Gå til innhold

Hvor bør jeg bo i Oslo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

flytter til Oslo fra det gode sør-norge til høsten og har naturlig nok ikke peiling på nabolag/by-deler. Jeg vil bo nærmest mulig sentrum da jeg har hørt mye fælt om kollektiv transport i hovedstaden vår og jeg har ikke bil. Det må være trygt for barn å leke, ikke noe narkomane etc. Vil også helt bo i relativ nærhet til en god kirke. Ikke alt for dyrt, ser etter 3-roms i 2,5 million-klassen. Vil ikke bo på østkanten, moskeer eller i andre dårlige strøk. Hadde også vært perfekt om det gikk ann å komme seg til flyplassen da jeg vil reise en del, men det er ikke noe absolutt krav. Jo og jeg vil ikke bo i nærheten av en av de største veiene da jeg har astma, og helst ikke ved siden av en av de største parkene da jeg også har pollenallergi (vet jeg er litt vanskelig).

Oslo boere hvor bør jeg flytte? :vetikke:

Anonym poster: 7ec924d8f6e84dcc1aee442d93c88da7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sliter virkelig hvis du vil ha en sentral treroms til 2,5 mill men ikke vil bo på østkanten ...

Anonym poster: 1f0e7b0d15ea88e87e02a1b149f9b28b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, du var jammen vanskelig ja. Først og fremst så vil jeg si at du lett kan flytte utenfor ring 2 uten at kollektivtrafikken blir et problem. Helt ærlig kommer jeg ikke på en eneste plass som passer til dine krav. Narkomane finner man jo stort sett overalt, selv om de ikke nødvendigvis står store grupper. Og det er vanskelig å komme utenom bilveier når du vil bo sentralt, og om du først finner et område uten veier så er det som regel fordi det er en park e.l. der.

Selv bor jeg i iladalen. Det er riktignok rett ved alexander kiellandsplass som er tilholdssted for ganske mange narkomane og bostedsløse, men disse merker ikke jeg noe til ihvertfall (annet enn at jeg ser at de står der). Jeg har ingen bilveier rundt blokka jeg bor i, og har utsikt mot ilaparken. Det er en stor park, med lite trær. Det er barnehage og lekeplass, og til og med en kirke i denne parken. Det ligger på grensa mellom østkant og vestkant vil jeg si(men er ikke sikker). Om du vil ha den størrelsen på leiligheten i den prisklassen så får du nok uansett ikke noe på beste vest.

Det er såpass nært sentrum at jeg kan gå dit på et kvarter, men samtidig så er det såpass utenfor gryta at det er stille og rolig. (såvidt jeg er det ingen moskeer her heller, siden det av en eller anne grunn er viktig).

Anonym poster: 4113ae90d89848acaf69e7f076ac2dcd

AnonymBruker
Skrevet

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?rows=30&NO_OF_BEDROOMS=2&PROPERTY_TYPE=3&areaId=20510&areaId=20507&areaId=20509&areaId=20533&areaId=20508&areaId=20513&areaId=20529&areaId=20531&areaId=20532&areaId=20530&sort=2

Enkelte av områdene dekker både øst- og vestkanten, generelt er vestkanten på vestsiden av elva, men Grefsen/Kjelsås er likevel ganske dyrt. Veiene er lette å se på kartet.

Anonym poster: cb2023c7bcce5ce2e63910cd362357ce

Skrevet (endret)

Håpløst prosjekt!

Du vil slite voldsomt med å finne en 3-roms på vestkanten for 2,5 millioner. Særlig siden den skal ligge sentralt og avskåret fra luftforurensing. Du får knapt nok en 2-roms for den prisen...

Lykke til! ;)

Endret av Medlem
Gjest Skogmann
Skrevet

"LOL"

Vennepar solgte nettop sin 65kvm store treroms på Tøyen til 2,9 millioner. Lykke til! :) Grorruddalen og Holmlia er vel de eneste stedene du finner treroms til 2,5 i Oslo. I følge aftenposten er det også de beste stedene å bo i Oslo, så det er jo bare å kline til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva med norstrand bydel, f.eks. lambertseter? riktignok ikke vestkant, men bydelen er et av de bedre stedene på østkanten. Veldig rolig, og mulig du kan finne en 3-roms til den prisen,om jeg ikke tar helt feil

Anonym poster: 59a4535bb291072db5f2c8da1038b506

Gjest Nimmel
Skrevet

Kan du ikke søke på finn.no da? Vil tro at man kan finne noe der kanskje...

Skrevet

Har selv bodd på vestkanten. Opplevde sinnsforstyrrede/narkomane som brøt seg inn, voldtektsmann i full vigør i nabolaget, tyverier av ALT man la i boden m.m. i løpet av de 3 mnd jeg bodde der. Min bror har bodd midt i østkantssentrum (Tøyen/Akerselva/Grønnland) i mange år. Eneste forskjellen er at det er flere mørke mennesker i gatene.

Har også bodd på Holmlia og trivdes der. Mye bedre enn sentrale Oslo. Om du vil føle deg trygg og ha avstand fra narkomane og trafikk, må du bo mindre sentralt.

Noe av familien min bor på Tveita og virker som om det er helt greit der. Flyplassen ligger mot øst, så det er veldig greit å komme seg dit om du bor østover (f.eks. Helsfyr).

Personlig liker jeg ikke byen og ville aldri flyttet dit med barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm.. Tror nok du heller må flytte litt mot Ski eller forbi Lillestrøm.. Eventuelt Nittedal kanskje. Tror ikke du finner noe slikt til den prisen sentrumsnært.

Anonym poster: 6387c473cb20e50d520d1362b3f4d8ee

Gjest Nimmel
Skrevet

Har selv bodd på vestkanten. Opplevde sinnsforstyrrede/narkomane som brøt seg inn, voldtektsmann i full vigør i nabolaget, tyverier av ALT man la i boden m.m. i løpet av de 3 mnd jeg bodde der.

Eh, hvor i all verden var det? O.O

Bor på vestkanten selv jeg og i de ørten årene jeg har bodd her har det ikke vært noe annet enn noen romfolk/rumenere som har tittet i søppelkassene eller tuslet rundt inne på tomten og sett rundt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha en treroms til 2,5 mill må du ganske langt ut av bykjernen. Her på Lambertseter gikk naboleiligheten med en prisantydning til 2,2 til 2,75, og her om dagen registrererte jeg at et rehabiliteringsobjekt med prisant. 2,2 gikk til 2,8 før oppsatt visning.

Nå gikk en annen naboleilighet med prisantydning 1,95 til 2,24 i dag. Også rehabiliteringsobjekt..

Det ligger nokså nært Ring 3, men jeg plages verken av støy eller dårlig luftkvalitet. Vet ikke om det er ekstra mange trær på Lambertseter, men i Oslo må man nok velge mellom pest eller kolera for din del, enten bilforurensing eller nært naturen.

Her er det ingen moskeer, og det er en ålreit kirke rett borti gata. Har sett lite til narkomane også.

Jeg ville egentlig kikka nærmere på Groruddalen. Rimelige boliger (ennå) og god kollektivdekning.

Anonym poster: 11268f3b11ced8f54ca62a987feb310f

AnonymBruker
Skrevet

flytter til Oslo fra det gode sør-norge til høsten og har naturlig nok ikke peiling på nabolag/by-deler. Jeg vil bo nærmest mulig sentrum da jeg har hørt mye fælt om kollektiv transport i hovedstaden vår og jeg har ikke bil. Det må være trygt for barn å leke, ikke noe narkomane etc. Vil også helt bo i relativ nærhet til en god kirke. Ikke alt for dyrt, ser etter 3-roms i 2,5 million-klassen. Vil ikke bo på østkanten, moskeer eller i andre dårlige strøk. Hadde også vært perfekt om det gikk ann å komme seg til flyplassen da jeg vil reise en del, men det er ikke noe absolutt krav. Jo og jeg vil ikke bo i nærheten av en av de største veiene da jeg har astma, og helst ikke ved siden av en av de største parkene da jeg også har pollenallergi (vet jeg er litt vanskelig).

Oslo boere hvor bør jeg flytte? :vetikke:

Anonym poster: 7ec924d8f6e84dcc1aee442d93c88da7

Er det her seriøst ment?

Du vil ikke ta kollektivtransport, ikke bo på østkanten "eller i andre dårlige strøk", som om hele østkanten er et dårlig strøk, du vil ha 3-roms til 2,5 mill i sentrum men uten mye trafikk og også uten parker? Jeg kan ikke tenke meg hvor det skulle være.

Hvis du slutter å være så redd for østkanten og t-baner, derimot, kan du nok finne mye. Østensjø bydel er f.eks. fint, men sikkert for mye natur for deg siden du ikke ville ha det heller. Men det er relativt hvitt her, siden du er så redd for moskeer og denslags... Og kirker er det altfor mange av her.

Anonym poster: ab5adf64c92ca1e5f6805910a5a75085

• Liker 3
Gjest mari kontrari
Skrevet

Du får nok neppe en treroms til prisen du antyder, men jeg syns Sagene er fint (har bare bodd i lånt leilighet en sommer i forbindelse med sommerjobb), med veldig godt kollektivtilbud (går buss omtrent hele tiden). Også syns jeg området rundt Sognsvann virker ok, her har jeg besøkt folk, og det er lett å ta banen til sentrum, og fine turmuligheter, særlig om man vil på ski om vinteren er det bare å ta banen "utover".

Men du må velge litt mellom hvor romslig du vil ha det og hvor sentralt du vil bo, også blir det jo fort litt hva man gjør det til selv. Er ikke SÅ stress å ta buss, liksom.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg trur du får leige deg ein rimeleg plass først og bu her litt før du kjem blåsande med alle fordommane dine. Dårleg kollektivtilbod i Oslo? Det er det beste i heile landet. Bussen som passerer meg går 12 gongar i timen, vennar nordfrå trur eg tøysar når eg fortel det. Og den innvandrarangsten kan du berre legge av deg, ingen grunn til å bekymre seg. Prøv å finne noko på Etterstad eller Årvoll, det er mine beste tips. Men alle krava dine får du nok ikkje oppfylt uansett.

• Liker 1
Skrevet

Eh, hvor i all verden var det? O.O

Bor på vestkanten selv jeg og i de ørten årene jeg har bodd her har det ikke vært noe annet enn noen romfolk/rumenere som har tittet i søppelkassene eller tuslet rundt inne på tomten og sett rundt.

Majorstuen/Frogner

Gjest Gunfreak
Skrevet

Majorstuen/Frogner

Har bodd på majorstua og bislett i 27 år, eneste som skjer er at du ikke kan parkere sykler ute, du må ta med deg dem opp i leiligheten ellers bilr de stjålet, bortsett fra det skjer det jo aldri noe kjempe kriminalitet.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

"Jeg vil ikke bo på østkanten, i moskeer og andre dårlige strøk.."

Er det så mange som bor i moskeer, tror du? Snakk om uvitenhet! Og østkanten er ikke "dårlige strøk", faktisk ligger noen av byen koseligere steder der.

Men så fordomsfull som du er, kan du bare holde deg unna.

AnonymBruker
Skrevet

Med alle de fordommene har du ikke noe å gjøre i Oslo.

Anonym poster: 4b9db23ce883b3da755ea3092e77a8e6

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...