SunAndMoon Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 Hva skal dere i påskeferien, og har dere noe å anbefale meg og kjæresten? Vi har ikke allverdens med penger, men kunne godt tenke oss å finne på noe i ferien, komme oss ut av min trange hybel Hvis alder spiller noe rolle, så er vi begge fyllt 20.. Noen forslag til hva man kan finne på? Er åpen for muligheter her vi bor også, i oslo
Arkana Skrevet 23. mars 2004 #2 Skrevet 23. mars 2004 Vi tar oss fri hele påskeuken, og skal tilbringe noen dager i Stavanger med min samboers foreldre. Ellers skal vi bare være her i Oslo og slappe av. Dere kan jo benytte ferien til å utforske noen av Oslos mange muséer? Det er ofte slik at når man bor her så ser man mindre enn når man bare er på ferie her. Eller ta med god mat og drikke, ta T-banen til Frognerseteren og følg en av de mange tur-stiene derfra. Vil dere reise litt kan dere jo ta en tur med danskebåten, eller en båttur til København (da har dere hele 8 timer i land for shopping/sightseeing) eller Kiel. Det trenger ikke bli så dyrt heller.
-ida- Skrevet 24. mars 2004 #3 Skrevet 24. mars 2004 Bytur i Oslo, svenske tur, masse fint i Gøteborg. Finn en billig hytte på fjellet, hoppe på tur til syden. Masse en kangjøre. Man må jo ikke leve luksus hvor man drar heller men være litt nøkterne.
Gjest Scarlet Skrevet 24. mars 2004 #4 Skrevet 24. mars 2004 Min årlige "påskeferie" er Inferno-festivalen i Oslo Det blir det i år også!
Bokalven Skrevet 24. mars 2004 #5 Skrevet 24. mars 2004 I påskeferien skal jeg lese til eksamen. *sukk*
SunAndMoon Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2004 Takk for alle gode tips! Var innom siden www.dfds.no en liten tur, og bestilte tur for to for 1000,- til københavn (tur/retur). Var ikke så dyrt det. så da blir det båttur fra 6-8 april!! koselig det, og overkommelig pris! Resten av familien reiser 9-10 april Scarlet: Inferno-festivalen? den festivalen har jeg ikke hørt om, fortelle litt? Arkana: Tror jammen jeg skal ta meg en tur blant annet på Nationalgalleriet! Prøve å få med meg kjæresten også, vet ikke om han er så glad i kunst..! (noe jeg er, da jeg faktisk studerer det nå..) Lenge siden jeg har vært der, og fikk ikke med meg alt heller. Var på Munch-museet i sommer. hm.. hva med Fearnly museet? tror jeg har vært der, var på et par-tre kunst-museumer da jeg var 17 (skoletur), da bodde jeg nemlig på sørlandet... Blir kanskje en snowboard tur eller to, hvis det fortsatt er snø her Er fortsatt åpne for forslag, da jeg og kjæresten ikke er så fantasifulle selv! Har fått mange gode tips allerede, tusen takk!
SunAndMoon Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2004 I påskeferien skal jeg lese til eksamen. *sukk* stakkars... har 3 eksamener jeg, den siste uka i mai (24, 26 og 28.) *sukk* :o Lykke til lunacia!!
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 har 3 eksamener jeg, den siste uka i mai (24, 26 og 28.) *sukk* :o Lykke til lunacia!! Takk! Jeg har mappeinnlevering 14. april, skriftlig skoleeksamen 4. og 7. mai og hjemme-ekasmen 11.-14. mai. Men, 18. mai drar jeg til Skottland, hvor jeg skal ha praksis. Jii-ha!
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #9 Skrevet 25. mars 2004 Men' date=' 18. mai drar jeg til Skottland, hvor jeg skal ha praksis. Jii-ha![/quote'] Kult! Flyr du med Ryanair for en krone eller? Ser de har så billige billetter med utreise både 17. og 18. mai... *vil også reise* Forslag til andre påskesyssler: -ta trikken/bussen/banen til ukjente steder i Oslo -dra på shopping på dagtid mandag eller tirsdag, da er "de fleste" på jobb så det er ikke sååå mye folk overalt... -skjem dere bort med lang frokost på café, og gjør bare ingenting hele dagen
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Info om Inferno-festivalen fant jeg ved å søke i Kvasir...
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #11 Skrevet 25. mars 2004 Kult! Flyr du med Ryanair for en krone eller? Ser de har så billige billetter med utreise både 17. og 18. mai... *vil også reise* Nei, Ryanair flyr til Prestwick, og det er litt for langt unna dit jeg skal, synes jeg. Får uansett dekket deler av eller hele flybilletten, siden dette er en del av utdannelsen min. Blir spennende å jobbe mot mennesker i Skottland, håper jeg forstår aksenten de har rimelig kjapt.
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #12 Skrevet 25. mars 2004 Info om Inferno-festivalen fant jeg ved å søke i Kvasir... Postet du denne feil sted? Eller...?
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #13 Skrevet 25. mars 2004 Lunacia: SunAndMoon spørr lenger opp i tråden hva denne festivalen er for noe. (Det var jo hun som startet tråden, og den handler om hva man kan finne på i Oslo ++ i påskeferien...)
SunAndMoon Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2004 Info om Inferno-festivalen fant jeg ved å søke i Kvasir... takk takk
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #15 Skrevet 25. mars 2004 Lunacia: SunAndMoon spørr lenger opp i tråden hva denne festivalen er for noe. (Det var jo hun som startet tråden, og den handler om hva man kan finne på i Oslo ++ i påskeferien...) Ah, okei, da er jeg med. Det er nemlig en egen tråd om Inferno-fesitvalen her på KG, nemlig. Inferno, er, kort fortalt, en festival med masse metal-band.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå