Gå til innhold

Matforgiftet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått bekreftet en gang for alle at jeg er så langt i fra konemateriale som det overhodet er mulig å bli. Har aldri vært flink på kjøkkenet, men nå har jeg faktisk klart å matforgifte meg selv. Har hatt tiårets lengste natt med både oppkast og annet, og nå er jeg skikkelig sliten og kvalm. Noen som har et par gode råd mot matforgiftning?

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff! Har du først blitt matforgiftet så er det lite å gjøre med, men du må få i deg noe næring, vann, hva som helst, du har kastet opp mye og mistet væske og næring. Spis eller drikk hva dt skulle være, bare du får i deg noe som helst. Legg deg og hvil først kanskje.

Anonym poster: b8908db33581534b9e1be2151db959b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Har du først blitt matforgiftet så er det lite å gjøre med, men du må få i deg noe næring, vann, hva som helst, du har kastet opp mye og mistet væske og næring. Spis eller drikk hva dt skulle være, bare du får i deg noe som helst. Legg deg og hvil først kanskje.

Anonym poster: b8908db33581534b9e1be2151db959b8

Ja, har innsett det at jeg bare må være tålmodig og vente til det går over. Har heldigvis fridager nå fremover, selv om det er kjipt å bruke de på dette.

Har fått i meg en del vann og litt salt potetgull. Noe annet blir jeg bare kvalm av. Men bedre enn ingenting, vil jeg tro! Æsj, håper dette går over fort! Verre enn omgangssyken, jo!!

ts

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har innsett det at jeg bare må være tålmodig og vente til det går over. Har heldigvis fridager nå fremover, selv om det er kjipt å bruke de på dette.

Har fått i meg en del vann og litt salt potetgull. Noe annet blir jeg bare kvalm av. Men bedre enn ingenting, vil jeg tro! Æsj, håper dette går over fort! Verre enn omgangssyken, jo!!

ts

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Hvor dårlig er du? Jeg har blitt matforgiftet en gang og det skikkelig, satt på do med spybøtte, liksom........

Men jeg ble veldig mye bedre etter å ha fått alt samma ut av kroppen, var veldig sliten hele dagen etterpå og uggen i kroppen, men ferdig med å få det ut, or å si det sånn.

Salt potetgull er bra, drikk vann i VELDIG små mengder, jeg tok for store slurker og måtte spy igjen, få det i deg forsiktig. Føler med deg!

Anonym poster: b8908db33581534b9e1be2151db959b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dårlig er du? Jeg har blitt matforgiftet en gang og det skikkelig, satt på do med spybøtte, liksom........

Men jeg ble veldig mye bedre etter å ha fått alt samma ut av kroppen, var veldig sliten hele dagen etterpå og uggen i kroppen, men ferdig med å få det ut, or å si det sånn.

Salt potetgull er bra, drikk vann i VELDIG små mengder, jeg tok for store slurker og måtte spy igjen, få det i deg forsiktig. Føler med deg!

Anonym poster: b8908db33581534b9e1be2151db959b8

Litt samme stilen her, men tror jeg er ferdig med å få det ut. Har ikke kastet opp siden idag tidlig. Er bare skikkelig sliten og kvalm. Og vondt i magen..

Drikker vann fra en imsdalflaske, så får ikke i meg så veldig store slurker uansett hva jeg gjør. Heldigvis! Hadde dødd om jeg måtte kaste opp en gang til.... :sjokkert:

ts

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hva er det du har gjort som har ført til at du ble matforgiftet da?

Det er veldig viktig med hygiene på kjøkkenet, spesielt når det gjelder kylling.

Pass på å holde kjøtt og grønnsaker hver for seg. Bruk rene skjærefjøler, vask hendene hver gang du er ferdig med noe. Pass på å stek kyllingen helt gjennom.

Når du først har blitt syk, så hjelper det alltid her i huset med 50/50 eplemost og cola, ritz eller mariekjeks og masse vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du har gjort som har ført til at du ble matforgiftet da?

Det er veldig viktig med hygiene på kjøkkenet, spesielt når det gjelder kylling.

Pass på å holde kjøtt og grønnsaker hver for seg. Bruk rene skjærefjøler, vask hendene hver gang du er ferdig med noe. Pass på å stek kyllingen helt gjennom.

Når du først har blitt syk, så hjelper det alltid her i huset med 50/50 eplemost og cola, ritz eller mariekjeks og masse vann

Er veldig flink med hygiene på kjøkkenet. Lagde meg en kyllingrett igår til middag. Mulig den ikke ble stekt godt nok, eller den var gått ut på dato eller noe.

Takk for rådene. Både sambo og jeg er dårlig, så vi får se hvem som gidder å ta turen på butikken! :fnise:

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hmm, er dere veldig sensitive sånn generelt?

Jeg har klart å steke kylling tidligere hvor den har vært bittelitt rosa, men aldri blitt syk. Kyllingfiletene mine vet jeg nesten ikke hvor gamle er, siden jeg slenger de i fryseren så fort jeg kommer hjem fra butikken.

Ser bare for meg at om man skal bli matforgiftet så må man slurve veldig med hygiene eller kjøpe veldig dårlig kjøtt :) Eller så har jeg bare vært veldig heldig :fnise:

Hadde kyllingen din gått ut på dato, altså at den hadde blitt dårlig, så ville du nok sikkert ha luktet det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjipt, har heldigvis stålmage selv så har aldri vært matforgiftet, men jeg kan tenke meg til hvor jævlig det må være!

Når det gjelder hva du skal gjøre nå så drikk cola eller andre brussorter du liker dersom du blir kvalm av vann. sukker, salt og væske er det viktigste å få i seg når man kaster opp da kroppen kvitter seg med utrolig mye væske når man har diare og når man spyr :)

God bedring!

Anonym poster: 089a187f42e07bca1ab664f3e3d91314

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke helt sikkert hva som har skjedd, egentlig. Men hygiene veit jeg at det ikke er, jeg er skikkelig bakteriefrik, og veldig nøyen på hygienen på kjøkkenet! Mobiltelefoner o.l. er forbudt der inne! :fnise:

Vi er heldigvis i mye bedre form begge to nå idag. Men blir nok til at han lager maten heretter. Jeg har ikke akkurat vært flink på kjøkkenet tidligere, tvert i mot. Så det var under tvil at jeg fikk lov å lage maten denne gangen. Veit ikke hvor mange ganger jeg har fått høre "stay away from the kitchen, bitch". Vel, nå får jeg vel ikke sette mine ben inn der flere ganger, tenker jeg! :fnise:

Anonym poster: f2aa3a85dfc095edf8ae2c1f0535775c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere er bedre i dag, men kulltabletter har hjulpet meg da jeg har vært veldig dårlig. Men klart, det er ekstra ekkelt hvis man kaster de opp da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo strengt tatt ikke vite at det er matforgiftning. Det kan likeså godt være noe annet/noen andre som hqr smittet deg.

Anonym poster: 4174daf5f80ea783ce99307f421c2bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...