Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og ikke fortell meg hvor dum jeg har vært - tro meg, jeg er fullstendig klar over det! Kan ikke med ord beskrive hvor mye jeg angrer akkurat nå.

Jeg har vært mørkhåret nå i flere år, og bestemte jeg på torsdag for å bli blondine igjen. Så stramt budsjett som jeg har, hadde jeg ikke råd til frisør time. Investerte dermed i to blekesett (L`Oreal Paris Preference Platinium Extreme). Jeg bleket håret mitt i fire omganger, altså halve flasken for hver bleking. Dette tok meg rundt 5 timer. Håret ble slitt, ja - men det så virkelig ikke ut som jeg hadde bleket det så mye som jeg hadde! Røttene ble blonde og flotte, men lengdene... Oransje. I dag prøvde jeg på nytt, men denne gangen brukte jeg en bleking fra Schwarskopf... Og helvete, nå er det ødelagt!!!

Røttene ble HELT hvite, mens lengdene forble oransje.. Og nå sitter jeg her med et jævlig hår, som i tillegg er tyggis. :( Har nettopp kuret det med Joico K-pak kuren, og det er fortsatt vått. Gruer meg til det tørker, for tror at nå har jeg virkelig rotet det til.

Hva faen skal jeg gjøre? Er på gråten og livredd... Herregud.

Anonym poster: 2a1253e126b3926c21062cf22dbb4ede

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå som du har bleket det uten vellykket resultat, kan du prøve å kjøpe en mellom blond hårfarge. Kanskje det hjelper på farge.

Anonym poster: c61303f7fccfc2932a6160c6126ced57

Gjest badeand1
Skrevet

Ambefaler kokosolje som hårkur. Det er en gud for håret. <3 Kjøpes i helsekostbutikker eller på iherb. Let etter kaldpresset virgin kokosolje. :)

• Liker 1
Skrevet

Det samme har jeg gjort, men siden mamma hjalp meg med å farge håret, fikk hun dårlig samvittighet når hun så hvor katastrofalt det ble, og spanderte på meg en frisørtime.

Kan det være en idé å i det minste sove med en god hårkur i natt? Det vil forhåpentligvis gjøre noe med slitasjen. Også kan du jo ta sjansen på å farge det mørkere igjen i morgen. Heller slitt mørkt hår enn slitt oransje hår, eller hva? Mer bleiking nå er i hvert fall ikke bra!

Skrevet

Huff! Jeg føler med deg, unge dame. Ingen skal fortelle deg hvor dum du er, det er ikke derfor vi er her.

Skaden har skjedd, og du kan ikke gjøre så mye med det. Du må regne med at det kommer til å knekke en del fremover, det tar en stund før det blir pent igjen. Aller helst bør du klippe deg et godt stykke, og relativt ofte fremover. Hvis fargen er veldig stygg, kan du farge over med en askefarge. Jeg ville muligens tatt en semipermanent en, de er mildere. Farging sliter også på håret. Det beste ville være om du gjorde det hos frisøren.

Redken sin Anti Snap er god for å forebygge at håret knekker. Ellers må du begynne å være ekstremt forsiktig med håret ditt fremover. Vet ikke hva dine rutiner er, men du må ta høyde for at de må endres en god del.

Det ordner seg :)

Skrevet (endret)

Det er vel forsent, men man kan redde ihjelbleket hår ved å ha sitronsaft i. Men da må man nesten gjøre det med engang man kjenner antydning til tyggishår.

Men ja. Det eneste som kan "redde" håret ditt litt er å klippe mye av det og få det farget ordentlig hos frisøren. Men du kan ikke regne med å bli lys sånn med en gang.

Det er desverre nesten umulig å fjerne mørke hjemmefarger fra håret med en gang. Å lysne håret fra veldig mørkt til veldig lyst vil ta veldig lang tid med avfarging, klipping og kuring. Håret er så porøst nederst at det suger til seg enormt mye farge. Og det er derfor du blir helt lys øverst og gradvis oransje nedover i lengdene.

Jeg var veldig mørk før og jeg måtte klippe bort det som var nederst for uansett hvor mye vi avfarget og bleket det så ville det ikke slippe. Så for å ikke ødelegge håret mer så valgte jeg å la det vokse litt og klippe det bort. Og dette ble gjort hos frisør.

Og kjøp en shampoo, balsam og kur med proteiner. Ser Redken Extreme er nevn her. Den er veldig bra. Vil også nevne Kerastase Resistance serien. Veldig, veldig bra produkter.

Så nå håper jeg at du ikke forsøker å bleke det mer på egen hånd. Det er faktisk billigere å få gjort det hos frisøren. Enn å måtte bruke flere tusen på å rette opp skaden etterpå. De hjemmeblekingene er så sterke. De har det sterkeste oksidasjonsmiddelet i seg for å fungere best på mest mulig hår. Det sterkeste oksidasjonsmiddelet blir bare brukt i bleking i spesielle tilfeller i salong.

Endret av Armitage
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke tilfeldigvis du som startet DENNE tråden for noen dager siden?

Anonym poster: 08958a7dd18a3c1ad58aa4d76f2791f4

Skrevet

Nå som du har bleket det uten vellykket resultat, kan du prøve å kjøpe en mellom blond hårfarge. Kanskje det hjelper på farge.

Anonym poster: c61303f7fccfc2932a6160c6126ced57

Det vil nok ikke dekke over der lengdene er oransje. Det går ikke an å farge et mørkt hår lysere. Så det eneste som vil dekke det er en farge i samme tonehøyde eller mørkere.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke tilfeldigvis du som startet DENNE tråden for noen dager siden?

Anonym poster: 08958a7dd18a3c1ad58aa4d76f2791f4

Det var meg, hehe...

Tusen takk for svar folkens. Har kjøpt inn en god del hårkurer nå, så nå er det bare å kure det og håpe på at det hjelper... Har kuret det to ganger med Joico sin K-pak kur i dag, og nå er det faktisk ikke så veldig tyggisaktig i hårrøttene!!

Anonym poster: 8df45618d817ac763cfb68cd0d8ad117

Skrevet

Hehe, jeg skulle akkurat til å linke den filmen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har gjort akkurat det samme som deg, flere ganger... Vent noen dager før du bleker det igjen så prøver du å farge det med en lysebrun farge for å tone ned det oransje også kan du stripe det med lyse striper.

Endret av Longgone
AnonymBruker
Skrevet

å helvete hahahahahahahahahah

Anonym poster: 15c43ba24a0bb20e31a18e7b2013c346

Skrevet

sorry altså...men hva trodde du kom til å skje??!!?4 omganger med bleking?!!! Det eneste fornuftige her vil nok være å klippe det kort og la det vokse ut igjen friskt nytt hår.Og lære av dine feil.

Skrevet

støtter forsåvidt tipset om kokos olje. Dety finnest INGENTING bedre for håret.

Gjest vilma2000
Skrevet (endret)

Jeg bleket håret hjemme for mange år siden og ødela håret fullstendig. Ble GULT. Det jeg hvertfall gjorde var dette: ringte til Loreal sin hjelpetelefon som står oppført på baksiden av hårfargepakken. Den snille damen ba meg vaske håret med en rød glansvask som om det var en shampoo. Da tilfører man røde toner slik at håret lettere tar til seg mørkere farge. Deretter farget jeg håret med en askeblond, eller hva jeg skal kalle det. Lys-lys brun eller mørk blond. Håret ble fint igjen, men måtte kure det mye etter alle behandlingene.

Endret av vilma2000
Skrevet

Det var meg, hehe...

Tusen takk for svar folkens. Har kjøpt inn en god del hårkurer nå, så nå er det bare å kure det og håpe på at det hjelper... Har kuret det to ganger med Joico sin K-pak kur i dag, og nå er det faktisk ikke så veldig tyggisaktig i hårrøttene!!

Anonym poster: 8df45618d817ac763cfb68cd0d8ad117

Beklager at jeg da foreslo 2 runder blekinger og sølvshampo. Det pleier å fungere. Bare klipp deg ofte og vær snill med håret, det ordner seg. Du er ikke den eneste som har hatt tyggishår :)

Skrevet

Beklager at jeg da foreslo 2 runder blekinger og sølvshampo. Det pleier å fungere. Bare klipp deg ofte og vær snill med håret, det ordner seg. Du er ikke den eneste som har hatt tyggishår :)

Og det vare jeg som skrev i den andre tråden at jeg fikk hvitt hår i etterveksten og gulrot resten når jeg noe gjorde av det samme, så slik hjemmebleking gjør jeg aldri igjen :P

Jeg venta nesten bare på at denne tråden skulle komme for å si det sånn.. :plystre:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...