Gå til innhold

Sende kondolanseblomst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker om dette er riktig forum, men jeg prøver meg.

Ei venninne av oss har mistet sin bror, og vi ønsker i den forbinnelse å sende blomster. Men vi er kanskje noe uenige om hvordan vi skal gjøre dette.

Vi er 7-8 stk, som vil gi oppmerksomhet. Og vi er noe uenige om hvorvidt vi skal sende alle samlet, en blomst, eller dele oss opp.

Og hvorvidt vi skal sende til begravelsen, eller hjem til henne.

Personlig mente jeg på å sende hjem til henne, men ei annen venninne mente på at å sende til begravelsen var lurest, fordi det ville være å gjøre vondt verre å sende hjem.

Til opplysning kjente ingen av oss den avdøde veldig godt. Men de fleste av oss har møtt han flere ganger, i forbinnelse med at han besøkte sin søster o.l.

Noen av oss er nære venninner og bor med venninnen vår, andre har god kontakt og treffes regelmessig. Mens andre var tidligere gode venner, men har mindre kontakt i dag.

Hva er vanlig, og hva ville du/dere gjort i en slik situasjon?

Anonym poster: b5734499f072ad53e8e194806089939a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk blomster av mine venninner sendt hjem til meg. Noe jeg satte utrolig pris på. De spleiset på en blomst. Jeg er veldig glad for at det ble sendt hjem til meg. Oppfattet det som personlig.

Alle blomstene som kom i begravelsen ble bare borte da begravelsen var ferdig. Ikke tenkte jeg så særlig og det føltes uansett helt feil ut å ta noen av disse blomstene med hjem.

Anonym poster: c8a08ce1f05132e4ab9bf0fd60bf36ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg mistet broren sin for en stund siden. Vi gikk sammen en hel gjeng (både bestevenninner og ikke-bestevenninner), og sendte en stor felles bukett blomster hjem til henne.

Hun ble veldig takknemlig for dem og syntes det var fint å få blomster hjem.

Det varierer jo fra person til person hvor mye oppmerksomhet man ønsker i en slik situasjon, så dere må vel egentlig bare bli enige om hvordan dere tro deres venninne ville reagere på å få blomster hjem. De av dere som kjenner henne best har vel kanskje et inntrykk av hvordan noe sånt blir mottatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstene i hans begravelse er ment til han. Når dere ønsker å gi kondolanse blomst til venninnen deres, vil det være normalt å sende hjem til henne.

Anonym poster: b5734499f072ad53e8e194806089939a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker om dette er riktig forum, men jeg prøver meg.

Ei venninne av oss har mistet sin bror, og vi ønsker i den forbinnelse å sende blomster. Men vi er kanskje noe uenige om hvordan vi skal gjøre dette.

Vi er 7-8 stk, som vil gi oppmerksomhet. Og vi er noe uenige om hvorvidt vi skal sende alle samlet, en blomst, eller dele oss opp.

Og hvorvidt vi skal sende til begravelsen, eller hjem til henne.

Personlig mente jeg på å sende hjem til henne, men ei annen venninne mente på at å sende til begravelsen var lurest, fordi det ville være å gjøre vondt verre å sende hjem.

Til opplysning kjente ingen av oss den avdøde veldig godt. Men de fleste av oss har møtt han flere ganger, i forbinnelse med at han besøkte sin søster o.l.

Noen av oss er nære venninner og bor med venninnen vår, andre har god kontakt og treffes regelmessig. Mens andre var tidligere gode venner, men har mindre kontakt i dag.

Hva er vanlig, og hva ville du/dere gjort i en slik situasjon?

Anonym poster: b5734499f072ad53e8e194806089939a

Det pleier å stå i annonsen om de ikke ønsker blomster eller kondolanser.

Siden dette er en venninne av dere, og dere ikke hadde noen forhold til bror, så blir det for meg mest riktig å sende hjem til henne.

Kansje delt dere opp? Vet ikke hvor mye dere skal legge i hver av kr,men kan bli ganske mye med 7-8 p

Jeg fikk personlig blomster hjem, og det var veldig varmende i en slik stund.

Anonym poster: d60c4e4fbb47c224e202df0310953088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...