Gå til innhold

Skal jeg bare glemme han?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter ved å dele dette, men jeg føler meg ganske låst i tankegangen så noen ord utenifra er kanskje ikke så dumt..

Her er greia, jeg ble med en fyr hjem for et par helger siden. Denne kjekke, herlige, men også ganske skakkjørte mannen jeg har hatt i bakhodet et års tid uten at noe har skjedd. Før nå.

Jeg var egentlig forberedt på at fra hans side var dette bare et ONS, og fra min side en rebound da jeg ikke for så veldig lenge ble singel etter 5 år. Men plutselig etter et par dager fikk jeg melding av fyren, hvor han lurte på om jeg ville komme på besøk i helgen og bare kose oss og slappe av.

Jeg takket ja, og begynte å glede meg. Vi sendte et par meldinger til og fra og forsikret meg om at vi fortsatt hadde avtale om helgen, noe han bekreftet og sa han gledet seg veldig til.

Lørdagen kom, og han svarte plutselig ikke på sms. Fikk så en melding 30 minutter etter at vi skulle ha møttes om at han hadde drukket seg full, og glemt å si i fra til meg. Han sendte mange beklagende meldinger senere med ting som: ”alt jeg egentlig ville var å se deg i dag, men jeg dreit meg ut. Sliter med alkoholen og det har det aldri kommet noe godt ut av”

Så kommer vi til sakens kjerne, sint og skuffet over å ha kastet bort dagen på å vente på han, ble med noen venner på byen og ble full selv. Der møtte jeg beklageligvis på han, og jeg gjorde noe jeg absolutt ikke skulle ha gjort, og det gnager så veldig på samvittigheten min. Jeg klappet til han før jeg forlot utestedet i sinne..

Og nå føles det som om jeg har sparket noen som allerede ligger nede. Han innrømmet at han hadde et problem og allikevel så straffert jeg han.

Har sendt en melding hvor jeg beklaget oppførselen min , men har ikke fått noe svar. Det har gått over en uke nå, og jeg hater at han ikke har svart. Jeg tenker på det hele tiden, blir snart sprø hehe. Jeg skjønner selvfølgelig at han er sint, men det var jeg og.

Skal jeg sende enda en melding å høre hvordan det går med han eller skal jeg glemme hele mannen?

Anonym poster: 7445663d2d9282d3b1f95f06929759df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ringe ham? Eller ta turen bort for å besøke ham? Da er det nok lettere å få svar.. :) Vær ydmyk (selv om det var dårlig gjort av ham å "glemme" avtalen deres, skulle du ikke ha slått ham).

Anonym poster: 01ef480ee991a76a9117a7b275f02876

AnonymBruker
Skrevet

Glem hele fyren. Dere er ikke en gang sammen og allerede er det drikking, vold og full drama. Det ser jo ikke akkurat ut til at det ligger an til en lysende framtid for å si det sånn.

Og, herregud da, "drakk seg full og glemte å si fra", på den første daten deres?? Hvordan ser du for deg at forholdet deres skal bli framover da, når han gir så faen i deg helt fra starten av?

Anonym poster: ae24780e87cd7c68096587cbcf570a1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser selv at det ikke er et godt utgangspunkt ja, men er vanskelig å avskrive noe som føles som om kunne ha blitt bra bare på grunn av et feiltrinn.

Jeg var jo den som oppførte meg dårligst, og jeg synes ikke den ene handlingen er representativ for hvordan jeg egentlig er, selv om jeg dummet meg ut..

Det må da være noen som har kommet litt feil ut med en person som etterpå har sett forbi det og oppdaget at personen er bedre enn førsteinntrykket?

Skrevet

Ser selv at det ikke er et godt utgangspunkt ja, men er vanskelig å avskrive noe som føles som om kunne ha blitt bra bare på grunn av et feiltrinn.

Jeg var jo den som oppførte meg dårligst, og jeg synes ikke den ene handlingen er representativ for hvordan jeg egentlig er, selv om jeg dummet meg ut..

Jeg synes å klappe til noen er ett veeeeldig stort feiltrinn. Hadde noen klappa til meg hadde jeg mometant mista all interessen, og ikke giddi å gitt personen en sjanse en gang.

• Liker 3
Skrevet

Du har beklaga og sagt du angrer, eg synest det er nok. Så klart var det neppe det lureste å klappe til han, men synest ikkje det var heilt ufortjent heller. Dessuten viser jo det at du bryr deg.

Men vil du virkelig ha eit seriøst forhold til han vist han er typen som drikker seg full og "glemmer" deg? Har vore borti litt lignende forhold, og ser i etterkant at det var dømt til å gå galt frå starten av. Du havner fort i andre rekke og må tilpasse deg hans alkoholinntak. Er det noko du er klar for å forholde deg til?

Vist han tar kontakt så treng du ikkje avvise han, men synest det er han som bør komme til deg først. Og ver litt forsiktig med kva du gjer deg ut på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for et reflektert svar Maja..

Jeg skjønner i bunn og grunn selv at dette kunne blitt et vanskelig forhold mtp at vi for det første kom så skevt ut så tidlig, pluss alkoholproblemene i tillegg, så nei jeg vel ikke klar for det.

Har vokst opp med en pappa som er alkoholiker og har sett hvordan det tærer på et forhold.

Så typisk, man havner oppi det samme som man har lovet seg selv å holde seg unna..

Hva er det med jenter å falle for "fix-up" prosjekter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...