AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Vi har akkurat fått oss hund og må i dag velge forsikring. Men hvilken skal vi velge? Har sett endel på Agria og de dekker jo opp til 45000kr av veterinærutgifter. En operasjon kan jo fort bli kjempedyr. Er det noen andre som dekker like mye? Hvilken forsikring har dere og hva dekker den? Hva betaler dere i året? Anonym poster: 24f83f8f8062980b9d2d9f2e3ad7e24e
Chiqette Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 vi er veldig fornøyd med agria, mens andre ikke er like fornøyde, men slik er det med alle forsikringsselskaper. Det som er en fordel med agria er at det er ett forsikringsselskap kun beregnet på dyr, og er litt mer sammensatt av dette. Har du allerede forsikringer i eks if, gjensidige, kan det vare greit og forsikre hunden der også, da blir det som regel billigere.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 vi er veldig fornøyd med agria, mens andre ikke er like fornøyde, men slik er det med alle forsikringsselskaper. Det som er en fordel med agria er at det er ett forsikringsselskap kun beregnet på dyr, og er litt mer sammensatt av dette. Har du allerede forsikringer i eks if, gjensidige, kan det vare greit og forsikre hunden der også, da blir det som regel billigere. Har dere hatt bruk for forsikring? Anonym poster: 24f83f8f8062980b9d2d9f2e3ad7e24e
Oliven Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Bruker gjensidige og er veldig fornøyd. Har en vimsehund så vi har trengt noen turer til vetrinær og det har aldri vært noe problem. De tar også direkteoppgjør sånn at de siste gangene har vi kun betalt egenandel og så har forsikringa dekket det de skal dekke rett til vetrinær så vi har sluppet å legge ut. De har også en egenandel pr 60 dager. Var så vidt innom if, men de hadde ihvertfall en utrolig ugunstig løsning mtp hvor mye de dekte i forhold til erfaringene jeg hadde gjort meg allerede.
Chiara Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 VI skal skaffe oss hund i sommer, og kommer til å velge enten vårt vanlige eller agria. Men det er forutsatt en grundig gjennomgang av hva de ulike dekker! Mammas hund ble forgiftet i fjor, og hun hadde ikke forsikring. Tror hun brukte nesten 30 000kr på konsultasjoner og medisin i løpet av et halvår. Da ble det lett for meg å bestemme meg for at vi SKAL ha forsikring på vår hund.
Chiqette Skrevet 6. mars 2013 #6 Skrevet 6. mars 2013 Har dere hatt bruk for forsikring? Anonym poster: 24f83f8f8062980b9d2d9f2e3ad7e24e Vi har måtte bruke forsikringen to ganger, og dyrlegen vår har direkteoppgjør med agria, ikke vært noe problem noengang
Nalaya Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Har Agria, og aldri angret et sekund på det valget. Hadde hunden min i noen måneder da den begynte å vise symptomer på allergi, og de har aldri vært vanskelige med å dekke noen utgifter. Bruker direkteoppgjør, så da betaler jeg maks 1500 hos veterinæren selv, resten får rett til agria.
Favole Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Min nåværende er forsikret gjennom sykepleierforbundet hvor jeg har alle andre forsikringer, vært fornøyd så langt. Blir vel der eller Agria når jeg skal forsikre valpen som kommer.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #9 Skrevet 6. mars 2013 Har Agria nå, etter å hatt gjensidige tidligere. Kommer aldri til å bytte fra Agria, er kjempefornøyd. Agria har direkteoppgjør, dvs. at hvis du velger en dyrlege som tilbyr dette, så betaler du bare egenandelen hos dyrlegen. En kjempefordel når du ikke pleier å ha 30.000 ekstra tilgjengelig på konto. Den ene gangen jeg ikke tok direkteoppgjør med Agria ringte det en dame derfra etter noen få dager og fortalte at pengene var på vei og beklaget at det hadde tatt så lang tid (!). Når jeg hadde lagt ut i forbindelse med operasjon pga livmorbetennelse (operasjon til 14.000 kr) tok det nesten to måneder før jeg fikk pengene igjen. Anonym poster: 306c95085bf3b152b948664973ba8e58
Alice123 Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har agira og har heldigvis ikke trengt å bruke den ennå. Da jeg sjekket ut forskjellige forsikringer, fant jeg ut at Agira var best og billigst i lengden. Også veldig fordel at jeg kun betaler egenandel hos dyrlegen og Agira resten. Jeg syntes det er kjempeviktig å forsikre dyret sitt! Jeg hadde følt meg forferdelig om jeg måtte avlive hunden min fordi jeg ikke hadde råd til en operasjon eller annen medisinsk behandling. Når jeg har fått meg hund har jeg også påtatt meg ansvaret for helsen hans.
Thalassos Skrevet 6. mars 2013 #11 Skrevet 6. mars 2013 Vi har Gjensidige, aldri vært noe problem med dem. Nemi er visst også ganske bra har jeg hørt!
Leo Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Du må lese vilkår og sammenligne priser selv. Det kan variere mye fra f.eks. rase til rase. Og billigst er ikke nødvendigvis best! Personlig har jeg god erfaring med skadeoppgjør både fra Agria og Gjensidige, men så har jeg da også lest vilkårene og har egentlig ikke hatt så store forventninger... Forsikringsselskapene driver da heller ikke veldedighet og jo fler av oss som kan fortelle om at vi har fått dekket store utgifter, jo dyrere og dårligere blir kjæledyrforsikringene på sikt. Det kan jo også være verdt å merke seg at det er ikke på langt nær alt forsikring dekker. Jeg har f.eks. en hund nå som har gjennomgått en ganske stor og avansert ortopedisk operasjon som kostet ca. 20.000 kroner. Operasjonen dekkes av forsikringen og h*n kommer nok til å bli helt frisk, men rehabiliteringen kommer til å koste 2 - 3 ganger så mye. Og den er det ingen forsikring som dekker ut over de 5.000 jeg har som tilleggsforsikring i Agria og som de dekker for nettopp denne diagnosen. Alt i alt er det ganske mange skader/sykdommer etc. forsikringen uansett ikke dekker, så en sparekonto eller en veldig god kontakt i banken er uansett å anbefale når man skaffer seg hund/katt! Endret 6. mars 2013 av Leo
Leo Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 Jeg synes også at avliving skal og bør være et høyst akseptabelt alternativ når hunder er alvorligsyke/hardt skadet. En ting er at operasjoner etc. er dekket av forsikring, men det er faktisk også et tungt ansvar å ta hånd om et dyr som skal rehabiliteres etter store operative inngrep etc. Ofte koster rehabiliteringen mye mer tid, krefter og penger enn selve operasjonen og det er ofte det resultatet av inngrepet står og faller på. 1
Alice123 Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Jeg synes også at avliving skal og bør være et høyst akseptabelt alternativ når hunder er alvorligsyke/hardt skadet. En ting er at operasjoner etc. er dekket av forsikring, men det er faktisk også et tungt ansvar å ta hånd om et dyr som skal rehabiliteres etter store operative inngrep etc. Ofte koster rehabiliteringen mye mer tid, krefter og penger enn selve operasjonen og det er ofte det resultatet av inngrepet står og faller på. Jeg er helt enig i at svært syke/skadede dyr kan/bør avlives. Det er ikke vits å holde liv i dyr bare for å holde liv i dem. Men jeg som hundeeier hadde følt det forferdelig om jeg måtte avlive hunden min fordi jeg ikke hadde råd til en operasjon til 15K, som kunne reddet hunden. Om den for eksempel har spist en sokk som har havnet i tarmene og må oppereres ut, eller lignende. Endret 7. mars 2013 av Alice123
Gjest Funky Punk Skrevet 7. mars 2013 #15 Skrevet 7. mars 2013 Vi hadde Agria tidligere, men var så utrolig misfornøyde med kundebehandlingen, at det tok lang tid før de fikk ut fingeren...noe man ikke har tid til når ens dyr er syk og trenger akutt behandling. Byttet til Gjensidige og er superfornøyde. Fikk rask behandling når hunden måtte akuttopereres, altså vi ringte mens vi stod hos veterinæren og fikk klarsignal i løpet av 10 minutter, betalingen gikk raskt til veterinæren. Egenandelen var ikke så ille med tanke på at hunden var relativt gammel (mindre egenandel når hunden er yngre) Alltid god kundeservice når vi har hatt behov for det. I tillegg så har vi andre forsikringer hos Gjensidige, så syns det er en bonus at jeg kan samle alle forsikringer på samme regning.
