Gå til innhold

Sende smykke i posten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal sende et lite smykke i posten.

Kan jeg bare putte det i en vanlig konfulutt og sende det, eller må jeg betale masse penger for en pakke?

Får jeg f.eks ikke sendt konfulutten siden den vil veie mer enn et brev?

Anonym poster: d872b06301b9d8f5038467baefdecc87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre smykket mot formodning veier mange, mange kilo er det ikke noe problem. Et brev kan veie mye, og man kan til og med sende store pakker som brev, noe som er billigere og tar lengre tid. Noen gjør det feks med juleposten. Maksvekta for brevsending er høy.

Så bare putt det i en konvolutt, du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil være smart og bruke en boblekonvolutt, de får du hos Posten og kommer i forskjellige størrelser. Prisen varierer etter størrelse og vekt, men koster ikke stort.

Anonym poster: 2fd34d6e9e2d51f020e505bc50c84b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende pakke som brev inntil 2 kg, med 2 cm tykkelse. Jeg tipper at det vil koste mellom 30-45kr å sende det med boblepost, med pakken og frimerket (avhengig av om det veier under 20g eller under 50g).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøsmålet er om jeg kan sende det som konfulutt med bare et frimerke på. Ikke om hvor mye det koster å sende det som boblepost.

Jeg syntes posten er sykt dyr og sist jeg sendte en knøttliten pakke som nesten ikke kostet noe måtte jeg betale 45 kroner i frakt. Jeg gidder ikke betale 45kroner for å sende et brev og et lite smykke til en by to timer unna..

Anonym poster: d872b06301b9d8f5038467baefdecc87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor mye det veier. Hvis det veier under 20g, så koster frimerke 9,50kr (nå 10). Under 50g mener jeg er 15kr. Du står jo fritt til å gjøre som du vil - jeg selv ville ikke sendt det kun i konvolutt for jeg hadde vært redd det kunne blitt ødelagt.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...