liwiltama Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hei! Jeg fjernet mandlene i går, og lurer på hvor store smerter jeg kan forvente i dagene fremover. Hvilke smerter synes dere opplevdes som verst, smertene i dagene etter operasjonen eller når sårskorpen løsnet?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Hei. Jeg hadde smerter i varierende grad de første 4-5 dagene. Hjalp med smertestillende jeg fikk med, men hver litt obs på at smertestillende på tom mage kan gi kvalme og brekninger/oppkast, ikke noe behagelig når man har akkurat fjernet mandlene Jeg kan ikke huske at jeg merket noe til at sårskorpen forsvant, men alle opplever vel ting litt forskjellig Prøv å få i deg mat/væske, selv om det er litt vondt. Jeg sverget til suppe, is, most mat og babymat; spesielt fruktmosen på sånn drikkepose God bedring og håper du slipper unna de verste smertene.
liwiltama Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2013 Hei. Jeg hadde smerter i varierende grad de første 4-5 dagene. Hjalp med smertestillende jeg fikk med, men hver litt obs på at smertestillende på tom mage kan gi kvalme og brekninger/oppkast, ikke noe behagelig når man har akkurat fjernet mandlene Jeg kan ikke huske at jeg merket noe til at sårskorpen forsvant, men alle opplever vel ting litt forskjellig Prøv å få i deg mat/væske, selv om det er litt vondt. Jeg sverget til suppe, is, most mat og babymat; spesielt fruktmosen på sånn drikkepose God bedring og håper du slipper unna de verste smertene. Takk for svar Det var godt å høre, ble mer positiv jeg nå! Kanskje smertene ikke trenger å bli så mye verre. Jeg synes hittil ikke at smertene har vært så sterke som jeg hadde forventet. Ble redd etter å ha lest hvordan mange har opplevd dagene etter operasjonen. Det kan vel ennå bli verre, men.. Jeg har fått voltaren og paracet, og fikk heldigvis stikkpiller slik at det ikke går så veldig hardt ut over magen. Jeg håper jeg kan være like heldig som deg, og at jeg ikke merker noe til at sårskorpene forsvinner Takk for tipsene, her går det mye i grøt, rislunsj, yoghurt, suppe og forskjellig most mat. Det skal bli godt å kunne spise normalt igjen, begynner å bli lei nå! Bør nok være forsiktig med hva jeg spiser etter å ha vært innlagt på sykehus natt til i dag med etterblødning, men har jo så lyst på ordentlig mat
misscandy Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Smertene for min del kom ikke før dag 3, og jeg var sykmeldt i nesten 3 uker.... Sverger derimot til enkle ting som suppe, selv om man må spise den relativt kald (og saftis såklart) vær derimot forsiktig og pass på å få i deg nok mat, jeg gikk ned nesten 10kg på de tre ukene, og raskt vektnedgang er ikke så bra for kroppen uansett hvem det er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå