-littleme- Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Jeg skadet kneet mitt da jeg falt mens jeg sto på slalåm for tre uker siden. Jeg endte da opp med krykker og smertestillende i en ukes tid, men siden det ikke ble noe bedre var jeg igjen hos legen nå i uka som var. Fastlegen min sa at jeg ville få innkalling til MR nå i uka som kommer. Jeg er ikke spesielt flink på slike legeting, så hva vil en MR si? Jeg har fått inntrykk av at MR er for alvorlige ting og jeg blir litt redd for kneets fremtid når jeg må på MR.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 http://www.unilabs.no/Pasientinfo-/Info-rontgen-/MR/ Ingenting å grue seg for. Anonym poster: a86e2eba37ac285262f8a02decd57abc
Gjest Funky Punk Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 MR er en maskin som tar bilder av kneet ditt. Det er litt mer avansert enn røngten, da den kan få frem mer detaljer om sener, muskulatur osv. Ikke noe farlig i det hele tatt, og det er vanlig å ta MR for mindre alvorlige ting også.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Har tatt MR over 20 ganger tilsammen. Har vel bilder innvendig av nesten alle deler av kroppen snart. Ingenting å grue seg til. Med kneet MR snur de deg i sengen, slik at bare kneet går inn og hodet stikker på utsiden. Så slipper du ligge inni hele trommelen selv. I et kne er det brusk, sener,menisk, muskler og ben. Er fort å få små eller større skader på disse delene. Men kan også bare være en liten strekk eller irritasjon som går over av seg selv. Du får tenke slik at det er bedre å få det undersøkt, en å gå lang tid med smerter uten å hvite hva det er. Går en lenge med smerter kan en fort få andre plager i tillegg. Lykke til.
Gjest LineaAlba Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Det sies at alt du trenger for å få MR, er et kne. Det er en veldig vanlig undersøkelse, og mange som ikke trenger det, får det likevel. Mange fastleger er rause på det. Er du mer bekymret for hva som kan skje hvis de finner noe? MR er hvertfall ikke farlig, og gir ingen skadelig stråling. Det går nok sikkert helt fint!
Tippy Skrevet 4. mars 2013 #6 Skrevet 4. mars 2013 MR er ikke farlig, heller ikke ubehagelig. Det jeg syntes er ubehagelig er CT med kontrast væske intravenøst, da kjennes det ut som du tisse r på deg når de sprøyter inn kontrastvæsken.
Gjest EryMax Skrevet 4. mars 2013 #7 Skrevet 4. mars 2013 Det går fint å ta MR av kneet, du får ligge med hodet ut å så får du musikk på ørene. Å hvis du blir engstelig så kan du bare trykke på knappen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå