Gå til innhold

deodoranter mot svette

Fremhevede innlegg

Gjest lillemeg...
Skrevet

får man kjøpt yerka som så mange snakker om på apotek?

dette høres sikkert helt idiotisk ut, men jeg får ikke meg til å gå inn på apotek å kjøpe deodorant som skal hjelpe mot svette. jeg takler bare ikke å skulle sette den på disken, og dermed innrømme at jeg har et svetteproblem. går aldri i klær som flekker synes på, så går nesten bare i svart og hvit. men vet dette er idiotisk, er bare å gå inn på apoteket å kjøpe en bra deodorant. men alikevel, er det mulig å få kjøpt en deo som faktisk hjelper mot svette i en matbutikk? eller via nett? jeg vil helst unngå apotek, fordi jeg føler meg rett og slett bare dum. vet jeg ikke trenger å føle meg sånn, men sånn er det bare..

gjerne kom med forslag på deodoranter som kan hjelpe, setter pris på alle svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

De selger Yerka på Cubus også. Ikke ta dette ille opp men hvor gammel er du?

Gjest lillemeg..
Skrevet

er bare 20 år så for meg er dette flaut.

men takk for svar, må nok ta meg en tur innom der.

Gjest Myumi
Skrevet

Ok, bare husk på at alle disse tankene om hvor flaut det er finnes kun i ditt hode.

Og hva er egentlig verst; å kjøpe en flaske Yerka og takle 2 min. ved kassa eller å gå rundt hele dagen og føle at du lukter vondt?

Gjest Fighter
Skrevet

Tror det er få ting som er mer normalt enn å kjøpe deodorant. Ingen som kommer til å reagere negativ på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er denne yerka virkelig så god?...blir veldig fort klam under armene og det er utrolig irriterende..har brukt sterilan stick noen år og føler at den har vært topp, men etter en stund blir det alltid sånn at kroppen reagerer mer på deodoranten, og da blir alt værre, så nå føler jeg behov for å bytte..hvo mye koster denne deodoranten?..Bør jeg bytte? :-)

Gjest Myumi
Skrevet

Yerka er ett spesialmiddel for folk med store svetteproblemer. Det er ikke en vanlig deodorant.

Hvis du er ute etter en god deo kan jeg anbefale Biotherms Deodorant Douceur (blå/hvit) eller Dermalogica Environmental Control Deodorant.

Skrevet

Jeg har funnet min favorittdeo; Claris kremdeo. Men jeg tror det er lurt å bytte merke innimellom. Ellers bruker jeg Yerka en gang i blant, hvis jeg føler jeg svetter mye. Men det holder med å bruke det en dag eller to en sjelden gang. Jeg kjøper Yerka på Friman.

Gjest grete_
Skrevet

hvor får man kjøpt claris kremdeo?

Skrevet

Flaut å kjøpe Yerka :o har jeg aldri tenkt på en gang. Endelig slipper jeg å svette under armene. Synes ikke det er flaut å føle seg vel jeg.. Jeg kjøper min Yerka på Cubus.

Skrevet

Må man ikke ha en antiperspirant mot svette?

lillemeg, du skal ikke være flau over å gå på apoteket. Jeg jobber på apotek og kunne ikke drømme om å løfte ett bryn når noen kjøper deodorant eller antiperspirant eller skal ha råd om midler mot svetteplager. Hvorfor skulle jeg det?

Hilsen Trille

Jeg reagerer heller ikke på ham som i detaljer vil fortelle om utveksten på penis og som gjerne vil ha et middel mot det.

Skrevet

Er også 20 år, men var innom apoteket og spurte om det fantes en vichy deo-roll on i stick! De som jobbet der oppførte seg som om ingenting, for det er det jo heller ikke! jeg fikk anbefalt denne vichy roll-on'en av en av brukerne her på forumet. den fungerer faktisk! jeg kan svette for ingenting...men dette er ikke noe problem lenger. Eneste er at den er litt dyr da, kostet 89,- men verdt pengene! ...men det er ikke flaut å gå på apoteket og spørre om hjelp osv, det er jo det de er der for!! Men skjønner at du synes dette er flaut, men dette er jo hverdagsting for dem som jobber på et apotek!

Lykke til videre :)

Skrevet
hvor får man kjøpt claris kremdeo?

Jeg kjøper på vanlige parfymerier eller på Tax-free. Den koster rundt kr.140 på parfymeri og rundt kr.100 på tax-free.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Tror alle svetter mye i perioder, i forbindelse med mensen kan jeg svette mer. Selv prioriterer jeg å kjøpe forholdsvis dyre deo'er, da jeg synes det er verdt det, fordi man føler seg fresh hele dagen. Jeg har sett Yerka på Vita. Selv veksler jeg mellom den fra Biotherm som Sunmin nevnte, som jeg liker veldig godt, og roll on fra clarins. De koster mer enn deodoranter du får i en matbutikk, men tar jeg på meg etter morgendusjen, så lukter jeg ikke svette selv etter jeg har trent på ettermiddagen (noe som ikke betyr at jeg dropper dusjen :wink: , men at det er gode deodoranter)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror Biotherm oppdaterer deodorantene sine; i hvertfall har jeg sett de hvite deodorantene på salg her omkring i landet(NL). Og sist jeg var hjemme, kjøpte jeg en ny som heter Deo Pure, men den er i mitt hode mer eller mindre identisk med den gamle :klø:

Gjest Myumi
Skrevet
Eneste er at den er litt dyr da' date=' kostet 89,-[/quote']

89 kroner for en god deodorant er ikke dyrt. Dette er noe av det viktigste vi har på badehyllen. Det hjelper ikke med pen make-up og vakkert hår hvis man lukter svette.

Fordelen med deodoranter som dette er at de også tilfører huden i armhulene fuktighet, de stopper bare ikke fukt/lukt.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jepp! Så enig så enig med Sunmin!

Hvis du kjøper en deodorant til 35 kroner på Rimi, og den nesten ikke hjelper, og du må ta på deg deo mange mange ganger om dagen, mot at du kjøper en til rundt 100 lappen, som det holder med et lite lag av om morgenen, kan du jo selv regne ut hva som blir dyrest i lengden... Det gjelder med de fleste gode produkter, de er dyre, drøye og mye, mye bedre for deg og huden din. Når det kommer til sminke, kosmetikk, og ellers hår og hud produkter bør man ikke være for gjerrige med seg selv, huden og håret skal man ha hele livet...

Skrevet

Åkei, kjekt å vite! :) For jeg er selv opptatt av gode shampoer (frisør) osv... Tror ikke jeg kommer til å bytte til den gamle deo'n i hvertfall!

Også er jeg enig med deg glamourgirl! jeg passer godt på huden og håret mitt, men deo har jeg liksom aldri tenkt på - men som jeg nå har blitt bevisst på! Skal ikke kjøpe en billig deo igjen ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

:oops: Innrømmer at jeg ikke har tenkt på det så lenge jeg heller, det med deo, altså, men jeg merker tydelig forskjell... Mente ikke å være krass, hvis jeg virket sånn i sted. Jeg har bare fått det inn med t-skje av mamman min... passe på huden, passe på håret. :wink:

Gjest ikke flaut :)
Skrevet

Mange gode svar her, så kom deg nå av sted og få tak i en god deodorant, du som startet tråden. Angående det å være flau for å kjøpe ting så sier jeg bare, kom over det en gang for alle! Hva med andre ting som er nødvendig/kjekt å ha, men som kan synes "flaut" å kjøpe: kondomer, glidemiddel, bind, tamponger, intimsåpe, p-piller, vibrator :wink: , middel mot sopp, hemorridekrem etc, etc...? Poenget er at folk som selger disse tingene jobber i servicebransjen, og er der for å hjelpe deg, ikke for å få deg til å føle deg flau. Og jobber der noen som i det hele tatt tenker noe negativt om deg fordi du kjøper en viss vare, så er det de som har et problem, ikke du!

Marie :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...