Gå til innhold

Katten min "uffer" seg.


Gjest Dizzie.o_0

Anbefalte innlegg

Gjest Dizzie.o_0

Dette er egentlig noe jeg bare synes er veldig søtt, men jeg lurer på om noen vet hva det kommer av? Han er en hannkatt på 6mnd, og lager sånne "uffe" og "stønne" lyder når vi løfter ham/legger ham på rygg. :lol:

Og før drit-kommentarene hagler inn her:

Nei, jeg er ikke dyreplager.

Jo, pus har vært hos dyrlege. Han har fått sjekket snute, munn, hals og lunger og det er ingenting galt.

:scorpis:

Nå skal det nevnes han er en litt sær, ikke kjempesosial katt. Han kommer og koser når han føler for det, og han ligger der så lenge som han ønsker, hverken mer eller mindre. Så han er ikke veldig fornøyd når vi løfter ham, selv om han ikke sloss imot. Han foretrekker å leke med den andre katten og gjøre sin egen greie.

Noen som vet hva dette kommer av, når det ikke er noe galt?

Hadde vært suupert å få litt svar rundt denne mystiske katten! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han lager uffelyder når du prøver å legge ham på rygg er helt normalt, da katter flest foretrekker å holde beina under seg.

At han gjør det når du løfter ham også, betyr bare at han ikke er fan av å løftes, og at han bare lager uffelyder og ikke spreller og klorer i alle retninger, betyr at han godtar behandlingen fordi han vet det snart går over. :fnise:

Vår gjør akkurat det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min digger og ligge på rygg, dette gjør han ofte, å så snart jeg koser eller klapper på han, så legger han seg på rygg og lager morsomme og søte mjaue lyder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jepp123

Deler hus med en "uffer". Og hun uffer seg hvis hun ikke får mat når hun synes hun skal ha mat eller når jeg er opptatt med husarbeid og hun ønsker kos. Da setter hun seg og ser på meg med irritert blikk og kommer rett og slett med stønn/uff og høres rett og slett oppgitt/irritert ut. Regner med at hun da er rimelig misfornøyd med tjeneren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hannkatten min kurrer. Ja, heilt seriøst, han høyrest ut som ei due. Så katter snakkar mange dialekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Min katt er også en uffer. Da jeg fikk henne for en måned siden trodde jeg noe var galt, at hun hadde vondt noe sted? Hele mitt liv med katter, har jeg aldri opplevd en uffer som henne. Hun trasker rundt og uler litt her og der, spesielt når hun leter etter meg. Hun uffer når jeg står på kjøkkenet, da vet hun jo at godmaten er rett i nærheten, og blir fornærmet for at hun ikke får.

Hun uffer seg med en gang hun våkner, for å si ifra om at her er hun, nå er hun klar til å få kos igjen.

Aller mest, uffer hun seg om morgenen og står på brystet mitt og skriker til jeg våkner. Med en gang jeg slår opp øynene mine, maler hun og kurrer litt.

Hun stønner også hvis jeg løfter henne, men med en gang jeg holder henne inntil kroppen min så slutter hun. Katter flest blir litt nervøse når de ikke kan kjenne bakken under beina, og å holde henne inntil deg kan derfor hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...