Gå til innhold

Bildør vil ikke åpnes fra utsiden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har en bmw hvor førersidedøren ikke lengre vil åpnes fra utsiden. Den kan åpnes fra innsiden. Hva kan dette være? Er det noe jeg kan prøve meg frem til å egenhånd? Er så dumt å vente i lange tider på verksted, bare for å betale masse for en sånn filleting om det er noe jeg kan fikse selv.

Anonym poster: be18a106bc0276e5844d1e5e4e16b5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikker på at barnelåsen ikke står på? Ellers kan det være veiva som er ødelagt, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er røket en wire eller den har blitt slapp. Eksen min fikset noe sånt på min gamle Volvo, da var den fjæra som drar i mekanismen som åpner låsen røket.

Men er det kaldt hos deg? Dette skjedde ofte når det var minusgrader, helt til den altså røk.

Anonym poster: 57b98909da08b2c2141aa86b1aaab3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to. :)

Du er sikker på at barnelåsen ikke står på? Ellers kan det være veiva som er ødelagt, kanskje?

Det er ikke barnesikring på bilen, så det er det desverre ikke. :-/ Veiva? Hvordan finner jeg ut det i så fall? :)

Ab: Det kan godt være noe slikt. Hva gjorde han for å fikse dette? Men om den har røket fullstendig, ville den kunne åpnes fra innsiden da?

Akkurat nå er det nesten 5 varmegrader her, så tror det hadde tint om det var det nå. Men det vinglet i begynnelsen, noen ganger funket det, andre ganger ikke, for så å slutte å fungere fullstendig. (aldri trøbbel å åpne fra innsiden).

Anonym poster: be18a106bc0276e5844d1e5e4e16b5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt. :)

Anonym poster: be18a106bc0276e5844d1e5e4e16b5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er wire'en som har strukket seg, som jeg mistenker, så må det fikses av noen som har peiling på bil, litt i allefall, eller et verksted. Kjenner du noen som kan litt bil?

Verkstedet jeg bruker er på et bilhuggeri, de tar mye mindre enn merkeverksted eller dyrere verksted i sentrum, og er like flinke.

Anonym poster: 57b98909da08b2c2141aa86b1aaab3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første du må gjøre er jo å ta av dørtrekket. Bak der ser du veiva ganske godt, åssen bil er det du har? Altså modellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar igjen folkens. :)

Første du må gjøre er jo å ta av dørtrekket. Bak der ser du veiva ganske godt, åssen bil er det du har? Altså modellen.

Det er en bmw e36 coupe. :)

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som kan fikse slikt, jeg har enten gjort det meste selv (jeg kan slikt som å bytte klosser og bremseskiver for eksempel selv, men kunnskapen min strekker ikke så mye lengre enn til slike ting, dører osv har jeg ikke rotet mye med tidligere) eller tatt den på verksted.

Men takker igjen for svar og tips. :)

Anonym poster: be18a106bc0276e5844d1e5e4e16b5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...