Gjest Trøtta Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er en dame som nærmer seg 40. Plutselig, over natta har jeg fått hengende øyelokk! De har alltid vært tunge, og med årene har de av den grunn blitt vanskeligere å sminke. Men nå er det plutselig blitt en fold, som ligger ned mot øyenvippene. Dette får meg til å se trøtt og deprimert ut. Hvis jeg står foran speilet og løfter på øyelokket, så ser jeg at jeg virker mer våken og "klar". Jeg får fram globallinjen igjen, som jeg vel ikke har sett siden jeg var ungjente. Lurer nå på om jeg skal få gjort et øyelokksløft, og lurer på om det er noen her som har erfaringer med denne operasjonen, og kanskje har en bra klinikk å anbefale? Får man det dekket av folketrygden? Regner med at det kommer an på hvor plaget man er, jeg regner med at jeg ubevisst går å løfter på øyenbrynene for å få nok lys inn til øynene. Tviler ikke på at dette er med på å gi meg hodepine. Hvis man får det dekket, må man gjøre det på et vanlig sykehus da, eller kan man velge en ren plastisk kirurg på en velrennomert klinikk? Føler meg ikke så komfortabel med å la en som opererer 5 blindtarmer om dagen operere øynene mine..
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er en dame som nærmer seg 40. Hvis jeg står foran speilet og løfter på øyelokket, så ser jeg at jeg virker mer våken og "klar". Jeg får fram globallinjen igjen, som jeg vel ikke har sett siden jeg var ungjente. Sånn har jeg det også. Har ikke kunne bruke øyenskygge siden tenårene og det savner jeg. Har samme problem selv og jeg var hos lege forrige uke for å få en leges synspunkt på dette. Da jeg fortalte at dette begynte da jeg var ungjente spurte han om min mor og bestemor også hadde blitt plaget så tidlig og det visste jeg ikke. Vel, hans mening var at siden det startet så tidlig var det ingenting å gjøre. Ingenting. Jeg sliter med å slå meg til ro med en så blank avvisning og skal etterhvert gå til en annen lege. Min 1 år eldre søster har nylig selv tatt en slik operasjon og hun er strålende fornøyd. Skjønner ikke hvorfor det er mulig på henne og ikke meg? Hun betalte noe over 20 000 og jeg vet ikke om alt/ deler ble dekket. Anonym poster: 2ff56f2179bf3f6f5fb351ef4970ad56
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Jeg fikk henvisning fra fastlegen til Oslo Øyelegesenter, som er en privat klinikk. Ble da vurdert av en av legene der og fikk innvilget operasjon på folketrygden. Jeg var forberedt på at jeg måtte argumentere sterkt for å få dette innvilget, da dette er ganske strengt, men han tok bare en liten titt på meg og satte meg opp på time Jeg var inne et par timer på operasjonsdagen og ble sykemeldt i seks dager. Jeg ble fornøyd med det visuelle resultatet, men jeg føler fortsatt at jeg har en vekt over øynene som gjør meg trøtt og uopplagt. På meg så virket det nesten som om øyenbrynene "ramlet ned" da øyelokkene forsvant... Anonym poster: c1d7d8b2537343c7b5bb0ed7902e23cb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 men han tok bare en liten titt på meg og satte meg opp på time Anonym poster: c1d7d8b2537343c7b5bb0ed7902e23cb Kan du prøve å forklare hvor stort ditt problem var? Mine øyelokk har begynt å presse ned vippene og jeg er tvunget til å gå med "hevede øyebryn" når jeg er sosial. Det igjen har ført til rynkete panne som jeg skjuler med panneluggen min. Anonym poster: 2ff56f2179bf3f6f5fb351ef4970ad56
Gjest Trøtta Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Jeg fikk henvisning fra fastlegen til Oslo Øyelegesenter, som er en privat klinikk. Ble da vurdert av en av legene der og fikk innvilget operasjon på folketrygden. Jeg var forberedt på at jeg måtte argumentere sterkt for å få dette innvilget, da dette er ganske strengt, men han tok bare en liten titt på meg og satte meg opp på time Jeg var inne et par timer på operasjonsdagen og ble sykemeldt i seks dager. Jeg ble fornøyd med det visuelle resultatet, men jeg føler fortsatt at jeg har en vekt over øynene som gjør meg trøtt og uopplagt. På meg så virket det nesten som om øyenbrynene "ramlet ned" da øyelokkene forsvant... Anonym poster: c1d7d8b2537343c7b5bb0ed7902e23cb Men føler du at øyenbrynene er synlig lavere enn før? Eller kjennes det bare sånn ut? Kan du anslå sånn ca hvor mye hud som ble fjernet? Sikkert vanskelig, men prøver å danne meg et bilde av hvor på skalaen jeg er :-)
Gjest Trøtta Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Sånn har jeg det også. Har ikke kunne bruke øyenskygge siden tenårene og det savner jeg. Har samme problem selv og jeg var hos lege forrige uke for å få en leges synspunkt på dette. Da jeg fortalte at dette begynte da jeg var ungjente spurte han om min mor og bestemor også hadde blitt plaget så tidlig og det visste jeg ikke. Vel, hans mening var at siden det startet så tidlig var det ingenting å gjøre. Ingenting. Jeg sliter med å slå meg til ro med en så blank avvisning og skal etterhvert gå til en annen lege. Min 1 år eldre søster har nylig selv tatt en slik operasjon og hun er strålende fornøyd. Skjønner ikke hvorfor det er mulig på henne og ikke meg? Hun betalte noe over 20 000 og jeg vet ikke om alt/ deler ble dekket. Anonym poster: 2ff56f2179bf3f6f5fb351ef4970ad56 Hørtes da rart ut at det skulle være et argument mot operasjon at det begynte da du var ung? Det er jo et problem som øker med alderen, hvis man er genetisk disponert så begynner det vel tidligere! Makan, Jeg ville prøvd en ny lege..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå