Philli82 Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hei! Vi er et par i 30 åra, som har tenkt oss til Afrika i august/september. Vi har bestemt oss for at vi har lyst å dra til Zanzibar og eller Tanzania! Men ingen av oss har vært i Afrika før, og vi begynner å bli lettere forvirret! Planen var å fly til Dar es Salaam i Tanzania, bli der ca 1 uke, og så ta båten over til Zanzibar noen dager før vi tar båten tilbake til Tanzania og flyr hjem derifra! På diverse nettsider finner vi ut at båt fra Dar es Salaam tar kun 1,5 time over til Zanzibar.. Kan dette stemme at det er så kort?? Og når vi sjekker fly, så er det mye billigere å fly til dar es salaam, en til zanzibar.. Og det som forunderer meg litt er at om man flyr til tanzania, så kan man komme dit på kun 13.5 time(1 mellomlanding).. Men om man velger å fly til zanzibar så tar det over 20t(2 mellomlandinger)..?!? Så leser vi også at Tanzania ikke er særlig turistvennlig, og at det ikke er stort å verken se eller gjøre der.. Dette synes vi er rart.. Er det noen som kan hjelpe meg litt? På forhånd takk for svar!
Serafina. Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Hvor i Tanzania har dere tenkt å dra? Jeg vil anbefale 4-5 dager med safari i f.eks Serengeti hvis dere drar. Jeg har ikke vært i Tanzania selv, men I Kenya og på safari i Masai Mara, som er Kenyas svar på Serengeti. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med avstander mellom Dar es Salaam og Zanzibar.
Philli82 Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2013 Nei vi har tenkt å dra til Dar es Salaam... Men utover det så tenkte vi egentlig å bare ta det litt som det kom.. Men vi vet så lite om det så var defor vi håpa noen kunne gi noen gode tips!
Taste of Slow Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Hei, det stemmer at det er ca 1.5 timer med båt fra Dar es Salam over til Zanzibar. Mange flygninger til Zanzibar går nok innom Dar es Salam for flybytte, og da blir det både en ekstra mellomlanding, dyrere og tar lenger tid Dersom dere planlegger en hel uke i hovedstaden tror jeg det kan bli litt lenge, jeg vil anbefale å lese litt om safari/ting å gjøre rundt byen. Jeg syns det er en god idé å ta det litt som det kommer - og bruk gjerne reisebyrå i Tanzania så pengene går direkte dit i stedet for gjennom norske reisebyrå. Jeg kan anbefale et i Tanga (nord for Dar es Salam) som drives av en norsk jente og mannen hennes: http://www.ilyatours.com/no/startsiden/. På denne siden kan du også få litt tips til hva Tanzania har å by på.
Gjest Doh Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Dropp Dar El Salaam, ta flyet videre til Kilimanjaro Airport og dra på safari derfra. Da kan dere ta småfly inn til Serengeti eller ta safari på veien. Jeg kom hjem fra Tanzania for en måned siden og det er utrolig fint å dra på safari der Vi var der nede en uke (brukte to dager på reise i tillegg) og var i tre nasjonalparker. Fikk sett masse, og hadde en flott tur. Kan anbefale Sunny Safaris (sunnysafaris.com). Vi bestilte gjennom toppafrika.no, men om jeg skal nedover en gang til kommer jeg til å bestille alt selv. Dog, det var behagelig å ha alt klart og ikke trenge å tenke på noe selv (men følte at vi kasta bort første dagen, satt jo bare på hotellet). Om du lurer på hva dere kan se har jeg masse bilder i dagboka mi Har skrevet litt om hva vi opplevde også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå