Gå til innhold

7000 kcal i Peppes pizza


NypaKaaGee

Anbefalte innlegg

Er det virkelig sant at Peppes pizzaene har 7000 kcal i seg? Er ikke 7000 kcal det samme som en kilo? Høres jo fryktelig mye ut, men er det jeg hører alle sier, oftest etterfulgt av, du må ikke spise på Peppes, da blir du feit. Er det sant eller bare skremselspropagonda?

Jeg spurte ei venninne av mamma som har jobbet der og hun visste ikke helt men hun antok at det kanskje var 2000 kcal i en stor. Noe som høres litt mer betryggende ut for meg.

Noen som vet helt sikkert hvor mye en hel stor har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hva du har på den, vel?

Tenkte ikke på det, men stemmer nok, ja.

Men la oss si den med minst og den med menst, eller det som er mest vanligst at de innholder?

Skal dit på fredag, men aner ikke på forhånd hva jeg kjøper da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det hvor mye kalorier det er i pizzaene deres.

http://www.peppes.no...::ILinkListener::

Står bare error der.

Men denne virker og har gått etter denne.

https://www.peppes.no/pp08/app/?wicket:interface=:7::::

Men kan ikke si jeg sitter igjen med noe svar, for det står jo ikke hvor mye hele veier, bare hvor mye det er for 100 gram. Er kanskje ett pizzastykke 100 gram vanligvis? Men hvor mange pizzastykker har den store?

Har sendt 2 mail til peppes også, men de svarer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

En pizza veier vel rundt 1 kg, og de fleste ligger på 250 kcal pr 100g. Dermed vil en hel pizza ha ca. 2500 kcal. Også må en legge til litt dersom en har dressing også (dressingen er jo ofte veldig fet).

Jeg så på nettet at mange mente en pizza skulle veie 1000 g og ha 8 biter, usikker på om dette er den store da eller en mindre.

Endret av WendyClear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står bare error der.

Men denne virker og har gått etter denne.

https://www.peppes.n...nterface=:7::::

Men kan ikke si jeg sitter igjen med noe svar, for det står jo ikke hvor mye hele veier, bare hvor mye det er for 100 gram. Er kanskje ett pizzastykke 100 gram vanligvis? Men hvor mange pizzastykker har den store?

Har sendt 2 mail til peppes også, men de svarer ikke.

Ser ut som de linkene ikke virker når de blir lagt ut her.

Jeg vet ingenting om hva en pizza veier. Men den med mest kalorier må veie ca 2,5 kg for at det skal bli 7000 kalorier. Og en pizza på peppes veier ikke 2,5 kg. Men slankemat er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den inneholder 7000 kilojoule :)

Anonym poster: de372479b0bc8f7aec679ce6431b2f53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3000 er nok mer vanlig.

Anonym poster: a84c9b554f44f13d696a2b962d069bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

har selv jobbet der da jeg gikk ned i vekt. En pizzabunn f.eks, er en kaloribombe! hjelper lite på osten også. Jeg pleide å spise en tasty tacosalat når jeg spiste mat derfra.

Skal ikke mye til før du har spist nok kalorier, men fortsatt er sulten når det kommer til pizza;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Her står det litt om Dollys iallefall, som jo er litt samme opplegg:

- Ifølge reglene skal man oppgi innhold pr. 100 gram. Men verden er mer komplisert når du driver med pizza, vi driver jo med stykkesalg. Da deles en pizza i åtte. Men når vi selger den hel, deler vi den i ti. Det er derfor litt vrient å oppgi næringsinnholdet per stykke, sier Lidsheim.

Han opplyser at en Dolly Dimples-pizza i utgangspunktet veier en kilo. Bestselgeren «Caramba» inneholder over 2600 kalorier, mens menyens magreste - «Hello Louis» - gir i underkant av 1900 kalorier.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=594355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...