Gå til innhold

Et lite og uerfarent rotehode på flyplass

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg kommer hjem fra utlandet nå til helgen, og jeg tenkte jeg skulle reise innover til Gardermoen for å overraske ved hjemkomst. Saken er bare den at jeg er svært uerfaren når det kommer til både det å finne frem på flyplasser og å reise, av litt forskjellige årsaker. Jeg har ikke fått reist utenlands siden jeg var 16, og jeg har aldri reist alene.

Derfor tenkte jeg å forhøre meg litt her inne om hvordan man går frem om man ønsker å møte noen ved gaten på flyplassen idet de ankommer? Hadde satt veldig stor pris på litt råd, veiledning og hjelp :) Dette skal som sagt være en overraskelse, og jeg reiser innover alene.

Anonym poster: fd720cdbd89e86ae541f51a369961e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så vanskelig. :blomst: Du bare stiller deg opp ved ankomst utland i første etasje.

Ikke så mange "gater" å velge i mellom på Gardemoen. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke møte noen ved gaten lenger. De krever boardingkort for at du skal komme forbi et kryssningspunkt. Så det du er nødt å gjøre er å se på skiltene når du kommer opp på gardemoen. Du skal se etter utland ankomst og så kan du stå der og møte vennen din når h*n er ferdig med å gå gjennom tollen ol. Husk at hvis h*n har flydd via en annen norsk by før oslo,så må du på innland ankomst :) Lykke til og bare spør folk som jobber der oppe om du trenger hjelp :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så vanskelig. :blomst:Du bare stiller deg opp ved ankomst utland i første etasje.

Ikke så mange "gater" å velge i mellom på Gardemoen. :Nikke:

Tusen, tusen takk for hjelpsomt svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Og hjertelig takk til deg, femme_pilot! Så snille dere er :)

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Tror det er mulig med korttidsparkering (max 30 min?) utenfor inngangen til terminalbygningens 1etg. der. Alternativt kan du svinge inn på parkeringshuset som ligger 10 meter til venstre for inngangen til terminalbygningen. Men det koster flesk og potet. Så går du bare inn i 1. etg og stiller deg opp utenfor der hvor folkene kommer ut etter at de har hentet bagasjen sin. Du kan ikke gå inn i bagasjehente-området, du må vente utenfor (der hvor restaurantene og Narvesen er)..

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mulig med korttidsparkering (max 30 min?) utenfor inngangen til terminalbygningens 1etg. der. Alternativt kan du svinge inn på parkeringshuset som ligger 10 meter til venstre for inngangen til terminalbygningen. Men det koster flesk og potet. Så går du bare inn i 1. etg og stiller deg opp utenfor der hvor folkene kommer ut etter at de har hentet bagasjen sin. Du kan ikke gå inn i bagasjehente-området, du må vente utenfor (der hvor restaurantene og Narvesen er)..

Tusen takk, setter stor pris på svar :) Heldigvis slipper jeg å tenke på alt i forbindelse med parkering da jeg har valgt å ta toget innover :)

Skrevet

Trivelig med overraskelser, men pass bare på å være der tidlig nok (noen fly kan lande 5-10 min før planen) + at du så klart bør følge godt med (dvs ikke stå og trykke på telefonen eller glemme deg bort i kaffe-køa på Starbucks)! :) Kjedelig å "overraske" noen for så å ikke oppdage når personen går forbi i hui og hast for å rekke flytoget!

Men du stiller deg i allefall opp i 1. etasje, rett ved 7-eleven og Starbucks :)

AnonymBruker
Skrevet

Trivelig med overraskelser, men pass bare på å være der tidlig nok (noen fly kan lande 5-10 min før planen) + at du så klart bør følge godt med (dvs ikke stå og trykke på telefonen eller glemme deg bort i kaffe-køa på Starbucks)! :) Kjedelig å "overraske" noen for så å ikke oppdage når personen går forbi i hui og hast for å rekke flytoget!

Men du stiller deg i allefall opp i 1. etasje, rett ved 7-eleven og Starbucks :)

Tusen takk for informativt svar :) Det setter jeg veldig stor pris på - det er så mange hyggelige mennesker her inne :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...