Gå til innhold

Hundeforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en schæfer som ble påkjørt og da var det snakk om vetrinær behandling, jeg hadde da Agria og dyrlegen mente at det beste for hunden var avliving, da hunden hadde bla brukket bekkenet og var blitt blind, men Agria mente at det ikke var grunn nok, så de dekket ikke avlivingen, selv om jeg hadde forsikrings opplegg på det, samt at jeg ikke fikk utbetalt livsforsikringen, da de mente at den var blitt feilaktig avlivet.

Jeg mener at det er forkastelig av et forsikringsselskap å overprøve veterinærens anbefaling i et slikt tilfelle. Kommer en av mine hunder i en lignende situasjon og mitt forsikringsselskap (If) nekter å betale avlivning vil jeg heller følge veterinærens anbefaling, selv om jeg må betale selv. Et forsikringsselskap skal ikke få lov til å bestemme hvor mye smerter og langvarig behandling mine firbente følgesvenner skal måtte tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Har Agria, og har fått dekket operasjoner, og fått tilbakebetalt beløp flere ganger.

Det vil si at du måtte legge ut hele beløpet med en gang og så vente på tilbakebetalingen?

Hos Gjensidige så betaler de direkte til veterinæren og man selv kun trenger å betale egenandelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at du måtte legge ut hele beløpet med en gang og så vente på tilbakebetalingen?

Hos Gjensidige så betaler de direkte til veterinæren og man selv kun trenger å betale egenandelen

Nei, jeg har kun betalt egenandel, så har veterinæren fikset resten:= I tilfeller hvor er samlet opp fordi det gjelder flere tilfeller over en lengre periode har jeg fått tilbakebetalt etter å ha sendt inn kvitteringer. 1 egenandel pr. 125 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...