Gå til innhold

I form til backpacking


rosenkål

Anbefalte innlegg

I min forrige treningsdagbok var målet å jogge 5 km, mission accomplished! :smilorange:

Nytt år, nytt mål: Komme meg i form til jeg skal på en ca 9 måneders lang backpacking tur! :trene: Turen starter i august/september, så jeg har noen måneder på meg.

Sist var målet mitt å komme meg i form mer eller mindre gratis. Jeg fant ut at det ikke er så lett å trene styrke uten vekter og et skikkelig program. Jeg har meldt meg inn i et treningssenter men har desverre vært mer eller mindre støttemedlem i nesten to måneder.

Håper treningsdagboken skal hjelpe meg å pushe meg litt mer. Komme meg på trening, følte jeg hadde et litt ekstra press på meg sist med from couch to 5k dagboken. Håper det funker nå også :)

Senteret mitt har en time som er en litt lettere variant av crossfit som de kaller for cross light. Jeg har prøvd i snart to uker å komme meg på den timen men har feiget ut hver gang. Timen er hver tirsdag, torsdag og fredag. Tenkte å prøve å nå den timen i dag kl 1630, litt usikker på om jeg når den for jeg skal på jobb først. Når jeg ikke timen i dag blir det zumba i morgen! Aldri prøvd det før heller, eier ikke rytme i kroppen så det kan bli spennende :hoho:

Treningstimeplanen min på senteret(varierer litt om jeg har sen eller tidligvakt)

mandag: kondis+styrke, saltime(tidlig)

onsdag: zumba+styrke, saltime(tidlig), evt trener selv i apparatsalen, eller spinningtime(sen)

fredag: cross light(om jeg noen gang kommer til å tørre det), evt trener selv i apparatsalen.

I tillegg til å trene på senteret går jeg endel turer i byfjellene i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var en dårlig start gitt. Rakk ikke timen på tirsdagen, ble heller ikke zumba på onsdagen pga jobb. Skal på en time i dag kl 17, den skal jeg på!

Det ble en liten tur på tirsdagen men det var så mye is at det ikke ble den helt lange turen heller.

Fikk litt motivasjon i dag, er så reisesyk nå at jeg tok på meg reisesekken. Magen så jo ikke ut, her må det skjerpes!

Har ikke turd å gå inn på treningsdagboken siden det har gått så dårlig. Får hive på meg sekken hver gang jeg ikke har lyst å trene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på figurtimen i går. Så da fikk jeg trent litt styrke. Etter timen følte jeg meg ikke helt ferdig trent så jeg gikk en tur inn i apparatsalen. Tok et sett med pulldown men det var så mange bolegutter og andre at jeg gikk igjen derfra. Jeg hater å vente på

at apparater/plass skal bli ledig.

I dag skjer det noe stort! Endelig

så kommer jeg meg på en cross

light time. Satser på at jeg overlever timen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å fullføre timen men fy søren så sliten jeg var etterpå!

Programmet var som følger:

5 runder

10 burpees

20 wallball

70 hoppetau

10 armhevinger

2 lengder gående utfall

Jeg klarte kanskje 3,5 runder før jeg var helt skutt. Følte meg litt dum når jeg sleit sånn mens de andre stod på som ingenting.

Det var ikke helt min type trening, litt for gymtime aktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cross light time: Check! :biggrin:

Hadde så utrolig mye gangsperr i helgen, det var helt forferdelig å gå opp og ned trapper. Var nesten helt over på mandagen heldigvis.

Jeg fikk ikke gått på saltimen på mandag pga. I går gikk jeg først på en lett kondis/styrke time og så en hard spinningtime etterpå.

Jeg veide meg i helgen, jeg har gått opp 2 kg :( Så nå er det virkelig skjerpings! Det jeg sliter mest med er godteri. Så langt har uken vært godterifri, det skal den fortsette å være!

I dag skal vi forresten innom kilroy for å planlegge reisen! :kul: På søndag prøvepakket jeg sekken, hadde god plass i sekken. Har en 60l sekk, veldig god og behagelig sekk, men kanskje litt stor. Det kan kanskje være greit å ha litt ekstra plass for uforutsette ting. Lurer fælt på om jeg skal ha med sko eller ikke. Har gode sandaler jeg skal ha med/gå med. Men er usikker på om jeg skal ha med et par sko også? :klo:

Kilroy blir visst på mandag i stedet.

Endret av rosenkål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en zumba/styrke time i dag. Min første zumba time, det gikk som forventet: latterlig dårlig :P Morsomt å ha prøvd det. Det blir nok gøyere når jeg får lært meg stegene mer skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Siden sist har jeg vært på enda en zumba time, det gikk litt bedre enn første gangen men fremdeles ganske dårlig :P

Tirsdag(19.03) var jeg på en lett time.

Onsdag (20.03) var det zumba/styrke.

Torsdag (21.03) var det figur og så spinning.

Planen er å gå på en spinningtime+figur på lørdag før jobb så lenge ikke gangsperren tar meg fullstendig i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest cool_water

Hvordan har det gått siden sist rosenkål? Backpacking hørtes utrolig spennende ut!! Hvor skal du :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...