Gå til innhold

Din trivselsvekt/drømmekropp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på andres trivselsvekt er og hvor de står i forhold til den. Lurer dessuten på hvilke "kroppsforbilder" dere har:)

Jeg kan jo begynne med meg selv som er 170 cm høy og veier 57 kg.

Jeg trives mye bedre like rundt 50 kilo og synes det kler meg så utrolig mye bedre. Føler meg skikkelig feit og usexy med de syv kiloene for mye, og har nettopp iverksatt en plan for å komme meg ned i vekt igjen :D

Selv om mange andre kan kle litt mer formfulle kropper, synes jeg superslanke kropper (typiske fashionmodellkropper) er aller, aller penest.

Anonym poster: b4881fed0bfdb6b88702548e44e518b2

Anonym poster: 7dd090e058cd53b864d4bb180ab5ebe1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En på 170 og 50 kg har en BMI på 17,3, hvilket er definert som undervektig.

• Liker 5
Skrevet

Feit og feit du.. Jeg er 165 og veier 58 kg. Føler meg ikke feit av den grunn, selv om jeg er lavere og veier mer enn deg.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på andres trivselsvekt er og hvor de står i forhold til den. Lurer dessuten på hvilke "kroppsforbilder" dere har:)

Jeg kan jo begynne med meg selv som er 170 cm høy og veier 57 kg.

Jeg trives mye bedre like rundt 50 kilo og synes det kler meg så utrolig mye bedre. Føler meg skikkelig feit og usexy med de syv kiloene for mye, og har nettopp iverksatt en plan for å komme meg ned i vekt igjen :D

Selv om mange andre kan kle litt mer formfulle kropper, synes jeg superslanke kropper (typiske fashionmodellkropper) er aller, aller penest.

Anonym poster: b4881fed0bfdb6b88702548e44e518b2

165 og nærmere 60 kg. Trives best på 55 kg, men har gjerne en 3-5 kg ekstra.

Har ting greit fordelt, så er rimelig fornøyd, men synes selv at jeg per definisjon er "lubben" hvis jeg kommer over 60, mens jeg er tynn/litt for slank på 50.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker nok at du kan kle den vekten:) Jeg mener heller ikke å si at alle som veier mer enn meg er tykk. Jeg synes bare at akkurat jeg kler den vekten spesielt dårlig.

Nå kan det jo også tenkes at du er i bedre form enn hva jeg er, og muligens også har en annen kroppstype.

Det var virkelig ikke meningen å høres ut om en dust:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 178 cm høy og veien for tiden 66 kg.

Jeg synes jeg ser best ut på 58-60 kg, men da ser jeg i følge alle andre veldig syk ut. Ser for så vidt det selv og, at kroppen min nok ikke er bygd for en så lav vekt, men jeg synes det er pent med lange, tynne lemmer og mye bein som vises.

Anonym poster: f7cdcab7af1cee8e52bb4b8ddc8fbc9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 cm og veier 47-48 kg. Synes det er perfekt og trives veldig godt med min vekt. Veide så mye som 53 kg en periode, og da følte jeg meg svært ukomfortabel.

Anonym poster: 4ca2c192b3b90830fd6e30aa8a98195a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er 182, veier for tiden 76kg og trivselsvekt ligger på rundt 65kg. Jeg har en utrolig slank beinbygning, så de ekstra kiloene kler meg ikke noe særlig. Har nettopp snudd livet mitt på hodet og spiser ren mat, så kalt "clean eating". :) hehe.

Har ikke noe spesielt kroppsforbilde, men drømmer om flat mage og skikkelig sprettrumpe!

Endret av KaDust
  • Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Jeg synes mange ulike kroppsfasonger kan være fine. Siden jeg er lav og ikke kan trene noe særlig, så hadde det vært dumt for meg å strebe etter idealer som f.eks. lange, slanke bein/lemmer eller en mer definert og veltrent kropp enn jeg klarer å oppnå, selv om dette er kropper jeg synes kan være veldig pene.

Dette med vekt er jeg ikke så opptatt av, det er veldig indivduelt hva folk kler og føler seg komfortable med. Hva som motiverer andre er jo heller ikke min sak, men jeg tror at mange som er veldig misfornøyde med egen kropp hadde hatt godt av å heller jobbe litt med selvbilde og å bli komfortabel i egen kropp enn å etterstrebe idealer det er vanskelig å oppnå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

er 165 og trivdes på 55 kg... Er 68 nå. Sukk.. Men av medisinske grunner da.

Anonym poster: e04dabbc5f5966ca2239c858a675a8b5

Gjest Gjest
Skrevet

165, veier 46.

Utseendemessig skulle jeg gjerne veid rundt 40. For lite, jeg vet. Men jeg skulle ønske jeg var så tynn.

Men helsemessig har jeg det best på den vekta jeg er nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Er 163 cm og fortiden 60 kg, trives nok best med 55/56 kg som er der jeg har ligget stabilt tidligere... Føler nå at det er litt ekstra på magen, men føler meg ikke direkte tykk...

Anonym poster: 5ad091a03b3ac28cf019dd9aaacd1a6b

Skrevet

Jeg er 162 cm, og vekta varierer mellom 60 og 62 kg. Bør ikke veie mindre enn 60, da blir jeg altfor tynn rundt midjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164 og veier 49 kg. Trives på det, men vil gjerne på litt mer muskler :)

Anonym poster: c9c75b50bdd3bf9f970d799b3d5c26be

Skrevet (endret)

175 og rundt 75 kg, noe som er... greit nok for meg. Trener seks dager i uken i over tre timer hver gang, og lever et svært aktivt liv. Veide nylig 65, men gikk opp etter medisinbruk (tok bare en mnd, det)...

Edit

Hvem er det jeg lurer...? Jeg vil veie 60 kg, men innser at det er galskap. Kroppen min hindrer meg, medisiner motarbeider meg og musklene griner av ideen. Mitt mål er gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Bruker str. 40, og vil ned til 38... helst mindre, men 38 er bra.

Endret av Elanore
Skrevet

168 høy, mellom 52 og 54 kg (syns jeg går opp og ned de 2 kiloene hele tiden). Trives godt på denne vekten! Kunne evt tenkt meg å veid mer, men da i form av mer muskler (og mindre fett).

Skrevet

170 og veier 62-63, og det er trivselsvekt for meg. Jeg er glad i trening og sunn mat, så må passe på å få i meg nok mat for å holde vekta oppe. Faller jeg under 60 ser jeg underernært ut, og jeg har veldig lett for å falle ned på 50 tallet om jeg ikke passer på å spise nok.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

167 cm og veier 53 kilo. Jeg ser best ut på ca 50 kilo, men jeg -trives- best med en livsstil som tillater meg å spise litt mer og hverdagskose meg.

Jeg etterstreber en sunn kropp hvor jeg er (nesten) flatmaget. Men det viktigste er at jeg har en vekt/en kropp som gir meg et sunt, funksjonelt liv:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

170, og bør ligge like i underkant av 65 kilo for å se best ut. Mye under det gjør meg veldig ubalansert i kroppsfasongen.

Anonym poster: 7a0e25be1391c2aa21346b29106afb7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor lite dere jenter mener man må veie, da er det missforstått hva som er pent.

Trener man ikke forstår jeg godt behovet for å veie så lite for å se slank ut. Da ser man jo nesten blekfet ut uansett i det man passerer 20 og muskelmassen sakte forsvinner.

Det er så mye flottere med atletiske kvinner.

Anonym poster: 384701a95f3b0d51682384e8db322ede

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...