AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Har plutselig endret seg. Hun elsker å lage mat. Men spiser ikke selv. Hun drikker vann sammen med oss ved matbordet men sier at hun har prøvesmakt så mye at hun ikke er sulten. Hun drikker vann eller te, sluttet å spise potetgull og snop. Hun er lubben, men jeg elsker henne for det. Hun har aldri klaget på kroppen sin, finner stadig nye og flotte klær. Jeg vet at hun ikke spiser noe på dagtid mens jeg er på jobb. Det er nå 5 uker siden vi spiste sammen. Hun lager som sagt mat men jeg har enda ikke sett at hun prøvesmaker slik hun sier. Noen råd. Jeg vet hun bruker en sukkerbit i teen, og jeg ser hun har gått ned i vekt. Hun har dessverre ikke sitt gode humør lengre. Noen gode råd? Anonym poster: 1e2119c14b4ed8ce7c1d3b79388aa48b
Betty2 Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 hmmm ikke lett det der. Jeg kan ikke si hva som er mest riktig å gjøre, men det virker jo som om du ønsker svar fra henne. Prøv å sitte ned med henne en kveld, og spørre om det du lurer på, formidle din bekymringer, du kan også gjerne på peke at du ser hun har mistet vekt, og spørre om det er det som er målet hennes. Alt 2 lag middag til henne en dag, og se om hun spiser, komme hun med unnskyldninger da, så t det opp med henne, hvis du lager maten og hun ikke er på kjøkkenet, så får hun heller ikke mulighet til å prøve smake noe, ergo bør hun i hvertfall være litt sulten.
Sweet77 Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Om det er vekten hun prøver å gjøre noe med, så husk på at det sannsynligvis ikke har noe som helst med deg å gjøre. Dette er noe som sitter i hennes eget hode, så prøv å ikke ta det personlig. Men det er ikke sikkert det er vekten. Det kan hende det er noe som plager henne som gjør at hun ikke orker spise, og som hun har vondt for å dele. I begge tilfeller så trenger hun mest av alt en venn, ikke en som prøver å ta kontroll eller gi henne motstand mot at hun ikke spiser på noen måte. Om det er det at hun vil ned i vekt, så vil hun uansett ikke spise samme hva du sier sannsynligvis, og kanskje bare bli enda mer bestemt om hun føler at du presser henne på noen måte. Prøv heller å forstå, helt uten å dømme eller ha for mye meninger, da er det en sannsynlighet for at hun inviterer deg inn i dette, da har du mulighet til å ha en innflytelse i alle fall. Den muligheten bør du bruke til å fortsette å være en venn som først og fremst forstår og støtter, mas om matinntak kan gjøre at hun stenger deg ute igjen. Og om det er noe som plager henne som gjør det så vil hun kanskje fortelle deg det om du gjør det på denne måten. Og da har du en mulighet til å hjelpe henne der også. Endret 2. mars 2013 av Flair
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå