Gå til innhold

Bleke håret drastisk, kanskje... Hvordan i helv*** skal jeg få dette til da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har vært hos frisøren. Jeg har faktisk vært hos fem ulike frisører og jeg får ingen hjelp. De forstår på en måte ikke hva jeg mener, og sier bare at jeg må la håret få hvile og vokse. Så da spør jeg dere her på forumet, regner med en god del her inne har erfaring med farging av hår.

Det har seg slik at jeg har kort hår til skuldrene. Det er en smule slitt, men det har sett verre ut. Selve håret er ikke så slitt, men tuppene er selvfølgelig litt slitte (var hos frisøren nylig og stusset håret, så er ikke så ille nå). Håret mitt er dessuten ganske tynt.

Jeg har vært brunette nå i flere år, men jeg er egentlig blondine naturlig. Ettersom jeg er naturlig blond, får jeg en skikkelig fæl ettervekst som gjør at jeg ser skallet ut. Noen uker etter at jeg farger etterveksten, ser jeg skallet ut. Bare 2 mm ettervekst får meg til å se skallet ut. Jeg er så lei av dette... Håret mitt ser dessuten verre ut som mørkt. Den mørke fargen vil heller ikke sitte ordentlig, den falmer og håret ser daft og kjedelig ut. Jeg har hatt platinablondt og vanlig blondt hår før, og det er mye enklere å vedlikeholde en blond farge enn det er å vedlikeholde en mørk en.

Så... Jeg har funnet ut at det beste er å bleke håret og få det overstått. Jeg er student og har ikke råd til frisør, og om jeg skal spare tar det en stund og jeg vil få gjort dette NÅ. I skrivende stund har jeg en grusom ettervekst på snart en centimeter, så ja, jeg ser skallet ut. Jeg er klar over at bleking kan skade håret mitt MYE, men jeg er så lei nå at om håret mitt blir såpass slitt som det kanskje kan bli, så klipper jeg bare av meg alt håret.. Er så lei alt maset med hår nå. Jeg har ikke råd til å farge det så ofte som jeg må når det er mørkt heller.

Spørsmålet er vell om noen her inne har erfaringer med dette? Og hvor kan jeg få kjøpt skikkelig bleking på nettet? Jeg har vært innom Cubus osv her jeg bor, og de har ikke bleking der, bare vanlig hårfarge. Jeg tenker eventuelt bare å bleke håret litt, og farge det i en hallveis mørk brunfarge eller rødfarge. Bare ikke så mørkt som slik jeg har det nå...

Anonym poster: 714a046f9122a2de96e66f9f58f1890a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bleking er sterkt, bare for å ha den advarselen på plass. Men den beste blekingen jeg har prøvd, er depend. Kjøpes på cubus (eller h&m?) En runde med den, og evt lillashampo om du skulle få litt gyllen farge. Blir helt platina selv når jeg bruker den, er mørkeblond.

Anonym poster: 8ecbd778edccb3de34146843455f0f09

Skrevet

Min erfaring er at bleking er mer suksessfullt på ufarget mørkt hår, enn på farget mørkt hår som TS har. Så det vil si at i verste fall ender du opp som gulerot med hvit ettervekst - en look de færreste kler for å si det sånn.. Og da kan du enten ødelegge håret fullstendig og få det gult ved å bleke det en gang til (hvis det ikke blir tyggis og faller av), eller kanskje vente til det har vokst ut og blitt litt sunnere. Lillasjampo kan bare gjøre bittelitt føler jeg, og da helst hvis håret er blitt nokså lyst etter blekinga.

Hva med noen striper for å lysne det mørket litt? :)

Skrevet

Hva om man ikke vil ha det lyst, men bare lysere? Kan man fjerne en del av fargen med bleking, og så farge i en annen farge? Jeg er drittlei svart hår, så for meg er brunt/mørkebrunt fortsatt stor fremgang.

Anonym poster: b5ad862381078272e502e7786a552671

Skrevet

Jeg gjorde det sjakktrekket å helbleike nesten svart hår.... Ikke gjør det... Du blir seende helt frusom ut! Og jeg endte med en riiiimelig heftig frisørregning bare for å få det til å se LITT mindre grusomt ut... Å få det lyst må du dessverre ta i flere omganger med striper... Dessverre...

• Liker 1
Skrevet

To runder bleking + sølvsjampo, så har du det. Men det er overhodet ikke sikkert håret ditt tåler det, det kan knekke ganske heftig. Tenk deg om. Selv om du ikke ser det så er det ikke bare tuppene som er slitt, det er sannsynligvis slitt et stykke opp også om det er farget mange ganger.

Jeg synes du er kul som velger å gå tilbake til naturlig hårfarge :Nikke::klappe:

Skrevet

Har bleket håret mye før, og det gikk fint (men jeg har naturlig brunt hår, så det er litt mer stress)

Ta en runde avfarging, en med bleking (eller to... se det an litt hvordan fargen blir etter en bleking), også farger du det blondt. Så kjøper du sølvsjampo som nevnt over her, og en hårkur for blondt hår innimellom kan heller ikke skade.

Man skal helst ta noen dager pause mellom hver bleking/farging også:)

Det er sånn jeg har pleid å gjøre det hvertfall. Men jeg har ganske tykt hår, tynnere hår kan kanskje være litt mer risikabelt,,, ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...