Gå til innhold

Seksuell tiltrekning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man helst skal føle tiltrekning til en person med en gang eller kan det komme etter hvert? Noen menn er jo ikke så flinke til å flørte, men jeg har aldri vært sammen med en sånn mann. Har lyst til å se hvordan det kan utvikle seg siden han er så perfekt på papiret og vi snakker godt sammen. Han er pen å se på også og jeg tror han liker meg siden han vil treffes igjen, men vi har vært på to dater helt uten flørting. Bare hyggelig skravling og latter. Kan liksom ikke se for meg at han skal kysse meg og gjør han ikke det på tredje date begynner det vel å bli litt rart?

Anonym poster: d80567ba52a8a28a7f706cfc429896ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan liksom ikke se for meg at han skal kysse meg og gjør han ikke det på tredje date begynner det vel å bli litt rart?

Det er da overhode ikke rart, noen vil jo gjerne bli kjent først. Selv om jeg vet enkelte på KG mener at løpet er kjørt om man ikke allerede ruller i høyet lenge før tredje daten.

Anonym poster: 05293c4dc5212561343a2aba8f1951ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man helst skal føle tiltrekning til en person med en gang eller kan det komme etter hvert? Noen menn er jo ikke så flinke til å flørte, men jeg har aldri vært sammen med en sånn mann. Har lyst til å se hvordan det kan utvikle seg siden han er så perfekt på papiret og vi snakker godt sammen. Han er pen å se på også og jeg tror han liker meg siden han vil treffes igjen, men vi har vært på to dater helt uten flørting. Bare hyggelig skravling og latter. Kan liksom ikke se for meg at han skal kysse meg og gjør han ikke det på tredje date begynner det vel å bli litt rart?

men er poenget at han ikke flørter tilbake når du flørter, eller at han ikke flørter og du ikke flørter? hvis det er det siste så er det jo lov å ta litt initiativ selv.

Anonym poster: 6b4b093acd4a15bf96d882e1021006fc

• Liker 1
Gjest Bandit
Skrevet

Etter min erfaring så kan slik dukke opp etterhvert. Folk har forskjellig syn på hvor raskt man skal gå fram. De første datene er jo for å bli bedre kjent, og for å se om dette er en person man vil gå videre med. Så lenge man har god kjemi, og man føler det er progresjon, så kan tenningen dukke opp den. Føler du det går for sent, er det lov for kvinner å ta ansvar også. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men er poenget at han ikke flørter tilbake når du flørter, eller at han ikke flørter og du ikke flørter? hvis det er det siste så er det jo lov å ta litt initiativ selv.

Anonym poster: 6b4b093acd4a15bf96d882e1021006fc

Jeg flørter ikke jeg heller fordi jeg føler meg usikker. Er vant til at mannen gjør det og at jeg bare trenger å respondere. Nå var det jeg som startet kontakten og som ba om date nummer to (han hintet). Føler allerede at jeg styrer for mye. Han er ikke sjenert, bare litt "norsk" hvis dere skjønner hva jeg mener.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til hvordan jeg kan prøve å flørte litt uten at det blir for åpenbart?

TS

Gjest Tidssone
Skrevet

Flørt kan helt fint være åpenbart.

• Liker 2
Gjest Bandit
Skrevet

Flørt kan helt fint være åpenbart.

Enig. Åpenbar flørting kan være veldig sexy.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Åpenbar flørting kan være veldig sexy.

Men veldig utypisk meg! Jeg må føle meg trygg før jeg gir for mye av meg selv. Det er en forsvarsmekanisme jeg gjerne skulle kvittet meg med, men sånn er det nå.

TS

Gjest .-L-.
Skrevet

Flørtingen kommer nok når han er mer selvsikker i situasjonen. Jeg tror det kan komme ettervært, men hvis en havner i friendzone er det game over.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flørter ikke jeg heller fordi jeg føler meg usikker. Er vant til at mannen gjør det og at jeg bare trenger å respondere. Nå var det jeg som startet kontakten og som ba om date nummer to (han hintet). Føler allerede at jeg styrer for mye. Han er ikke sjenert, bare litt "norsk" hvis dere skjønner hva jeg mener.

Utrolig hvor bortskjemte dere damer er..

Anonym poster: f75744e75336c31117da9361941a52e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men veldig utypisk meg! Jeg må føle meg trygg før jeg gir for mye av meg selv. Det er en forsvarsmekanisme jeg gjerne skulle kvittet meg med, men sånn er det nå.

TS

Hva om det er sånn for han også? Trist at menn alltid må ta initiativ (og dermed manipulere) damer for at damer skal føle seksuell tiltrekning. Jeg anbefaler å prøve å skape noe selv.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Nå er nok ikke jeg den med mest erfaring heller da! :-D Det har bare blitt sånn.

Jeg skal prøve å se ham litt lenger inn i øynene, ta litt på ham når det passer seg, klemme litt lenger enn normalt og ellers bare være tilgjengelig.

TS

Skrevet

Det er da overhode ikke rart, noen vil jo gjerne bli kjent først. Selv om jeg vet enkelte på KG mener at løpet er kjørt om man ikke allerede ruller i høyet lenge før tredje daten.

Anonym poster: 05293c4dc5212561343a2aba8f1951ed

Helt enig. Det handler om hvordan man selv opplever personkjemi og også hvor flink personen er på akkurat de tingene. Personkjemi skapes for noen via flørting og tiltrekning, ande via gode samtaler, og andre via andre ting. Jeg tror veldig mange kaster bort mange muligheter for å finne en man passer godt sammen med fordi de har hastverk og forventer fyrverkeri med en gang. Er det fyrverkeri man er ute etter kan man bare fortsette å forelske seg i forelskelsen og gå videre når hverdagen kommer. Er man ute etter noen å dele livet med, som man kommuniserer med og har gode trygge følelser for, så må man bruke tid.

AnonymBruker
Skrevet

Tiltrekning må komme først ja. Den kommer ikke etterhvert. Av egen erfaring og har også lest om det i biologi bøker ;)

Anonym poster: 03fa0d2caf7bfde978a87fdb97d662dc

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Tiltrekning må komme først ja. Den kommer ikke etterhvert. Av egen erfaring og har også lest om det i biologi bøker ;)

Anonym poster: 03fa0d2caf7bfde978a87fdb97d662dc

Kan ikke huske å ha lest det noen steder, du finner ikke en teori innen seksuell seleksjon som sier at slik er det, fra fagmiljøet.

Endret av .-L-.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...