Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Første gang jeg er her, har lest kvinneforumet lenge men først nå turde jeg å registrere meg, så håper at jeg poster på riktig sted. Uansett vær snille med meg. ;)

I litt over 2 år så har jeg slittet psykisk. Eller har gjort det de siste 10 årene, men har alltid klart å komme meg opp på egen hånd. Men de siste 2 årene, har jeg jeg ikke klart det, og da søkte jeg hjelp.

Har vært innom 2 psykologer, hvor jeg selv har følt at det ikke har vært til noe hjelp.

Det ble rett og slett bortkastet tid og penger, selv om jeg gikk inn for det så godt jeg kunne, men jeg fikk ikke noe utfall, rett og slett.

Min fastlege foreslo DPS. Sendte henvisning og fikk svar ganske raskt. Var på en vurderingstime med en veldig grei psykolog, som sa at jeg skulle få brev i posten om jeg ble tatt inn som pasient på Dps eller ei. Etter et par uker fikk jeg brev om jeg ble tatt inn som pasient og har fått time hos en overlege nå i starten av Mars.

Skriver litt hva som sto i brevet, fordi jeg helt ikke klarer å skjønne det.

Din henvisning er vurdert av spesialist ved avdeling Dps ......., Allmennpsykiatrisk Poliklinikk. Vi vurderer din helsetilstand slik at helsehjelpen skal starte senest 00.00.13 (vil ikke vise datoen). Etter lov om pasientrettigheter er du prioritert og har rett til nødvendig helsehjelp innen denne dato.

Poliklinikken har satt deg opp til time, hos overlege .............

Vil det si at etter denne timen så kommer jeg til å gå hver uke til samtale? Eller blir det et opphold til den seneste datoen?

Hva er det jeg kan forvente? Hvor lenge vil timen være?

Håper at noen vil svare meg, hva jeg kan forvente? Kanskje noen vil skrive sin erfaring? Jeg er bar se ufattelig nervøs og spent.

Hilsen ei som håper på svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har ikke vært på noe time hos DPS enda, men jeg skal, om ca en halv måned :) Jeg ser fram til denne dagen.. Har hørt at timen varer rundt 45 min.. synes det høres lite ut :O

Anonym poster: 78d62474bddd9c66b7d7345ef3210f08

Skrevet

Velkommen i klubben, om jeg får si :)

45 min.? Hm, det hørtes lite ut.. Når jeg var på vurderingstime, så varte det i ca.2 timer, var helt utslitt i flere dager etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i klubben, om jeg får si :)

45 min.? Hm, det hørtes lite ut.. Når jeg var på vurderingstime, så varte det i ca.2 timer, var helt utslitt i flere dager etterpå.

Ååå.. jeg har ikke vært på noe vurderingstime før jeg fikk tildelt min første time på dps, altså poliklinisk time.. Var bare hos fastlegen og hun henviste meg. Fikk time ca. en måned etterpå... (Ble overrasket, da hun sa at det var ca. 5-6 måneders ventetid.)

Anonym poster: 78d62474bddd9c66b7d7345ef3210f08

AnonymBruker
Skrevet

For meg, i Oslo, var en time en klokketime. Eller, kanskje nærmere 58 minutter, men så godt som en time. Psykologen forberedte seg på alle timene før lunsj før den første, og lot selve timene gå i ett for at de skulle bli lengst mulig. Jeg gikk forøvrig dit en gang i uken.

Anonym poster: c20af7e0239d349b82db60c0a669c67d

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har også sitter lengere,men i utgangspunktet er en time 45 min.

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er at en time er 45 minutter. Noen steder bruker de den tiden som trengs der og da, mens andre steder er de mer strikse på tiden.

Hvor ofte du kommer til å få time kommer an på hvor mye oppfølging du trenger og hvor mye kapasitet behandleren din har.

Anonym poster: 82169ff781f3dcc2bff84e57e8e69235

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...