydelig sett med body og bukse fra H&M og en bamse til. Hva med å gi et sett med body og bukse fra Nøstebarn? Det hadde i alle fall vi blitt kjempeglade for! Eller en ullfleecedress? Anonym poster: 4049899fd82e553c3cd7c9fe12afb7d1 Lammeskinn fra Nøstebarn fikk de til jul Tror jeg går for noen søte klær (er jo så gøy å handle!! :D ) og boken nevnt over. Takk for svar
funfacts Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Av min søster fikk jeg absolutt den beste gaven til babyen - hjemmestrikket kjole, lue, sokker og ett stort teppe i nøstebarn ull. Brukte det kjempe mye! De ga skrøt av det på føden for veldig godt og ordentlig teppe, i stedet for de syntetiske og klamme. Ellers fikk vi boken om meg som jeg satte veldig pris på, og ullklær. Til mor finnes det så fine smykker, bla. mor til 1 - det er jeg forelsket i, men er jo smak og behag : ) Hvis du kan vente litt etter fødselen, finnes det også smykker med bilde/håndavtrykk - de er jo så skjønne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå