Gå til innhold

Best og verst med valper?


vanskapning

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymbruker

Herregud, så godt å vite at det ikke bare var meg! Folk trodde jo jeg hadde mista grepet helt.

Men da vet vi det til neste gang. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badebuksa

Det beste med valper, synes jeg da, det er at de er søte. Og små. Og ja, veldig søte.

Og at man kan påvirke dem til å bli slik man vil.

Det verste er at de ikke er voksne ;)

Generelt sett..

- Urenslige

- Ikke lært seg bitehemming

- Spøkelsesperioder der de er redde for alt

- Uoppdragne

- Gnager på ting

- Skarp bjeffing

- Kan ikke være alene

- Må læres alt, sitt, dekk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Har planlagt leeenge å skaffe hund, og vært i kontakt med oppdretter så planen var å få i sommer. Men nå har oppdretter plutselig fått en avbestilling og vi kan få valp neste uke! Må si jeg fikk litt panikk, er så redd for å gjøre feil. Samtidig har jeg lest maaaasse og er vel strengt tatt så forberedt som man kan bli, så tror nok det blir en liten tass her :D

grugleder meg, Alice123 og uAnonymbruker: det er akkurat sånn jeg tror jeg kommer til å bli, haha! :P Jeg er virkelig en planlegger, men med valp kan man jo ikke planlegge at ting skal gå sånn og slik. Man får vel ikke en mannevond hund om man gjør noen feil heller, selv om jeg ser for meg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Så lenge du har lest nok om det å få valp, oppdragelsen (positiv forsterkning vet du) osv, går det nok fint. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så heldig du er vanskapning :) Misunner deg den herlige valpetiden, du har mye å glede deg til!

Lykke til. Få høre hvordan det går når den lille er kommet vel i hus da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunder. En på snart 3 år og en valp på ca. 5 måneder. Og det å ha valp og en voksen hund er en stor forskjell! Ja, jeg ser fram til valpen blir eldre og mer lydig og mindre stress, men samtidig syns jeg det er koselig å ha en liten valp i hus.

Fordeler med valp:

- Lukter godt

- Alltid glade og lekne, får deg til å smile

- Gir deg ubetinget med kjærlighet og ser på deg som den beste i verden. Min valp eeeelsker å krype opp så nær ansiktet mitt som mulig og ja, bare ligge der. Noen ganger ser hun på meg mens hun hviler hodet på haka mi, haha! Skjønn <3

- Morsomt å se de vokse og lære. Vise de verden og ja... man knytter nye bånd!

Ulempen med valp:

- Dotrening (valpen min er ganske stueren nå da. Litt uheldig her og der, men det skjer sjeldnere og sjeldnere nå.)

- Sover gjennom hele natten, men siden jeg alltid har sene skoledager, pleier jeg ikke å stå opp før 9-10 tiden og er da litt uvant å stå opp 7 for å ta med valpen ut. Hun våkner som regel rundt da og blir rastløs. Men heldigvis sovner hun igjen sammen med meg etter endt luftetur. :)

- Mye biting og kloring

- Rampete

- Biter i stykker ting. Jeg har foreløpig blitt to par sko fattigere, stuebordet er full av bitemerker etc, favorittveska mi er tygd på, mistet en mobillader og et par øretelefoner, et par truser fattigere er jeg også... haha! Ja, og sikkert noe mer. Er vel litt delvis min feil også da,jeg må bli flinkere til å gjemme ting før jeg drar. Hun kan jo ikke noe for det, lille valpen. Skjønner ikke helt ennå at det er uuutrolig slemt gjort. De skal jo bare utforske verden!

Min snart 3 år gamle hund ble med en gang mye roligere etter at vi fikk valp i hus. Hun er fortsatt en propell ute på tur, men så fort vi er inne er hun verdens roligste hund. Dessuten har hun blitt mye mer lydig også og oppfører seg bedre enn noen gang. Jeg er stolt av henne og håper valpen blir like fin som voksen. :)

Anonym poster: a267c8ce665e7deb5fe3879a272c495d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to hunder. En på snart 3 år og en valp på ca. 5 måneder. Og det å ha valp og en voksen hund er en stor forskjell! Ja, jeg ser fram til valpen blir eldre og mer lydig og mindre stress, men samtidig syns jeg det er koselig å ha en liten valp i hus.

Fordeler med valp:

- Lukter godt

- Alltid glade og lekne, får deg til å smile

- Gir deg ubetinget med kjærlighet og ser på deg som den beste i verden. Min valp eeeelsker å krype opp så nær ansiktet mitt som mulig og ja, bare ligge der. Noen ganger ser hun på meg mens hun hviler hodet på haka mi, haha! Skjønn <3

- Morsomt å se de vokse og lære. Vise de verden og ja... man knytter nye bånd!

Ulempen med valp:

- Dotrening (valpen min er ganske stueren nå da. Litt uheldig her og der, men det skjer sjeldnere og sjeldnere nå.)

- Sover gjennom hele natten, men siden jeg alltid har sene skoledager, pleier jeg ikke å stå opp før 9-10 tiden og er da litt uvant å stå opp 7 for å ta med valpen ut. Hun våkner som regel rundt da og blir rastløs. Men heldigvis sovner hun igjen sammen med meg etter endt luftetur. :)

- Mye biting og kloring

- Rampete

- Biter i stykker ting. Jeg har foreløpig blitt to par sko fattigere, stuebordet er full av bitemerker etc, favorittveska mi er tygd på, mistet en mobillader og et par øretelefoner, et par truser fattigere er jeg også... haha! Ja, og sikkert noe mer. Er vel litt delvis min feil også da,jeg må bli flinkere til å gjemme ting før jeg drar. Hun kan jo ikke noe for det, lille valpen. Skjønner ikke helt ennå at det er uuutrolig slemt gjort. De skal jo bare utforske verden!

Min snart 3 år gamle hund ble med en gang mye roligere etter at vi fikk valp i hus. Hun er fortsatt en propell ute på tur, men så fort vi er inne er hun verdens roligste hund. Dessuten har hun blitt mye mer lydig også og oppfører seg bedre enn noen gang. Jeg er stolt av henne og håper valpen blir like fin som voksen. :)

Anonym poster: a267c8ce665e7deb5fe3879a272c495d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...