Gå til innhold

Frityrkoker/Tempurarøre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Istedet for å lage to tråder i hvert sitt underforum, så håper jeg det er greit at jeg lager en med to spørsmål.

Jeg har sett litt på tempurarøre i dag, og har veldig lyst til å lage og prøve forskjellige ting. Scampi, fisk, grønnsaker (?), ost osv.

I den forbindelse tenkte jeg kanskje at jeg skulle kjøpe en frityrkoker, for både jeg og min samboer er glad i frityrstekte ting, sunne som vi er. Derfor tenker jeg den kan bli brukt mer enn bare en gang (og deretter samle støv i et skap).

Hvilken frityrkoker gir best resultat? Er sånt som wilfa, OBH nordica og Philips gode merker?

SÅ til det som handler direkte om mat. Har noen gode oppskrifter på tempurarøre? Vet jeg kan få kjøpt det i enkelte butikker, men jeg vil gjerne prøve å lage selv. Se om jeg får det til :)

Kanskje noe spesielt krydder man kan spice det opp med?

Anonym poster: 0f2166498728d79ade98ce6b4be9f9ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tempurarøre er egg, mel, isvann og salt. Ikke noe krydder i selve røra. Du lager heller ulike dipsauser til.

Anonym poster: 896045edc116732ee7eacaf335141892

Skrevet

Tempurarøre:

3 dl blå farris

2,5 dl hvetemel

1 dl maisenna

2 ss bakepulver

0.5 ts salt

AnonymBruker
Skrevet

Her er en oppskrift jeg fant, og prøvde:

6 ss maizena3 ss siktet spelt1 ts bakepulver1-2 dl alkoholfritt øl (jeg brukte vann, for jeg hadde ikke hverken farris, øl eller noe lignende)cayennesalt

Kokte kyllingfiletstrimler, paprika, sukkererter og reker. Det jeg hadde liggende i kjøleskapet, bare for å teste det ut. Det ble KNALLGODT! Kjempegodt til tapas, forrett eller bare som noe ekstra. Frityrlukta sitter godt i timene etterpå, men men...

Anbefales!

Ts.

Anonym poster: 0f2166498728d79ade98ce6b4be9f9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...