Gå til innhold

selve dagen: rekkefølgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag har vi gjort en stor endring i planleggingen av vår store dag. hadde bestilt og planlagt tradisjonelt kirke, foto, mottagelse+fest.

nå har vi booket om litt, og byttet om foto og kirke. det er veldig lurt, syntes vi! :)

fatter ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før, men den tradisjonelle rekkefølgen sitter vel litt for fast hos meg... nå får vi mer tid mellom slagene, mer tid til gjestene våre som nesten alle er langveis fra. hurra hurra!!!!

hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foto, krike og "fest" er rekkefølgen hos oss...

Skrevet

Kirke-> foto->fest

Litt gammeldags jeg..Vil ikke at min tilkommende skal se meg før jeg stiger inn i kirken :-)

Skrevet
Kirke-> foto->fest

Litt gammeldags jeg..Vil ikke at min tilkommende skal se meg før jeg stiger inn i kirken :-)

Samme her! Det var et stort øyeblikk for både meg og mannen min og se hverandre stivpyntede i kirken, så fotografering først hadde vært uaktuelt. Dessuten hadde jeg nok i ettertid hver gang jeg hadde sett bildene tenkt "Vi var jo egentlig ikke gift på det bildet..." :ler: Så merkelig kan jeg være...

Skrevet

Samme her! Det var et stort øyeblikk for både meg og mannen min og se hverandre stivpyntede i kirken, så fotografering først hadde vært uaktuelt. Dessuten hadde jeg nok i ettertid hver gang jeg hadde sett bildene tenkt "Vi var jo egentlig ikke gift på det bildet..." :ler: Så merkelig kan jeg være...

Slik tenker jeg også... Vil at han skal få en åpenbaring når han ser meg stige inn i kirken og jeg vil se ham stå stivpyntet og rak og stolt og glad der oppe sammen med forloveren sin! Litt av sjarmen det da... I( allefall for meg!

Skrevet

Jepp, her også. Han skal IKKE få seg meg før jeg kommer opp kirkegulvet. Så bilder før kirke er uakutellt!

Lurt dersom du tenker på å spare tid og ikke tar det så nøye med tradisjonene.

Et tips til dere som velger å ta bildene først - ikke glem å ta bilder med ringene på!!!!

Skrevet

jeg forstår det er slik for mange av dere her inne, men nå har det seg slik at jeg og min mann giftet oss i fjor sommer!!!! det gjorde vi enkelt og greit i byretten, mens det vi nå har forann oss er kirkelig velsignelse, og mottagelse etterpå.

lykke til alle sammen!

Skrevet

Vi skal fotograferes etter kirken. Forhåpentligvis er det pent vær den dagen, for da skal vi i såfall fotograferes hjemme i hagen som ligger midt imellom kirken og festlokalet (som ligger bare 9 km fra hverandre).

Hvis vi må fotograferes inne, går brått 40 min (totalt) bort i kjøring frem og tilbake til fotografen.

Skrevet

For oss blir det helt feil å ta bryllupsbildene først og gifte oss etterpå.

Jeg er helt sikker på at jeg alltid ville sett på bildene og tenkt at vi ikke var gift ennå.

Og for ikke å snakke om at jeg ikke vil at han skal se meg før vi er i kirken.

Men klart, dere som er gift allerede trenger jo ikke å tenke på det.....

Skrevet

Helt enig med Tex over. Ville ikke hatt brudebilder som var tatt da jeg ikke var gift...., så vi tar kirke først, så foto og så middag. :-)

Skrevet
jeg forstår det er slik for mange av dere her inne, men nå har det seg slik at jeg og min mann giftet oss i fjor sommer!!!! det gjorde vi enkelt og greit i byretten, mens det vi nå har forann oss er kirkelig velsignelse, og mottagelse etterpå.

lykke til alle sammen!

Da stiller saken seg HEELT annerledes :-)

Lykke til du og !

Skrevet

Kirke --> Fotografering --> Fest, her også. Det føles mest riktig, syns jeg.

Gjest Madley
Skrevet

Vi skal ta bildene etter "vielsen".

Jeg tror at man er litt annerledes i uttrykket før enn etter. Før vielsen er man kanskje spent og nervøs, mens etter så er man lykkelig og avlappet. Det vises på bildene. Tror jeg...

Skrevet

Vi skal ta bilder etter middagen vi...Det kan bli spennende :-) Men, vi er ihvertfall gift på bildene da..

Skrevet
Vi skal ta bilder etter middagen vi...Det kan bli spennende :-) Men' date=' vi er ihvertfall gift på bildene da..[/quote']

Vi også... Kommer til å være driiitnerv øs gjennom middagen for å være så uheldig (les: klodrikklumsete) som jeg pleier å være og søle brunsaus over min fine, hvite kjole... Hehe!

Skrevet

Da er vi to! Jeg kan bare se det for meg at jeg søler rødvin på kjolen.. Huff

Skrevet

Her følger vi tradisjonen, bilder etter vielsen.

Skrevet

ser at mange har klare meninger for hvordan denne dagen skal være. håper vi kan få høre om dagene deres etterpå også!

jeg for min del gleder meg veldig!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...