Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal en tur til Barcelona om et par uker, rundt påsketider. Noen som har erfaring med temperaturene og været på den tiden, altså månedskiftet mars-april? I tillegg setter jeg stor pris på tips til severdigheter, spennende butikker, spisesteder osv. :)

Anonym poster: 71249181d0f3b98337b78ce123844160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mellom 10 og 15 grader i Barcelona på den tiden.

Vil anbefale deg å ikke spise på La Rambla, i hvert fall. Det er hovedgata i Barcelona, og en skikkelig turistfelle. Alt er mye dyrere der, i tillegg til gateselgere og "klovner" som løper rundt der. Gå ut i sidegater og utforsk dem, der er det mange koselige tapasbarer! Vil spesielt anbefale rundt Placa Reial, det ble mye tapas og sangria i det området :)

Ellers vil jeg anbefale å ta turen til Parc Güell, det er kjempefint der. Det finnes også mange fine museumer, om du er interessert i sånt. Spesielt Miró. Også er det jo de mer typiske turistseverdighetene, som Sagrada Familia, den store kirka som aldri blir ferdig, og Casa Mila, som er det mest spesielle huset jeg noen gang har sett!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Kommer nok til å holde meg litt unna La Rambla

Skrevet

Ikke glem at påsketiden er ganske heftig i Spania, med prosesjoner hver dag(sånn tog liksom hvor de bærer rundt på jesus, maria og helgner fra bibelen) og feiringer i hele landet. Har aldri vært i Barcelona i påsken, bare mer sør i spania, så vet ikke helt opplegget der er.

Hvis du vil ha tips til hva du bør ta med hjem, så anbefaler jeg manchego ost, chorizo,iberico/serrano skinke, pimienton(en type paprika),sangria(kan kjøpes i souvenirbutikker hvor flaska er forma som feks en okse eller en gitar)og en cd med spansk gitarmusikk :rodmer:

er enig i svarene til linkan på hva du burde se, og vil legge til at mange av sidegatene til la rambla er sååååå koselige, med trange smug og skjule skatter som fine bygårder rett fra et postkort og bortgjemte kirker. jeg har vært i barcelona 2 ganger og da jeg vandrer rundt i disse gatene og fant små søte cafeer så kunne jeg være borte i timesvis.

Skrevet

Barcelona i påsken er ypperlig, så du har mye å glede deg til. Gå ikke glipp av Mont Juice-høyden med taubane som har utsikt over hele byen. Du har også en "utstillingsby" bygd opp av ulik arkitektur gjennom tidene. Er du interessert i fotball, er jo fotballstadioen m/museet et must.

http://www.reisdit.no/05/barcelona/

Skrevet

ojaaaa....OL stadium fra da barcelona hadde ol i 92, hvis du har interesse for det da såklart.

Skrevet

Barcelona er jo en fantastisk by som turist, med mye å se og god mat. Jeg var der en gang i månedsskiftet april/mai, tror jeg det var og da kunne vi bade (ble litt solbrent til og med). Har også vært der i februar og ikke hatt behov for ytterjakke.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! :) Kommer til å sjekke ut mange av anbefalingene!

AnonymBruker
Skrevet

Er det forresten noen som vet noe om påskefeiringen i Barcelona? Hva er verdt å få med seg, hvilke dager har butikkene stengt osv?

Skrevet

Jeg har blitt solbrent i Barcelona i april! Gikk med t-skjorte/lett topp, og langbukser eller skjørt hele turen.

De fineste områdene synes jeg er Born og det Gotiske Kvarteret. Det er også gøy å ta taubanen opp og ta en drink med utsikt ned til byen.

Noen Gaudi-ting bør dere også få med dere: Sagrada Familia, Park Guell eller noen av de andre husene hans.

Plaza Catalunia er hjertet av shoppingstrøket, sidegatene rundt er fulle av klesbutikker, skobutikker osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt solbrent i Barcelona i april! Gikk med t-skjorte/lett topp, og langbukser eller skjørt hele turen.

De fineste områdene synes jeg er Born og det Gotiske Kvarteret. Det er også gøy å ta taubanen opp og ta en drink med utsikt ned til byen.

Noen Gaudi-ting bør dere også få med dere: Sagrada Familia, Park Guell eller noen av de andre husene hans.

Plaza Catalunia er hjertet av shoppingstrøket, sidegatene rundt er fulle av klesbutikker, skobutikker osv.

Jeg håper været blir like fint når jeg skal dit! Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...