AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 En jeg kjenner har vært i behandling i 10 år for psykiske problemer. Vel, noen har vært kjempedårlige psykologer, andre nogenlunde bra. Han gikk 1 år hos psykolog, og merket litt fremgang, frem til sommeren i fjor. Da fikk han beskjed om at nei, nå får han ikke psykolog mer. Han søkte på sånn "gruppesamtale" som de har tilbud om, men nei, fikk ikke være med der. Så når har han gått snart 1 år uten noen form for behandling, og jeg må bare si at jeg synes det er forferdelig at de bare lar folk med så store psykiske problemer vandre rundt uten å få hjelp! Ikke har han råd til å punge ut for private timer heller. At det skal være sånn da? Jeg ble klar over dette problemet først i går etter en prat med ham. Jeg skjønte hvor alvorlige problemer han har, og det går meget sterkt utover hans livskvalitet og livskvaliteten til de rundt ham som bryr seg eller bor med ham. Meget redusert livskvalitet altså. Han blir, på grunn av sine problemer, sur, ekkel, irritabel, kald og avvisende, innesluttet osv. Han klarer heller ikke å arbeide. Jeg er så nedstemt nå, føler at hele systemet bare svikter ham fullstendig! Jeg har pratet mye, prøvd å hjelpe, men tro meg, det er håpløst. Jeg kunne kanskje tatt på meg som fulltidsjobb å hjulpet ham på beina og støttet ham resten av livet, men da måtte jeg ha betalt for det og, for det er mye tid som skal legges i det altså. At han bare ble kastet ut av psykiatrien da! "Nei, beklager, du fikk ikke psykolog i høst, lykke til videre med å havne i grøfta da ". Fy søren. Anonym poster: 9b18e1a37867181740dbdbf0d597535a 1
Sueno Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Kanskje du kan hjelpe ham bed å skrive et langt og forklarende brev til fastlegen hans ? Evt få byttet fastlege til en som skjønner at han trenger hjelp. Ikke gi opp, lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå