Nio Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Jeg var hos tannlegen på tirsdag, fikk boret en del hull som ikke var spesielt dype ifølge tannlegen og fjernet tannstein. Jeg var i narkose under behandlingen og vet derfor ikke når smerten oppsto. Når jeg våknet fra narkosen hadde jeg en intens smerte i munnen, den eneste måten jeg kan beskrive det på er som å få fult av sprøyter satt i hele tannkjøttet samtidig. Det er vondere når jeg beveger på munnen og leppa og det er helt klart verst nede. Jeg ba om smertestillende men tannlegen sa at hun ikke hadde gjort noe smertefult. Etter en time med så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg fikk jeg to pinex forte som ikke gjorde spesielt mye, to 400mg ibux og to 500mg paracet senere var det utholdbart. Når jeg våknet igår var det ikke blitt noe bedre, lang i fra. Da hadde jeg plutselig veldig vondt i ganen også og etter å ha stått foran speilet med lommelykt i munnen så jeg at en god del hud var borte der? I tilleg hadde jeg fått 10+ blemmer forskjellige steder i munnen og på leppene. Når jeg våknet etter svært få timer søvn idag var det enda ikke bedre. Nå begynner jeg virkelig å lure på hva i helvete den jævla tannlegen gjorde. Jeg har ti ganger vondere nå enn når jeg dro til tannlegen?! Jeg spiste sist mandag klokken 22, etter det har jeg kun klart å få i meg to teskjeer yoghurt, en teskje suppe og tre kopper kamillete + noen glass vann. Fikk tak i pinex forte ''en annen plass'' og jeg må enda ta to av dem sammen med to ibux og to paracet for å holde ut. Tannlegen tar ikke telefonen og hadde sikkert bare nektet for å ha gjort noe galt så jeg spør her. Har noen peiling på hva som gikk galt? Hvor lenge kommer det til å vare? Har noen opplevd det samme? Begynner å bli veldig frustrert, trøtt og sulten... Beklager skrivefeil og rot.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Dra til legen og få alt dokumentert. Anonym poster: 69e096d7ff80e632f650319eb19096d8 2
Nio Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2013 Bestiller hastetime imorgen... Har fått enda flere blemmer og nå har plutselig tunga mi blitt dobbelt så stor og halsen min er hoven. Virker nesten som en allergisk reaksjon eller noe...? Virkelig ingen som har opplevd det samme? 1
Tonus Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Uff, hørtes ikke noe koselig ut! Hadde hals og tunge begynt å hovne opp så tror jeg nesten jeg hadde blitt skremt og ringt legevakta. Tenkte først at du hadde fått en infeksjon eller noe, men at du får så mange blemmer og hovner opp høres jo verre ut...
Gjest Vevila Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Tror jeg ville ringt legevakta ja. Skummelt å hovne opp i svelget.
Nio Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2013 Ba moren min ringe legevakta men hun sa at jeg bare kom til å bli henvist til tannlegevakta som visst er ''svindyrt''... Satser på at det ikke blir noe verre før imorgen tidlig. Takk for svar vertfall
Minya Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Herlighet, hva er det moren din tenker med? Hva er verst? At du får halsen fullstendig snørt igjen av en mulig allergisk reaksjon og svimer av i søvne og kanskje aldri våkner igjen, eller en litt dyr akutt time på tannlegevakta? Når du hovner opp i svelget må du komme deg til en legevakt, det være seg vanlig eller tannlege! 3
HvittHus Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Legevakta nå!! Hoven munn og tunge tyder på en allergisk reaksjon og det kan bli alvorlig! Ikke ta mer medikamenter før du har fått sjekket ut hva du reagerer på. 2
Nio Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2013 Endte opp med å dra på legevakta, var en kjempekoselig og forsiktig person der. Tannlegen har visst stukket meg i mange nerver og stikksårene har blitt betent og såre i halsen har blitt betent og det har utvilket seg til halsbetennelse som førte til at tunga, drøvelen og mandlene hovnet opp. Blemmene kunne enten komme av at det var så mye på gang i munnen eller av en allergisk reaksjon. Fikk allergitabletter og anti-infeksjon tabletter (husker ikke hva det heter...) Kommer vertfall til å bli bra om noen dager, hurra. Så alt kunne vært unngått om tannlegen hadde hatt i bakhode at jeg faktisk er en levende person som føler ubehag når hun stikker nervene mine kan få infeksjoner om hun lager fult av sår i munnen min. 5
Gjest Vevila Skrevet 7. mars 2013 #15 Skrevet 7. mars 2013 Godt du kom deg til legevakta! Masse god bedring
Minya Skrevet 7. mars 2013 #16 Skrevet 7. mars 2013 Det var godt du fikk hjelp med en gang, TS, jeg ble så innmari bekymret for deg! God bedring, slapp av og drikk te med honning for å få halsen til å komme seg fortere 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå