Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Tenker på en tir til Venezia, hvordan shoopingmuligheter er det der for en jente på 15 år? Vurderer om Barcelona er et bedre reisemål da vi delvis drar pga shopping.. Vet noen om det er primark der?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Tenker på en tir til Venezia, hvordan shoopingmuligheter er det der for en jente på 15 år? Vurderer om Barcelona er et bedre reisemål da vi delvis drar pga shopping.. Vet noen om det er primark der?

Venezia er en fantastisk by, men kan knapt huske å ha sett noen klesbutikker der. Hvis det er det man er ute etter så reiser man kanskje et annet sted. Men personlig forstår jeg ikke at noen tenker tanken på å shoppe klær en gang når man oppholder seg på en så magisk plass :)

Anonym poster: e1f106301aca7a91c452d30191c8779c

Skrevet

Venezia er definitivt ikke stedet for shopping, nei. Så Barcelona er et mye bedre valg. Mye mer å finne på for en 15-åring der også, selv om Venezia er en nydelig by.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venezia er en fantastisk by, men kan knapt huske å ha sett noen klesbutikker der. Hvis det er det man er ute etter så reiser man kanskje et annet sted. Men personlig forstår jeg ikke at noen tenker tanken på å shoppe klær en gang når man oppholder seg på en så magisk plass :)

Anonym poster: e1f106301aca7a91c452d30191c8779c

Knapt sett klesbutikker i Venezia? Det er helt greit med klesbutikker der. Imidleritd er utvalget noe varierende - det jeg så var stort sett i to kategorier: turistting (uaktuelt vil jeg tro) og litt til mye dyrere merkeklær. Men innen segmentet merkeklær av dyr italiensk versjon har Venezia fint utvalg. Og så atmosfæren ved å vandre langs kanalene ved siden av venetianske herremenn i hatt og dress og deres fruer og ta en avstikker inn for å prøve haute coture før en setter seg ned for en treretters lunsj med tilhørende hvitvin.. ah!

Barcelona er sikkert mye billigere for shopping. Men om dere drar til Venezia: bo i Venezia. Ikke på Lido eller på fastlandet. Finn et rom ved en kanal. :)

Anonym poster: 7e08d3468a93f2f37ffa3cc3c2dfe2c0

Skrevet

Barcelona er sikkert mye billigere for shopping. Men om dere drar til Venezia: bo i Venezia. Ikke på Lido eller på fastlandet. Finn et rom ved en kanal. :)

Anonym poster: 7e08d3468a93f2f37ffa3cc3c2dfe2c0

Lido er da ikke så verst, bodde der når vi var på tur i Venezia! Det var veldig fint å få sett litt utover, men altså. Det spørs jo helt på budsjett. Det er billig på Lido (3000 for en uke for 3 personer), mens det kan være ganske ekle priser langs kanalen (dog utrolig vakkert).

Forøvrig: helt enig at Venezia ikke er et sted å shoppe etter klær, iallfall ikke for meg som er lite intressert i dyre merkeklær. Kjøpte en ganske fin veske der i lær, den var flere steder, hvor noen butikker skulle ha 90 euro for den, fikk jeg den for 65 euro et annet sted. Litt varierende avhengig av hvor man går hen, altså. :)

God tur!

Skrevet

Da kan jeg nyansere litt og si jeg synes Venezia var fryktelig oppskrytt. Det var møkkete, luktet vondt og det fløyt av søppel i kanalene. Shoppingmulighetene skal jeg ikke uttale meg om, har ikke vært i Barcelona så kan ikke sammenligne.

AnonymBruker
Skrevet

Da kan jeg nyansere litt og si jeg synes Venezia var fryktelig oppskrytt. Det var møkkete, luktet vondt og det fløyt av søppel i kanalene. Shoppingmulighetene skal jeg ikke uttale meg om, har ikke vært i Barcelona så kan ikke sammenligne.

Luktet vondt? Det må jeg si jeg ikke la merke til! Men det lukter jo litt hav deromkring.

Jeg var der i juni, da var det riktignok litt søppel i kanalene, men ikke av særlige mengder. Mulig de fjernet det ettersom det var sånn semi-sesong for turisme? Uansett ikke store greiene, synes jeg da.

Om shopping er den eneste grunnen du drar til Venezia så vet jeg ikke om det er rette målet for deg. Det er mange vakre bygninger der, mange museumer med vakker kunst. Dessuten burde du ta deg en tur ut på en av øyene utenfor (mener det het Murano) hvor de har glassblåseri. Der er det også mulig å kjøpe ganske billig rett fra fabrikk, de har alt fra smykker til vaser og lysekroner. Litt "tourist-y", men det er veldig stilig og de lager utrolig vakre ting der. Dessuten er det ganske sprøtt å se på om man aldri har vært på et glassblåseri før.

Anonym poster: c2c6e2fe39ee39eaf498fbe97c85a628

Skrevet

Enig at Murano er verdt å få med seg. Mye shopping der og, men ikke klær ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...