Miss I.W. Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Til vinteren planlegger vi å reise til Dubai med små barn og foreldre/svigerforeldre. Vi vil ha restauranter og gjerne noen butikker i nærheten, samt nærhet til strand, evt. basseng. Den eldre garde er ikke så bereiste og litt skeptiske, så det bør være i et ok område som de kan gå ut til hvis vi må være inne med småbarna. Tenkte at noe i nærheten av "The Walk" ville vært bra. Noen som har et bedre tips?
Miss Lucky Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Prisklasse ? Jeg har nettopp kommet hjem fra Kuwait, Dubai og Oman.. I Dubai bodde vi på Kempinski på Palm Jumeira. (den kunstige øyen ). FANTASTISK hotell, flotte basseng, nydelig strand, lekeplasser og annet for unger. Eneste minuset var at det lå litt langt unna alt annet, og prisen er litt høy.. men hotellet er en opplevelse i seg selv.
Miss I.W. Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2013 Åh, har kikket på det hotellet. Ser helt fantastisk ut! Men som du sier blir det litt langt unna alt annet. Ser for meg en tur ut dit, uansett. Tenker ca 10.-20.000/uka for et dobbeltrom.
Miss Lucky Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Åh, har kikket på det hotellet. Ser helt fantastisk ut! Men som du sier blir det litt langt unna alt annet. Ser for meg en tur ut dit, uansett. Tenker ca 10.-20.000/uka for et dobbeltrom. Akkurat nå ser jeg at prisen på Kempinski ligger på nesten 4000kr natten Vi bestilte et helt vanlig dobbelt rom der.. fikk et "rom" som var dobbelt så stort som leiligheten vår her hjemme i norge 2 soverom, 2 bad, stue, kjøkken, walk in garderobe og vaskerom.. og en terasse på sikkert 40kvm. Taxi til og fra "sentrum" koster mellom 60 og 100 NOK.. En billig leiebil får man til rundt 200kr dagen.. med mindre dere vil ha noe fancy som oss?
Miss I.W. Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2013 Ser ut som dere tok den helt ut, og Dubai er vel stedet for det! Nå reiser jeg med 2 barn og 3 pensjonister, så jeg vet ikke om det der er bilen for oss... Har du noen andre gode tips, forresten?
Miss Lucky Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Ser ut som dere tok den helt ut, og Dubai er vel stedet for det! Nå reiser jeg med 2 barn og 3 pensjonister, så jeg vet ikke om det der er bilen for oss... Har du noen andre gode tips, forresten? Vi brukte nok en god del penger ja. Kanskje ikke helt rette bilen om dere blir 6 stykker nei Jeg ble faktisk litt skuffet over Dubai jeg.. så for meg at det var veldig mye rikdom overalt.. at alt var glamorøst og flott. Joda.. det var jo en del mer fine biler og byggninger enn her hjemme. Men langt fra så mye som jeg hadde trodd. Men vi besøkte Kuwait først.. som er østens svar på beverly hills... så sammenligningsgrunnlaget mitt var kanskje litt feil da. Samboern min er fra Kuwait og ganske kjent i Dubai.. han foreslår Habtoor Grand Beach Resort & Spa.. ganske bra hotell til en ok pris. Qamardeen og The Fairmont Dubai er også bra, og ligger midt blandt alt.. men kanskje ikke like bra for unger ? Ting å gjøre - Ferarriworld ( så lenge ikke ungene er for ung til det ) - Ørken safari. Vi valgte 30-40min kameltur i sanddynene etterfulgt av middag og et lite show i en liten "ørkenlandsby" (kamelturen kan byttes ut med feks 4hjulingstur eller jeeptur) - En tur til Abu Dhabi og den store moskeen der. - Et billigere og ikke minst mindre tidkrevende alternativ til en tur opp i Burj Khalifa (verdens høyeste byggning) er å ta heisen opp til restauranten Atmosphere. Om jeg ikke husker helt feil var dette i etasjen under den vanlige utsiktsposten som man må betale for å komme opp i. Jeg synst forøvrig det var mer imponerende å se bygget nedenifra og opp enn det var å se ned. - Fonteneshowet utenfor Burj Khalifa er et must. Gjerne med middag på en av retraurantene rundt vannet. - Dubai mall er nok verdt et besøk om man vil se litt penere og mer lukseriøse kjøpesentre enn her hjemme i norge. Men igjen.. jeg ble ikke SÅ imponert.. sannsynligvis fordi det var ENDA flottere i Kuwait. Vi hadde bare 4 dager i Dubai.. så så veldig mye mer fikk vi ikke med oss.
reiseglad Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Med barn ville jeg bodd ved Jumeira beach. Litt høyere prisnivå, men flott for barna. Du kan ta taxi inn til kjøpesentre i byen eller restauranter, hvis du ikke vil spise i hotellområdene.
Miss I.W. Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2013 Flott med reisetips! Tusen takk! Flybillettene er nå bestilt (bare 2500 t/r p.p. med Norwegian) og vi er ganske sikre på å leie leilighet ved Jumeira Beach/The Walk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå