AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Forresten, hva er egentlig lite kalorier om dagen? Men dere som spiser 1500-1200 kcal om dagen og fortsatt lever. Hva spiser dere? Hva kan man spise som har lite kcal, fortsatt være sunt, bli mett og ikke få en følelse av at man holder på daue av sult? Har ikke noe lyst å kutte ut brød egentlig. Det er så godt. Tror selv jeg ligger på 2000 kcal om dagen og tror det er det jeg også forbrenner. Anonym poster: ca7ab1776d03c650f7468d6873335399 Anonym poster: ca7ab1776d03c650f7468d6873335399
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Slanker meg for tiden, en dagsrasjon med mat kan være: Makrell i tomat - 470 kcal Cottage cheese - 284 kcal 3 epler - 200 kcal 3 egg - 300 kcal div grønnsaker - 150 kcal Anonym poster: c2e7a96f94c779ed3097d0d586cc2a93
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Jeg ligger på ca 1300. Spiser brød til frokost, lunsj og kvelds. Middagen er ren og enkel med kjøtt/fiskestykke, litt olivenolje, grønnsaker og poteter. Var litt sultfølelse første uka, men nå er kroppen min vant med det. Drikker godt med vann også. Av pålegg pleier jeg ofte å ta 1/2 skive med makrell i tomat, resterende 1 1/2 med kyllingskinke og agurk/paprika eller litt majones. Ett glass melk her og der, en frukt her og der. Har jeg en dårlig dag så hjelper det med en pille glucomannan, det er bare et fiber som fyller magen litt ekstra. Det er egentlig lite problem å holde inntaket nede hvis man spiser rent. Anonym poster: d495b43ce6d377860c4af41df3869f8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Jeg spiser 3 brødmåltider om dagen i tillegg til middag, frukt og melk. Ligger på 1500/1600 kcal om dagen. Middagen er 500/600. Jeg har lyst til å ligge på 1300, men har merket at det er såpass lavt at jeg ikke trives, må kutte et lite måltid, og da er det bedre å ligge litt høyere og heller bruke litt lenger tid på vektnedgangen. Sunnere er det også. Jeg gikk fn periode på veldig lavt inntak og da begynte jeg å miste hår! :-O Anonym poster: 205eca674c962f1ee21fa33df883cada 1
Mariahamm Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Spiser smoothie til frokost, Speltlomper til lunsj, og en god middag med mye grønnsaker og kjøtt. Alt lagd fra bunn. Spiser også frukt som mellommåltid
Gjest Tigress Skrevet 4. mars 2013 #6 Skrevet 4. mars 2013 Masse grønsakar er eit must. Eg et også lite om morgonen, og har første skikkelege måltid til lunsj. Men det går greit det, synest eg. Eg ligg på drøye 1200kcal, men så er eg også lita.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #7 Skrevet 4. mars 2013 Jeg spiser aldri frokost, dagen starter med lunsj mellom 11-14. Og før noen forteller at det er dødelig, det er slik jeg fungerer. Spiser da gjerne 2-3 egg. Middag er kjøtt, fisk, kylling med STORE megnder grønnsaker og salater, melommåltid er frukt, bær, cottage cheese, feks. Kvelds er omelett med kjøtt og grønnsaker og salat. Anonym poster: a4fdd84a76544475c38d2b3044018e3d 2
Mariahamm Skrevet 4. mars 2013 #8 Skrevet 4. mars 2013 Vil legge til at jeg kun spiser 1300 kalorier de dagene jeg ikke trener. Trener 5 dager i uka, og da plusser jeg på kaloriene jeg forbrenner på maten. Da blir det som regel det samme, men større porsjoner og ofte meieriprodukter til middagen
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #9 Skrevet 4. mars 2013 Siden dette ikke kun handler om slankere så svarer jeg fra mine erfaringer: Det går først og fremst på hva folk er vant til. Jeg har venninner som jeg oppriktig tror på at ikke føler sult på samme måte som jeg gjør det. Når vi er på ferie sammen spiser de når jeg spiser, fordi jeg både spiser etter klokka og føler reell sult flere ganger om dagen. Hadde de vært alene hadde de antakeligvis trasket videre i byen tre-fire timer til før de satt seg ned og spiste en croissant. Anonym poster: 9463a6afa312fd17e1b7f78112630fe8
Hjertefisk Skrevet 4. mars 2013 #10 Skrevet 4. mars 2013 Jeg forsøker å spise ca. 1500kcal om dagen + at jeg trener i tillegg. Kjenner at det er en smule vanskelig, så jeg kommer garantert til å spise mer nå som jeg har trappet opp med treningen. Skal ta av meg 5kg. Her er hva jeg spiser (stort sett hver dag... er lite oppfinnsom. ): Frokost: 1 youghurt med musli: ca. 220kcal 1 banan: ca. 100kcal Lunsj: 1 eple: ca. 80kcal 1 porsjon havregrøt: ca. 250kcal 1 kopp svart kaffe: ca. 0kcal Middag: som regel en typisk god, norsk, mettende middag med kjøtt eller fisk, grønnsaker, poteter etc. til ca. 500kcal Dessert: Halv banan med oboy-pulver og litt krem eller kesam: ca. 150kcal (trener jeg, byttes det bort med en protein bar på 220kcal) Kvelds: Grov brødskive med tunfisk eller annet protein-rikt pålegg: ca. 200kcal Aner ikke hvor sundt eller ikke sundt dette er, men det har nå funket til nå.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #11 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å holde seg på så lavt. Jeg spiser bare sunt og rent, og for å ikke daue av hodepine, sult osv så må jeg opp på minst 1800. Og da har jeg begrensa meg. Anonym poster: eacc6a3541780ee1278bead9300b93c8
Sign Skrevet 4. mars 2013 #12 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Ikke noe problem å spise seg mett på 1300 kcal om dagen. Men man må selvsagt være obs på hvor sånn ca mange kcal det er maten. Jeg spiser veldig varier, men måltidene kan for eksempel være: Frokost: Musli med yoghurt eller biola, rugsprø med magert pålegg + masse paprika, agurk ol, havregrøt med banan, omelett.... Mellommåltid: Banan eller annen frukt, yohurt, litt nøtter, cottage cheese med frukt..... Lunch: Salat med kylling ellet tunfisk eller noe sånt, wraps med fyll, brød eller knekkebrød med pålegg + masse grønt, middagsrester...... Middag: Fisk, kjøtt, ris/pasta/potet, masse grønnsaker eller salat, suppe.... Mellommåltid: Banan eller annen frukt, yohurt, litt nøtter, cottage cheese med frukt..... Kvelds: Knekkebrød eller rugsprø med pålegg, salat, cottage cheese, omelett.... Edit: Glemte en ting - vann. Drikker vann til alle måltider + har vannflaske på jobb og når jeg er på tur. Drikker ca 2 - 2,5 liter om dagen. Endret 4. mars 2013 av Sign 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #13 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å holde seg på så lavt. Jeg spiser bare sunt og rent, og for å ikke daue av hodepine, sult osv så må jeg opp på minst 1800. Og da har jeg begrensa meg. Anonym poster: eacc6a3541780ee1278bead9300b93c8 Kommer nok ann på hverdagen til hver enkelt, min er ganske rolig og jeg spiser bare litt ekstra de dagene jeg trener. 1300 for en sykepleier eller lagerarbeider tror jeg kan bli litt vel heftig. Anonym poster: d495b43ce6d377860c4af41df3869f8a
Mariahamm Skrevet 4. mars 2013 #14 Skrevet 4. mars 2013 Skriver under på innlegget over her. Jeg har en rolig student hverdag, og da er det rett og slett enklere å spise mindre. Spiser automatisk mer de dagene jeg er på jobb og det er mye som skjer, kroppen har jo forskjellig energibehov etter hvor aktiv man er. Når jeg sitter i sofaen og leser pensum trenger jeg jo ikke like mye energi inn
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #15 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner ikke at dere orker! Vedder sparekontoen min på at dere går opp igjen fortere enn dere gikk ned når dere begynner å spise som normale mennesker igjen. 1 boks makrell, noen få skiver rugsprø, ett eple, litt middag... Herregud. Det er mindre enn barnehageungen min spiser, og i tillegg skal dere trene, gå på skole, jobbe, ha et liv. Anonym poster: d6182c68559527df50157c73fae9f189 5
lille..trille Skrevet 4. mars 2013 #16 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Jeg skjønner ikke at dere orker! Vedder sparekontoen min på at dere går opp igjen fortere enn dere gikk ned når dere begynner å spise som normale mennesker igjen. 1 boks makrell, noen få skiver rugsprø, ett eple, litt middag... Herregud. Det er mindre enn barnehageungen min spiser, og i tillegg skal dere trene, gå på skole, jobbe, ha et liv. Anonym poster: d6182c68559527df50157c73fae9f189 Å si at folk ikke spiser som normale mennesker når de spiser godt på 1200-1500 kalorier er bare dumt. Ikke kall folk unormale fordi du har stor appetitt iforhold til andre. Jeg har spist under 1500 kalorier de siste 7 årene. Har det veldig fint. En typisk dag for meg ser slik ut : frokost: 1 egg med 1 polarbrød eller liknende (200) lunsj: samme som frokost, evt en yoghurt eller liknende (200) mellommåltid: ca 5 mandler, 5 cashewnøtter, litt rosiner og annen tørket frukt (ca 300 max) middag: 1 quornfilet med en halv pose frossne grønnsaker (300-400 max) mellommåltid: 1 proteinbar/enda en sånn nøttebokssak, frukt eller grønt. Jeg synes dette er helt fint. Går ikke rundt i over en time og er sulten, liksom. Man dør ikke av at det smårumler i magen i fem minutter. Lever enda Vil nevne at jeg til daglig jobber i barnehage, spiller aktivt instrument, gir blod (godt med vitaminer og sånt pjatt) og trener 5 ganger i uken. Har godt med energi, jeg Endret 4. mars 2013 av lille..trille 2
Gjest Solsmil Skrevet 4. mars 2013 #17 Skrevet 4. mars 2013 jeg har ingen problemer med å spise så lite. Prøver å ligge rundt 1400-1500, men hadde fint klart å spise mindre og fortsatt ikke være sulten (det har jeg gjort før). Dere som sier dere omtrent dør av mindre enn 2000 kcal om dagen; jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Da må man jo spise utrolig kaloritett mat. min dag kan feks se slik ut: Frokost: omelett av to egg, 40 g kokt skinke og spinat. Masse grønnsaker ved siden av (paprika, tomat, agurk, sukkererter osv.). - Dette blir i underkant av 300 kcal. Lunsj: 5 gluten- og laktosefrie knekkebrød med mager leverpostei og sylteagurk. - ca. 300 kcal ELLER Wrap fylt med lett philadelfia, kokt skinke eller kylling og grønnsaker. - ca. 300 kcal ELLER det samme som til frokost ELLER En stekt kyllingfillet og masse grønnsaker - ca. 250 kcal. ELLER Salat med det jeg vil ha av grønnsaker, 150-200 av en proteinkilde (kyllingfillet, tunfisk, skinke), og litt dressing laget av soya yoghurt naturell og dressingmix hvis jeg vil ha det. Dette blir også ca. 300 kcal Middag: En eller annen hjemmekomponert gryte (chilli con carne, mexicansk eller lignende, laget på slump). Bruker masse kjøtt og grønt, og ikke ris. Ca. 500 kcal. ELLER Pitapizza. To pitabrød smøres med litt sukkerfri ketchup, har på en skive lettost og to skiver skinke, og gjerne litt løk og oregano. Stekes i ovnen. - ca. 600 kcal (300 per stk). ELLER Hjemmelaget tomatsuppe eller blomkålsuppe. Gidder ikke å skrive ned ingrediensene, men det blir aldri mye kalorier av det ELLER Wok. Altså kjøtt, grønnsaker og woksaus. Overskrider sjelden 500 kcal her ELLER noe helt annet. Er ikke vanskelig å finne middager som metter med rundt 5-600 kcal hvis man er litt kreativ. Ellers på dagen spiser jeg når jeg føler for det. Mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag, blir det gjerne grønnsaker/frukt/nøtter om jeg er sulten . Men det er jeg sjelden. På kvelden derimot, har jeg ofte lyst på noe. Da går det gjerne i soya sjokoladedessert eller usaltede cashewnøtter hvis jeg vil ha noe søtt. Eller så lager jeg grønnsaker med dip, skjærer opp litt frukt til en fruktsalat, lager bananlapper (banan og egg røres sammen og stekes som lapper), eksperimenterer med sunne oppskrifter på bakverk (har feks funnet en veldig god og sunn oppskrift på bananmuffins). Ellers kan jeg lage smoothie, spise frossne bær (særlig bringebær), eller ferske bær rørt sammen med laktosefri yoghurt naturell. Det er egentlig ikke så vanskelig
Sign Skrevet 4. mars 2013 #18 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner ikke at dere orker! Vedder sparekontoen min på at dere går opp igjen fortere enn dere gikk ned når dere begynner å spise som normale mennesker igjen. 1 boks makrell, noen få skiver rugsprø, ett eple, litt middag... Herregud. Det er mindre enn barnehageungen min spiser, og i tillegg skal dere trene, gå på skole, jobbe, ha et liv. Anonym poster: d6182c68559527df50157c73fae9f189 Kan ikke snakke for andre her, men grunnen til at jeg spiser såpass lite kcal er at jeg trenger å gå ned i vekt. Vil tro at jeg forbrenner ca 1900 kcal pr dag og skal jeg redusere vekta må jeg nødvendigvis redusere kcal inntaket. Synes det er bedre å spise vanlig mat - men mindre av det - enn å trø i meg shakes og pulver... Hvis ungen din spiser like mye som meg - og jeg spise altså 1300 kcal o mdage - må hun/han enten være overvektig eller ha en voldsom forbrenning. TS spurte om om hva vi som spiser lite kcal faktisk spiser. 2
Gjest Solsmil Skrevet 4. mars 2013 #19 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner ikke at dere orker! Vedder sparekontoen min på at dere går opp igjen fortere enn dere gikk ned når dere begynner å spise som normale mennesker igjen. 1 boks makrell, noen få skiver rugsprø, ett eple, litt middag... Herregud. Det er mindre enn barnehageungen min spiser, og i tillegg skal dere trene, gå på skole, jobbe, ha et liv. Anonym poster: d6182c68559527df50157c73fae9f189 Jeg spiser ordentlig mat, og ikke det eksempelet som du ramser opp. I fjor gikk jeg ned 20 kg mellom januar og august, og hadde en pause i vektnedgangen fra august til desember. Da tenkte jeg ikke kalorier, men levde sunt og trente litt. Gikk ikke opp noen ting. 1500 kcal (som ts spør om) er faktisk en normal menge å ligge på når man skal ha en sunn og langvarig vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #20 Skrevet 4. mars 2013 Å si at folk ikke spiser som normale mennesker når de spiser godt på 1200-1500 kalorier er bare dumt. Ikke kall folk unormale fordi du har stor appetitt iforhold til andre. Jeg har spist under 1500 kalorier de siste 7 årene. Har det veldig fint. En typisk dag for meg ser slik ut : frokost: 1 egg med 1 polarbrød eller liknende (200) lunsj: samme som frokost, evt en yoghurt eller liknende (200) mellommåltid: ca 5 mandler, 5 cashewnøtter, litt rosiner og annen tørket frukt (ca 300 max) middag: 1 quornfilet med en halv pose frossne grønnsaker (300-400 max) mellommåltid: 1 proteinbar/enda en sånn nøttebokssak, frukt eller grønt. Jeg synes dette er helt fint. Går ikke rundt i over en time og er sulten, liksom. Man dør ikke av at det smårumler i magen i fem minutter. Lever enda Vil nevne at jeg til daglig jobber i barnehage, spiller aktivt instrument, gir blod (godt med vitaminer og sånt pjatt) og trener 5 ganger i uken. Har godt med energi, jeg Man har ikke stor appetitt fordi man spiser mer enn 1200 kalorier pr dag. Og det er utrolig merkelig at du ikke går ned i vekt når du spiser såpass lite. Jeg mener ikke å være frekk, altså, men det er altså ikke så veldig mye mat om man spiser 1200-1500 kalorier pr. og samtidig trener 5 ganger i uka. Enten spiser du mer enn du tror eller så trener du mer enn du tror. Hvis ikke, går du trolig ned i vekt. Og nei, det er ikke veldig store variasjoner i hva man forbrenner fra person til person. Anonym poster: 8fdf2121acc567596d47dbdc1f957ceb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå