Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvordan skal jeg skille de to tingene fra hverandre?

Hvis jeg sier noe, så sier han at "det er en misforståelse, han er egentlig ikke sånn, han er bare redd".

Hvis jeg ikke sier noe, så fortsetter det helt eller delvis.

Anonym poster: 2dce100c7b1a5e313100bb2d29f71d07

Poenget er at hvis han hadde oppført seg unaturlig, så hadde han endret oppførselen, etterhvert som dere ble bedre kjente og mere fortrolige med hverandre.

Når du må ta det opp så betyr det at han egentlig bare har oppført seg slik som det er naturlig for han.

Men han er altså ikke dummere enn at han skjønner at han da må late som noe annet (inntil videre).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er forøvrig derfor det er så viktig å avsløre folk som later som de er noe de ikke er.

Fordi det er ingen som gidder å late som noe når de ikke må lenger.

Det er med andre ord mye mer motiverende å late som man er fantastisk i noen uker/måneder før man flytter i sammen.

Det er ikke like lett for den andre å avslutte når man først har flyttet i sammen.

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig derfor det er så viktig å avsløre folk som later som de er noe de ikke er.

Fordi det er ingen som gidder å late som noe når de ikke må lenger.

Det er med andre ord mye mer motiverende å late som man er fantastisk i noen uker/måneder før man flytter i sammen.

Det er ikke like lett for den andre å avslutte når man først har flyttet i sammen.

Jeg er bare så redd for at hvis de hadde likt meg godt nok så hadde de fortsatt å være bra...

og at de kommer til å være bra til neste dame... indirekte at det er min feil, fordi jeg ikke er likbar nok i lengden.

Skrevet

Finnes mange menn som er helt trygge og solide. Men det virker som om du er ei av de jentene som konsekvent faller for menn i den andre kategorien.

Faller for menn i feil kategori?

De fleste prøver faktisk å utgi seg for å være solide folk i starten. Jeg trodde jeg hadde funnet DEN snille og gode fyren, og at vi hadde noe bra på gang. Han sa til og med selv at han var en kresen fyr og ikke traff hvemsomhelst. Så plutselig har han sex med en jente på en fest (som har kjæreste), bare sånn på fylla. Vi var ikke kjærester, men jeg følte meg ganske bedratt likevel. Han hadde tross alt sex med meg igjen dagen etterpå (kvalmt), og så fikk jeg høre hva som hadde skjedd av noen andre.

*POFF!* Illusjonen forsvant. Han virket skikkelig hyggelig faktisk, og trodde ikke han ville gjort noe sånt med en jente han hadde truffet (mye) de siste månedene. Kokte vel ned i at han ikke følte på det samme som meg (obviously), men jeg hadde foretrukket at han sa ifra og ikke lot meg "skjønne tegninga" på den måten der.

Det står ikke alltid "drittsekk" skrevet i pannen på folk, selv om de er det. Jeg trodde virkelig han her var et catch. Og selv om jeg ikke var den rette for han, så hadde jeg fortsat tenkt han var en fin fyr om han ikke behandlet meg så dårlig som han gjorde på slutten der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kokte vel ned i at han ikke følte på det samme som meg (obviously),

Det er nå like gjerne noe de sier til seg selv i ettertid. "Jeg gjorde det fordi jeg ikke følte det rette". Det har til og med de som har ligget langflate etter meg i månedsvis sagt, når de til slutt har gjort noe dritt og jeg dumper dem. Deres måte å opprettholde selvbildet sitt på, tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bare så redd for at hvis de hadde likt meg godt nok så hadde de fortsatt å være bra...

og at de kommer til å være bra til neste dame... indirekte at det er min feil, fordi jeg ikke er likbar nok i lengden.

Hadde dette vært bra mannfolk så hadde dem vært bra med deg.

Folk som ikke klarer å oppføre seg er ikke bra.

Skrevet

Hadde dette vært bra mannfolk så hadde dem vært bra med deg.

Folk som ikke klarer å oppføre seg er ikke bra.

Enig. Man trenger ikke behandle folk respektløst selv om de ikke er "the one" eller whatever.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Man trenger ikke behandle folk respektløst selv om de ikke er "the one" eller whatever.

Men det gjør de, og etterpå så lover de at det ikke skal gjenta seg med neste dame. Har jeg en last-girlfriend-before-marriage-forbannelse?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det? De fleste har da virket trygge og solide til å begynne med.

De jeg nesten har best erfaring med er de "populære" mennene som alle vil ha. Verst erfaring med de "mindre populære", de som er ganske uerfarne. Virker som om det er mye bitterhet blant en del av dem, og en tanke om at alle jentene bare vil ha drittsekkene... så ser de ikke at de er like store drittsekker selv, når alt kommer til alt.

"Når alt kommer til alt". Hva mener du egentlig med det? Jeg er en av disse du sikter til; over 30, uerfaren, ikke veldig gode sosiale ferdigheter osv. Jeg smertelig klar over mine svakheter og jeg prøver å fremstå i så godt lys som mulig. I hvertfall ikke som en drittsekk, for det vet jeg at jeg ikke er. Hvorfor har folk så mange fordommer mot personer som har falt litt utenfor?

Anonym poster: 5c3fabb8cfe45a0c3b4d5baa9ef2b73e

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg samme erfaring som deg! Når man kommer i en viss alder (over 30) har ofte de stygge guttene kjørt seg fast i at damer er onde og de behandler oss deretter. Mens de normalt godt utseende, gjerne er rett så hyggelig.

De godt utseende playerne er unntaket, men selv de synes jeg faktisk behandler damer bedre enn de bitre, stygge gutta.

Nå skal det sies at det finnes masse hyggelige stygge gutter. Men de som har opptrådt aller frekkest med meg, har likevel vært de bitre og stygge. :)

Anonym poster: c704e9326e075930c49f10e390fa4ef6

Men hvordan har du behandlet dem? Det er ingen som er født bitre skjønner du. Det er noe man blir over tid. En del (ikke alle) stygge , bitre menn har blitt behandlet som søppel gjennom hele livet av både menn og kvinner, og derfor er de blitt bitre og føler at de ikke skylder noen noe som helst. Trist og lite konstruktivt, men sånn er det for en del. Jeg kunne falt i den samme kategorien selv, men jeg lar aldri mine problemer gå ut over andre. Jeg skjønner godt at bitterhet ikke er veien å gå så derfor fokuserer jeg på mer positive ting så godt det lar seg gjøre.

Anonym poster: 5c3fabb8cfe45a0c3b4d5baa9ef2b73e

Skrevet

Men det gjør de, og etterpå så lover de at det ikke skal gjenta seg med neste dame. Har jeg en last-girlfriend-before-marriage-forbannelse?

Eller så kan du heller se det som det er og være glad for at du slapp unna med skrekken.

Skrevet

Henger meg på ts her. Har vokst opp under dårlige forhold. Og den eneste mannen jeg har hatt et normalt, godt forhold til, er eksen min. Når vi gikk fra hverandre, traff jeg en mann og falt pladask. Når det er bra, er det helt fantastisk. Men når det er dårlig, er det skikkelig dårlig. Vennene mine river seg i håret av meg. Men jeg er så redd for fremtiden at jeg heller blir der jeg er og uT det delvis bra, enn å gå på en skikkelig smell. Jeg har blitt så brent denne gangen at jeg har mistet troen på at det finnes gode, stabile menn.

Skrevet

Henger meg på ts her. Har vokst opp under dårlige forhold. Og den eneste mannen jeg har hatt et normalt, godt forhold til, er eksen min. Når vi gikk fra hverandre, traff jeg en mann og falt pladask. Når det er bra, er det helt fantastisk. Men når det er dårlig, er det skikkelig dårlig. Vennene mine river seg i håret av meg. Men jeg er så redd for fremtiden at jeg heller blir der jeg er og uT det delvis bra, enn å gå på en skikkelig smell. Jeg har blitt så brent denne gangen at jeg har mistet troen på at det finnes gode, stabile menn.

Du kan jo begynne å planlegge en vei ut i hvert fall.

Skrevet

Steinar40: I am. Det er bare så fryktelig vanskelig. Babysteps needed. Stiller hele tiden spørsmål ved meg selv. Om det ER meg det er noe galt med. Om jeg virkelig er sånn han sier at jeg er

Skrevet

Steinar40: I am. Det er bare så fryktelig vanskelig. Babysteps needed. Stiller hele tiden spørsmål ved meg selv. Om det ER meg det er noe galt med. Om jeg virkelig er sånn han sier at jeg er

Tja, vi kan sikkert alle bli bedre.

Men når to mennesker egentlig ikke passer i sammen så er det bare dumt å leve i sammen når man ikke må.

Det er ikke mange man passer godt nok i sammen med til å kunne leve bra i sammen med over lengre tid.

Gjest Katten.
Skrevet

Om du hele tiden leter etter tegn på at det er noe 'galt' med vedkommende, så vil du finne dem. Vi har alle tegn på at noe er galt, selv om det ikke nødvendigvis er slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du hele tiden leter etter tegn på at det er noe 'galt' med vedkommende, så vil du finne dem. Vi har alle tegn på at noe er galt, selv om det ikke nødvendigvis er slik.

Dette stemmer. Ofte er det slik at man blir behandlet slik som man forventer å bli behandlet. Jeg har faktisk blitt behandlet godt av kjærester som jeg har hørt ikke har behandlet ekskjæresten fullt så bra. Forskjellige mennesker trigger ulike egenskaper i samme person.

Anonym poster: 29a9850903baf3cb9a840fc27fedaef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...