Gjest Funky Punk Skrevet 7. mars 2013 #16 Skrevet 7. mars 2013 Jeg synes også at avliving skal og bør være et høyst akseptabelt alternativ når hunder er alvorligsyke/hardt skadet. En ting er at operasjoner etc. er dekket av forsikring, men det er faktisk også et tungt ansvar å ta hånd om et dyr som skal rehabiliteres etter store operative inngrep etc. Ofte koster rehabiliteringen mye mer tid, krefter og penger enn selve operasjonen og det er ofte det resultatet av inngrepet står og faller på. Helt enig, men ofte er det en kjapp operasjon, men dyr, uten særlig rehabiliteringstid etterpå som kan gi hunden mange gode år. Som min ene hund som fikk aggressiv kreft i jurene, og dette måtte opereres raskt om hun skulle ha en sjans. Det var en dag på operasjonsbordet og en uke med sting og hunden har nå vært helt frisk i 3 år. Operasjonen kostet egentlig 13.000 kroner, men vi betalte bare 3500 kroner i egenandel. Hadde hunden hatt en komplisert sykdom med lang rehabiliteringstid i etterkant, så hadde jeg nok vurdert avlivning da jeg ikke syns noe om å bytte ut hundens livsglede med smerter og rehab
Miss Lucky Skrevet 7. mars 2013 #17 Skrevet 7. mars 2013 Gjensidig på de hundene som ikke skal brukes i avl. If på hunden jeg hadde håpt skulle egne seg til avl. (If ene og alene fordi det er det eneste selskapet som dekker KS på min rase, forutenom Agria, men Agria styrer jeg unna pga pris og dårlige vilkår)
Gjest Erja Skrevet 7. mars 2013 #18 Skrevet 7. mars 2013 Min hund var gjennom to store operasjoner og jeg hadde den gang forsikring gjennom IF - samme selskap som jeg hadde for biler og hus. If var utrolig velvillige, de betalte operasjonene direkte til dyreklinikken jeg betalte ikke egenandel engang. Men If anbefalte at jeg tegnet forsikring i Agria - for at selvom If var greie og gikk utover sine grenser på de to operasjonene så anbefalte de Agria om noe lignende skulle skje igjen. Agria har jeg IKKE vært fornøyd med. For hver ny premieinnbetaling de har sendt meg så har polisen vært påført nye reservasjoner. Endringen kom etterhvert som hunden ble eldre og de hadde tydeligvis vært inne på journalen hans hos veterinæren og lest hva han hadde blitt behandlet for. Så jeg var kjekk for Agria så lenge jeg var en "trygg" kunde og bare betalte penger inn .. de var ikke like velvillige når det kom til å få refundert utgifter. Fikk aldri igjen et rødt øre av alle mine utlegg til veterinær. Så den forsikringen ble sagt opp.
Gjest alven Skrevet 8. mars 2013 #19 Skrevet 8. mars 2013 Jeg hadde en schæfer som ble påkjørt og da var det snakk om vetrinær behandling, jeg hadde da Agria og dyrlegen mente at det beste for hunden var avliving, da hunden hadde bla brukket bekkenet og var blitt blind, men Agria mente at det ikke var grunn nok, så de dekket ikke avlivingen, selv om jeg hadde forsikrings opplegg på det, samt at jeg ikke fikk utbetalt livsforsikringen, da de mente at den var blitt feilaktig avlivet. Nå har vi SR banken eller Sparebanke 1 - SR bank, og lite problemer med de. for en Uregistrert Labrador ( hentet i fra Spania uten papirer) på 10 mnd og en flat på 7 år betaler jeg 3005, da er det opp til 15000 i vetrinærutgifter og avliving samt medisiner på rundt 6000,. samt at jeg får 15000 igjen på flat og 5 000 igjen på labbisen.
Honky Tonk Woman Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Har Agria, og har fått dekket operasjoner, og fått tilbakebetalt beløp flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå