Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heia,har fått resept på LDN og vil prøve det ut mot min kroniske muskelverk.Er det noen som har noe erfaring med det??

Anonym poster: a33f827b5ece074562eb8216d51efd46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke erfaring enda, men skal til legen på mandag å få resept på LDN. Etter det programmet på tv har jeg lest endel på nettet,og har funnet ut, skeptikeren som jeg er, at det er verdt å prøve.

Hilsen jenta med fibromyalgi :-)

Anonym poster: 6dc361d8580f22a1b978441aebf0f6b4

AnonymBruker
Skrevet

Ok,du får skrive noen ord når du har fått prøvd de,morro å høre hvordan du syntes de virka.Fikk 3 mg som jeg skulle ta 1 om dagen men ser det anbefales å beg å¨1,5mg og oke opptil 4,5 med tiden,ja om man trenger så høy dose da. Og at de skal taes om kvelden,etter 21,00.Legen visste jo ingenting,ho hadde hørt om de idag..så må jo finne ut av ting selv ser det ut som..

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa du til legen, visste han om det fra før, var han skeptisk til å skrive de ut?

Anonym poster: d391655623344738e349ccb94a841474

AnonymBruker
Skrevet

Legen har prøvd mye for meg men ingenting hjelper,så skal til smerteklinikk og det er vel siste stopp.Da sa jeg hva med å prøve LDN, for det viser jo mye bra resultater rundt.Ja,det hadde ho først hørt om idag!! men det kan mi godt, for ho hadde forstått at det var ingen farlig ting å prøve, så fikk det med en gang.Så nå håper jeg til gud at detta skal hjelpe!!

AnonymBruker
Skrevet

Har dere lest denne: http://tjomlid.com/2...ller-luftslott/ ?

Anonym poster: 6666ae4f487ea2a50e34e89c7242cbc9

Jeg tror ikke det ville hatt noen virkning på de som spør i tråden her. Men prisverdig at du linker, ihvertfall. Avisene er fulle av bogus rundt det der, som vanlig.

Anonym poster: 44f982f3566ee7a86bb66fe9e08c8df4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det ville hatt noen virkning på de som spør i tråden her. Men prisverdig at du linker, ihvertfall. Avisene er fulle av bogus rundt det der, som vanlig.

Ja, men media har ikke gjort jobben sin i denne saken. De er så ensidig i fremstilling sin og tar ikke med at det finnes utrolig mange pasienter som ikke har hatt noen effekt i det hele tatt. For det første er virkelig ikke LDN noe nytt. Og for det andre hva er logikken i at det påstås at LDN kan hjelpe Hiv-pasienter OG autoimmune sykdommer?! Det sier seg selv at det er totalt ulogisk. Tenk litt selv folkens!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ME og håper jeg får resept på dette av legen min på mandag... har tidligere prøvd andre sentralnervestimulerende medisiner med god hell. Disse er desverre ikke godkjent til bruk for ME pasienter :( Så håper virkelig LDN kan gi en lignende virkning

Anonym poster: 1a1b26027601c0680f49da2a4323642a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men media har ikke gjort jobben sin i denne saken. De er så ensidig i fremstilling sin og tar ikke med at det finnes utrolig mange pasienter som ikke har hatt noen effekt i det hele tatt. For det første er virkelig ikke LDN noe nytt. Og for det andre hva er logikken i at det påstås at LDN kan hjelpe Hiv-pasienter OG autoimmune sykdommer?! Det sier seg selv at det er totalt ulogisk. Tenk litt selv folkens!

Det har vel med at kroppen etter kort tid øker endorfinproduksjonen som igjen gir et høyere imunforsvar.

Dårlig imunforsvar er vel en av problemene ved HIV ?

AnonymBruker
Skrevet

Hentet fra blogginnlegget jeg tidligere har linket til:

Et spesifikt problem med dette er at en av de sentrale målgruppene for LDN er pasienter med autoimmune lidelser. Dette betyr normalt at immunsystemet har «gått amok» og angriper kroppen selv. Det kan føre til alt fra leddgikt til lupus, cøliaki til vaskulitt. Enkelte deler av immunsystemet er altså i høygir, og promotørene av LDN hevder at stoffet kan dempe immunsystemet og bedre tilstanden for pasienter med slike autoimmune sykdommer.

Men samtidig hevder de at LDN kan virke positivt for AIDS-syke. AIDS står for Acquired Immune Deficiency Syndrome, eller ervervet immunsviktsyndrom på norsk, noe som altså betyr at immunsystemet settes ut av spill. Det er dette som tar livet av AIDS-syke, nemlig at immunsystemet ødelegges og enhver liten infeksjon deretter blir dødelig fordi kroppen står igjen forsvarsløs.

Så hvis LDN på den ene siden hemmer immunsystemet, hvordan kan det da samtidig styrke immunsystemet? Dette er direkte selvmotsigende, og TV2-journalistene synes ikke å stille kritiske spørsmål til slike åpenbare problemer. Det er synd.

AnonymBruker
Skrevet

Hentet fra blogginnlegget jeg tidligere har linket til:

Et spesifikt problem med dette er at en av de sentrale målgruppene for LDN er pasienter med autoimmune lidelser. Dette betyr normalt at immunsystemet har «gått amok» og angriper kroppen selv. Det kan føre til alt fra leddgikt til lupus, cøliaki til vaskulitt. Enkelte deler av immunsystemet er altså i høygir, og promotørene av LDN hevder at stoffet kan dempe immunsystemet og bedre tilstanden for pasienter med slike autoimmune sykdommer.

Men samtidig hevder de at LDN kan virke positivt for AIDS-syke. AIDS står for Acquired Immune Deficiency Syndrome, eller ervervet immunsviktsyndrom på norsk, noe som altså betyr at immunsystemet settes ut av spill. Det er dette som tar livet av AIDS-syke, nemlig at immunsystemet ødelegges og enhver liten infeksjon deretter blir dødelig fordi kroppen står igjen forsvarsløs.

Så hvis LDN på den ene siden hemmer immunsystemet, hvordan kan det da samtidig styrke immunsystemet? Dette er direkte selvmotsigende, og TV2-journalistene synes ikke å stille kritiske spørsmål til slike åpenbare problemer. Det er synd.

Er dette fra sikre kilder ?

Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i det.. bare lest kjapt på LDN.no sin hjemmeside hvor dette står :

Virkningsmekanismer

LDN virkningsmekanismer pix.gif 0_313_0.jpg

Bildet viser tetthet av opioide reseptorer i hjernen. Lysere farge der konsentrasjonen er størst pix.gif

Når LDN inntas medfører det en midlertidig blokkering av hjernens endorfin-opptak (endorfin er naturens egen smerte demper som blir produsert av hjernen selv). Dette gjør at hjernen tror den mangler endorfin og Met-Enkephalin(Opioid Growth Factor (OGF)). Dette gjør at det startes produksjon av mer endorfin og Met-Enkephalin. Denne produksjonen gjør at endorfin-nivået heves. At LDN hever endorfinnivået er nå også bekreftet i en italiensk klinisk studie(2008) på MS og LDN. Et hevet endorfinnivå vil gi reduksjon av smerte og en økende følelse av velbehag. Det er en klar sammenheng mellom endorfin og immunforsvaret. Endorfin er det hormonet som regulerer og orkestrerer immunforsvaret (står for 95% - Dr. Bihari). Et hevet endorfinnivå vil derfor stimulere og stabilisere immunforsvaret. Progresjonen i MS og andre autoimmune sykdommer vil bremses eller stoppes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i det.. bare lest kjapt på LDN.no sin hjemmeside hvor dette står :

Hvorfor tror du bibelen kommer så godt ut av det på www.kristendommen.no?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tjomlid tar forresten ingenting ut av lufta. Han har referanser og kilder på alt. Jeg foreslår at du tar en titt på kildene der, AB i #12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virkningsmekanismer

LDN virkningsmekanismer pix.gif 0_313_0.jpg

Bildet viser tetthet av opioide reseptorer i hjernen. Lysere farge der konsentrasjonen er størst pix.gif

Når LDN inntas medfører det en midlertidig blokkering av hjernens endorfin-opptak (endorfin er naturens egen smerte demper som blir produsert av hjernen selv). Dette gjør at hjernen tror den mangler endorfin og Met-Enkephalin(Opioid Growth Factor (OGF)). Dette gjør at det startes produksjon av mer endorfin og Met-Enkephalin. Denne produksjonen gjør at endorfin-nivået heves. At LDN hever endorfinnivået er nå også bekreftet i en italiensk klinisk studie(2008) på MS og LDN. Et hevet endorfinnivå vil gi reduksjon av smerte og en økende følelse av velbehag. Det er en klar sammenheng mellom endorfin og immunforsvaret. Endorfin er det hormonet som regulerer og orkestrerer immunforsvaret (står for 95% - Dr. Bihari). Et hevet endorfinnivå vil derfor stimulere og stabilisere immunforsvaret. Progresjonen i MS og andre autoimmune sykdommer vil bremses eller stoppes.

Hva i ditt sitat motbeviser Tjomlid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...